Yukarı git


21 Kasım 2017, 12:58:13
Reklamlar  

Gönderen Konu: Motor Dersi Anlatım  (Okunma sayısı 8846 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

hhuurrkkaann

    Çevrimdışı
  • *
  • Kayıt Tarihi
    06 Haziran 2012, 22:03:17
  • İleti: 270
  • 10 Mesajı Toplam
    10 Kere Beğenildi
Motor Dersi Anlatım
« : 10 Haziran 2012, 14:18:24 »
motor hakkında genel bilgi edinmek isteyenlere...

Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap





« Son Düzenleme: 04 Eylül 2012, 10:45:20 Gönderen: okten »

Konuyu Paylaş:
  facebook  twitter

hhuurrkkaann 'nin Mesajlarını Beğenen Kullanıcılar: bsapaz (28 Aralık 2016, 12:06:16)

Baskan

    Çevrimdışı
  • Coure Sportivo
  • Genel Moderatör
  • *
  • Kayıt Tarihi
    14 Ekim 2011, 14:33:04
  • İleti: 2472
  • 57 Mesajı Toplam
    71 Kere Beğenildi
Ynt: motor dersi anlatım
« Yanıtla #1 : 10 Haziran 2012, 21:20:39 »
Teşekkürler konuyu sabitliyorum..

Resimlerin Görüntülenmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap

Baskan 'nin Mesajlarını Beğenen Kullanıcılar: Quadrini (08 Haziran 2014, 00:23:55)

Cengiz Caliskan

    Çevrimdışı
  • *
  • Kayıt Tarihi
    10 Temmuz 2012, 13:52:28
  • İleti: 404
  • 4 Mesajı Toplam
    4 Kere Beğenildi
Ynt: motor dersi anlatım
« Yanıtla #2 : 01 Eylül 2012, 18:03:32 »
Benim açımdan çok yararlı oldu. Otomotiv sektöründe çeviri yapmaktayım ve bazen hangi parçanın ne olduğunu ne işe yaradığını hatırlamak güç oluyor. Oturdum okumaya başladım ve dayanak noktası olarak temel bilgileri çok iyi özetlemiş durumda. Bir kaç güne bitiririm sanırım. Teşekkürler Resimlerin Görüntülenmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap

Alfa 156 2.0 16V TS 2002

Cengiz Caliskan 'nin Mesajlarını Beğenen Kullanıcılar: Quadrini (08 Haziran 2014, 00:24:05)

hhuurrkkaann

    Çevrimdışı
  • *
  • Kayıt Tarihi
    06 Haziran 2012, 22:03:17
  • İleti: 270
  • 10 Mesajı Toplam
    10 Kere Beğenildi
Ynt: motor dersi anlatım
« Yanıtla #3 : 01 Eylül 2012, 18:06:38 »
rica ederim.


bora26

    Çevrimdışı
  • *
  • Kayıt Tarihi
    05 Ocak 2012, 22:47:11
  • İleti: 493
  • 3 Mesajı Toplam
    4 Kere Beğenildi
Ynt: motor dersi anlatım
« Yanıtla #4 : 01 Eylül 2012, 23:21:11 »
Guzel bir calisma olmus. Paylasim icin tesekkurler.

Alfa 147 1.6 Dist.MK2

Kutay

    Çevrimdışı
  • Alfista
  • *
  • Kayıt Tarihi
    11 Haziran 2012, 23:10:16
  • İleti: 1039
  • 35 Mesajı Toplam
    52 Kere Beğenildi
Ynt: Motor Dersi Anlatım
« Yanıtla #5 : 30 Ekim 2012, 08:23:45 »
eline sağlık güzel bir çalşma

Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap

zaferonline

    Çevrimdışı
  • Üye
  • *
  • Kayıt Tarihi
    03 Şubat 2013, 23:35:33
  • İleti: 78
Ynt: Motor Dersi Anlatım
« Yanıtla #6 : 02 Mayıs 2013, 00:51:19 »
emeğine sağlık kardeşim Resimlerin Görüntülenmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap

