Yukarı git


22 Kasım 2017, 00:25:17
Reklamlar  

Gönderen Konu: Yardım Lütfen..  (Okunma sayısı 332 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

alfist14764

    Çevrimdışı
  • Yeni Üye
  • *
  • Kayıt Tarihi
    05 Temmuz 2017, 07:36:51
  • İleti: 6
Yardım Lütfen..
« : 05 Temmuz 2017, 07:56:58 »
Merhabalar,

alfa147 1.6 ts mk1 sahibiyim. Aracımda atiker lpg mevcut. 2000 km önce triger değişimi yaptım ve bu sıra varyatörü değiştirmeyi - tamir ettirmeyi atladım.(Dizel sesi mevcut ilk soğuk çalışmada ) Ancak aracın çekişi ilk aldığıma göre düşük gibi geliyor bana özellikle 1 ve 2. viteste araba 5000 devirde vs basıyorum tork gitmiyor gibi. Expertizde %86 çıktı. - 107 hp . Bana yardımcı olabilir misiniz çekişteki düşüş nedendir yorum yapmanız benim için önemli.Ayrıca baskı balatadan olur mu ? Tamirci bu baskı balatamı biraz yordum ondan olur mu diye sordum sorun yaratmaz gibi bişey söyledi. Hani alfaya binip 2.viteste çekiş hissedemiyorsam sorun vardır. Yardımlarınızı bekliyorum. Varyatör mü tamir edilmeli yoksa bujıler mi alt takım mı etiler diye soruyorum.





« Son Düzenleme: 05 Temmuz 2017, 10:24:59 Gönderen: Ferhat_27 »

Konuyu Paylaş:
  facebook  twitter

Ferhat_27

    Çevrimdışı
  • Genel Moderatör
  • *
  • Kayıt Tarihi
    30 Ağustos 2012, 13:55:01
  • İleti: 5092
  • 357 Mesajı Toplam
    400 Kere Beğenildi
Ynt: Yardım Lütfen..
« Yanıtla #1 : 05 Temmuz 2017, 10:29:34 »
Triger değişirken alfa aparatları ile sente ayarı yapılır,bunu da alfa ustası yapar,sente ayarı iyi yapılmamışsa araç devir çevirmesine rağmen gitmez..Varyatör sadece ses yapar diye biliyorum,çekişe çok etkisi olmaz sanırım.
Baskı balatata dan yapabilir.
Bujilerden yapabilir..
Benzinde çekiş iyiyse lpg ayarı bozuktur,her ikisinde çekiş aynıysa yani düşükse lpg den değildir sanırım..
Hava filtresinden olabilir vs vs vs
Yani her şey olabilir,alfa ustası bilir,geçmiş olsun..
« Son Düzenleme: 05 Temmuz 2017, 11:10:47 Gönderen: Ferhat_27 »


Ferhat_27 'nin Mesajlarını Beğenen Kullanıcılar: alfist14764 (05 Temmuz 2017, 11:34:34)

alfist14764

    Çevrimdışı
  • Yeni Üye
  • *
  • Kayıt Tarihi
    05 Temmuz 2017, 07:36:51
  • İleti: 6
Ynt: Yardım Lütfen..
« Yanıtla #2 : 05 Temmuz 2017, 11:33:53 »
Teşekkürler Ferhat Bey ,

Bu durum için pc ile motora bağlanılsa işe yarar mı ? bujı - ateşleme bobini vs arızası belli olur mu yani ?
Yüksek devirlerde 170 180 görüyor araç lpgde iken max hız 195 tanımlı
düşük devirlerde çekmiyor. yine de bu trigerden olabilir mi ??
selamlar


Ferhat_27

    Çevrimdışı
  • Genel Moderatör
  • *
  • Kayıt Tarihi
    30 Ağustos 2012, 13:55:01
  • İleti: 5092
  • 357 Mesajı Toplam
    400 Kere Beğenildi
Ynt: Yardım Lütfen..
« Yanıtla #3 : 05 Temmuz 2017, 15:35:48 »
Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap
Teşekkürler Ferhat Bey ,

Bu durum için pc ile motora bağlanılsa işe yarar mı ? bujı - ateşleme bobini vs arızası belli olur mu yani ?
Yüksek devirlerde 170 180 görüyor araç lpgde iken max hız 195 tanımlı
düşük devirlerde çekmiyor. yine de bu trigerden olabilir mi ??
selamlar
Düşük devirlerde alfalar isteksizdir,3000 devirden sonra açılır,sesi gidişi değişir..
Pc de buji, bobin arızası görüneceğini sanmıyorum,buji sökülüp kontrol edilir,bobinlerde ölçüm aletiyle ölçülür sanırım..


alfist14764

    Çevrimdışı
  • Yeni Üye
  • *
  • Kayıt Tarihi
    05 Temmuz 2017, 07:36:51
  • İleti: 6
Ynt: Yardım Lütfen..
« Yanıtla #4 : 05 Temmuz 2017, 16:57:59 »
Hocam motor dynamo sonuçlarını ekledim motor performansı 107 hp tekere aktarılan 68 hp bunu ben debriyaja bağlamam gerekir mi ?
« Son Düzenleme: 05 Temmuz 2017, 16:59:45 Gönderen: alfist14764 »


Majo

    Çevrimdışı
  • Üye
  • *
  • Kayıt Tarihi
    12 Haziran 2016, 20:28:02
  • İleti: 54
  • 7 Mesajı Toplam
    8 Kere Beğenildi
Ynt: Yardım Lütfen..
« Yanıtla #5 : 05 Temmuz 2017, 23:26:12 »
Sente ayarı ve baskı balata olma ihtimali çok daha yüksek. Önce sente ayarınıza baktırın. Sorun çözülmezse baskı balata yenilersiniz probleminiz çözülecektir. Bujiden kaynaklı hissedilir bir çekiş düşmesi yaşamazsınız rölanti dalgalanması veya geç çalışma probleminiz olur. Diğer İhtimal olarak eskiyen veya yanik conta, hararet görmüş motor, yanma odasındaki problemler bu denli güç kaybina sebep olur. Varyatorle alakası yok sorununuzun.  Zaten 3500 devirde devreye girer ve görevi motoru daha iyi yaglamaktır. Bozuk varyatör bile yağlama görevini yapar, sadece ses çıkartır. Bana öyle geliyor ki Alfa ustasına gitmemişsiniz, eger bir alfa ustasina gitseydiniz varyator sesini mutlaka dinler ve sizi uyarirdi en azindan tamir takımı ile bakım yapardı varyatöre. Dolayısı ile sente ayarınızın düzgün yapılmadığını düşünüyorum. Ustanız iyi olabilir lakin sente ayarı için özel malzemeler var Resimlerin Görüntülenmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap bu malzemelere sahip olmadan ustalığınız kadar ayar yapabilirsiniz. (Ben iyi soförüm diyip şahin ile 300 km hiz yapabilir misiniz?) Sente ayarına oncelik verin, motor yağınızı ve filtrenizi yenileyin. Yağ kaçaklarını kontrol edin (contaya hasar vermiş olabilirsiniz). Bu bölümlerde sorun yoksa baskı balata meselesini gözden geçirin.
« Son Düzenleme: 05 Temmuz 2017, 23:37:25 Gönderen: Majo »


Majo 'nin Mesajlarını Beğenen 2 Kullanıcı: alfist14764 (06 Temmuz 2017, 12:39:41), alfalego (06 Temmuz 2017, 09:40:13)

Majo

    Çevrimdışı
  • Üye
  • *
  • Kayıt Tarihi
    12 Haziran 2016, 20:28:02
  • İleti: 54
  • 7 Mesajı Toplam
    8 Kere Beğenildi
Ynt: Yardım Lütfen..
« Yanıtla #6 : 05 Temmuz 2017, 23:42:39 »
Basit bir baskı balata kontrolü:
Arabanızı çalıştırın, El freni çekiliyken vitesi 5'e atın. Normal kalkış yapar gibi arabayı yürütmeye çalışın. Araba ciddi bir drençle kalkmaya çalışıyor ise baski balataniz sağlamdır.fakat direnç gösteremiyor ve çabucak stop ediyorsa, baskı balatanız zayıflamış tabiri caizse bitmiştir.


Majo 'nin Mesajlarını Beğenen Kullanıcılar: alfalego (06 Temmuz 2017, 09:40:26)

alfist14764

    Çevrimdışı
  • Yeni Üye
  • *
  • Kayıt Tarihi
    05 Temmuz 2017, 07:36:51
  • İleti: 6
Ynt: Yardım Lütfen..
« Yanıtla #7 : 06 Temmuz 2017, 12:41:16 »
Teşekkürler verdiğiniz bilgiler için sente ayarı kaçmış araç ile 4000 km yapılabilir mi ? Aracım hiç hararet yapmadı ama şuan kafama takıldı sorun. Sente ayarı kaçmış olmasını nasıl anlarlar açılmasına gerek var mı yapının ?


Ferhat_27

    Çevrimdışı
  • Genel Moderatör
  • *
  • Kayıt Tarihi
    30 Ağustos 2012, 13:55:01
  • İleti: 5092
  • 357 Mesajı Toplam
    400 Kere Beğenildi
Ynt: Yardım Lütfen..
« Yanıtla #8 : 06 Temmuz 2017, 16:03:01 »
Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap
Teşekkürler verdiğiniz bilgiler için sente ayarı kaçmış araç ile 4000 km yapılabilir mi ? Aracım hiç hararet yapmadı ama şuan kafama takıldı sorun. Sente ayarı kaçmış olmasını nasıl anlarlar açılmasına gerek var mı yapının ?
Sente ayarı kaçmış araçla 40 bin km yine yaparsın,üst kapak açılır kontrol edilir,basit bir iş,1 saat sürer en fazla ama alfa ustası olmalı 1.şart..


alfist14764

    Çevrimdışı
  • Yeni Üye
  • *
  • Kayıt Tarihi
    05 Temmuz 2017, 07:36:51
  • İleti: 6
Ynt: Yardım Lütfen..
« Yanıtla #9 : 07 Temmuz 2017, 10:15:34 »
Teşekkürler şuan araç motor şanzuman ustasında bakılacak. İlgilinize teşekkür ederim.

Yedek parçayı genel olarak nereden tedarik ediyorsunuz ?



Ferhat_27

    Çevrimdışı
  • Genel Moderatör
  • *
  • Kayıt Tarihi
    30 Ağustos 2012, 13:55:01
  • İleti: 5092
  • 357 Mesajı Toplam
    400 Kere Beğenildi
Ynt: Yardım Lütfen..
« Yanıtla #10 : 07 Temmuz 2017, 10:37:55 »
Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap
Teşekkürler şuan araç motor şanzuman ustasında bakılacak. İlgilinize teşekkür ederim.

Yedek parçayı genel olarak nereden tedarik ediyorsunuz ?
alfayedeknet ve alfaromeoparça diye aratırsan bulabilirsin,ben Antep te olduğum için parçaları ustam getittiriyor..


Majo

    Çevrimdışı
  • Üye
  • *
  • Kayıt Tarihi
    12 Haziran 2016, 20:28:02
  • İleti: 54
  • 7 Mesajı Toplam
    8 Kere Beğenildi
Ynt: Yardım Lütfen..
« Yanıtla #11 : 07 Temmuz 2017, 22:32:11 »
Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap
Ben hep buradan getirtiyorum. Hiçbir sorun yaşamadım. Özellikle conta alırken danışın. Bir kaç tip conta var. Tavsiye ettiklerini alın. Fren diski almıştım optimal marka. Benim araca uymadı, adamlar brembo gönderdi fark almadı mesela. Dürüst adamlar.


alfist14764

    Çevrimdışı
  • Yeni Üye
  • *
  • Kayıt Tarihi
    05 Temmuz 2017, 07:36:51
  • İleti: 6
Ynt: Yardım Lütfen..
« Yanıtla #12 : 08 Temmuz 2017, 09:43:53 »
Teşekkürler bilgi için.

Bu arada 1.6 TS  kaç bin devirde kullanıyorsunuz ? ( Vites geçişleri - LPG )

2 bujılı araç sonucta yağ yakar sonuçta ama usta buna 10 - 60 koyalım sürtünme azaltalım dedi mobil 10 - 60 koyduk gayet temiz çalışıyor ancak standartı 10 -40 bililyorum. Siz hangi yağ kullanıyorsunuz ?

Bir de lastik ebatları 185 65 15 okey midir 147 için ?

« Son Düzenleme: 08 Temmuz 2017, 09:46:57 Gönderen: alfist14764 »


Ferhat_27

    Çevrimdışı
  • Genel Moderatör
  • *
  • Kayıt Tarihi
    30 Ağustos 2012, 13:55:01
  • İleti: 5092
  • 357 Mesajı Toplam
    400 Kere Beğenildi
Ynt: Yardım Lütfen..
« Yanıtla #13 : 08 Temmuz 2017, 10:49:48 »
3000 deviri geçmezsen hem az yakar,hem motoru üzmezsin..
10-40 kullanıyorum ama 10-60 kullanılabilir,sıkıntı yok...
1-2 dk motor ısınmadan devir çevirmek iyi değildir..
Lastik ölçülerini 147 si olan arkadaşlar fikir verecektir..


Majo

    Çevrimdışı
  • Üye
  • *
  • Kayıt Tarihi
    12 Haziran 2016, 20:28:02
  • İleti: 54
  • 7 Mesajı Toplam
    8 Kere Beğenildi
Ynt: Yardım Lütfen..
« Yanıtla #14 : 08 Temmuz 2017, 10:51:08 »
Ben 2.0 ts kullanıyorum. Vites geçişleri günlük kullanımda 2000-2500 devir arası yapıyorum. Seri kullanımlarda ilk iki vites 3500 rpm, digerleri 5500-7000 e kadar basıyorum. Haftada bir böyle bi uzun yol yapıyorum. Büyükler, güçlü motoru sürekli alt devirlerde kullanıp motoru uyutmayın derler. Alışkanlık yapmış:) Motor yağı olarak 10-40 kullanıyorum ben ama bir çok arkadaşım 10-60a gecti ve daha memnunlar. Bir dahaki yağ değişiminde ben de 10-60 a geçeceğim.


Seo4Smf Tagleri:
 

Forum Yasal Uyarı
Forum Sistemi: SMF 2.0.11 | SMF © 2011, Simple Machines
Seo4Smf 2.0 © Smf Mod Smf Destek

Uyarı:Sitemizdeki Materyallerin Kaynak Belirtilmeden Başka Sitelerde Yayınlanması Yasaktır.

Sitemiz Bir Paylasim Forum sitesidir Bu nedenle yazı, resim ve diğer materyaller sitemize kayıtlı üyelerimiz tarafından kontrol edilmeksizin eklenebilmektedir. Bu nedenden ötürü doğabilecek yasal sorumluluklar yazan kullanıcılara aittir. Sitemiz hak sahiplerinin şikayetleri doğrultusunda yazı ve materyalleri 48 Saat içerisinde sitemizden kaldırmaktadır.
Bildirimlerinizi sikayet@alfaturk.com adresine yollayabilirsiniz.