Kalbinzden sevgyi hiç eksik etmeyin.Çünki sevgi herşeyin anahtarıdr.Paylaştkca çoğalır(BARIŞ AKARSU)

universeee

    Çevrimdışı
  • *
  • Kayıt Tarihi
    18 Nisan 2013, 10:58:46
  • İleti: 758
  • 80 Mesajı Toplam
    100 Kere Beğenildi
    • Evren Akdağ | En güzel ve özel fotoğraflar için doğru yerdesiniz...
Ynt: Motor Dersi Anlatım
« Yanıtla #7 : 02 Mayıs 2013, 16:21:32 »
Çok teşekkür ediyorum bu güzel pdf için Resimlerin Görüntülenmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap

Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap

Tolga033

    Çevrimdışı
  • *
  • Kayıt Tarihi
    21 Nisan 2013, 13:55:54
  • İleti: 2134
  • 263 Mesajı Toplam
    315 Kere Beğenildi
Ynt: Motor Dersi Anlatım
« Yanıtla #8 : 02 Mayıs 2013, 18:02:42 »
Emeğinize sağlık,çok yararlı paylaşım.

Resimlerin Görüntülenmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap

onurtasbas

    Çevrimdışı
  • Üye
  • *
  • Kayıt Tarihi
    29 Nisan 2013, 14:34:13
  • İleti: 84
  • 8 Mesajı Toplam
    15 Kere Beğenildi
    • Facebook
Ynt: Motor Dersi Anlatım
« Yanıtla #9 : 27 Kasım 2013, 00:04:26 »
Kesinlikle harika bir sey benim icin. Hatta ben bunu telefona indireyim. Bu terimleri en son yüzeysel olarak ehliyet sınavında gormustum.

Bunun harincinde alfaların kaç çeşit motoru var. Ts nin avantajlari dezavantajlari. Ekonomik yada performanslı sürüş teknikleri gibi icerikler varsa paylasirsaniz sevinirim. Ben gibi acemi alfacilar icin iyi olacagini tahmin ediyorum.

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yaşamdaki en muhteşem şey zihni genç tutmaktır.

Tuncay N

    Çevrimdışı
  • *
  • Kayıt Tarihi
    13 Ekim 2011, 21:37:41
  • İleti: 5387
  • 314 Mesajı Toplam
    406 Kere Beğenildi
Ynt: Motor Dersi Anlatım
« Yanıtla #10 : 27 Kasım 2013, 13:34:16 »
Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap
Kesinlikle harika bir sey benim icin. Hatta ben bunu telefona indireyim. Bu terimleri en son yüzeysel olarak ehliyet sınavında gormustum.

Bunun harincinde alfaların kaç çeşit motoru var. Ts nin avantajlari dezavantajlari. Ekonomik yada performanslı sürüş teknikleri gibi icerikler varsa paylasirsaniz sevinirim. Ben gibi acemi alfacilar icin iyi olacagini tahmin ediyorum.

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Hızlıca aklıma gelenler:


TS
Arese V6 (eski arese fabrikasında üretilen efsanevi alfa motoru - 147-156-gt-spider-gtv'de kullanılan ve turbosu da olan motor)
MPI (tüp takılabilen 159 motoru)
JTS (TS'ın çift varyatörlü olanı)
1750 tbi (159, Brera ve Giu QV'deki 1750 cc turbo beslemeli motor)
JTDM (Giu'daki dizel motor)
MA (Multair - Giu ve Mitodaki motorlar)
GM V6 (GM'le ortak üretilen arese v6'ların yerine geçen motor)


Bunlardan sesi en güzel olanlar Arese v6 ve TS, GM V6 da öyle.


TS'ı en ekonomik kullanmanın yolu, her motorda olduğu gibi mümkün olan en düşük devirde gaza minimum basacak şekilde kullanmaktır. Gaza yedire yedire basmaktır.

Kimde bir güzellik varsa, bilsin ki o ödünçtür. (Mevlana)

halil

    Çevrimdışı
  • *
  • Kayıt Tarihi
    20 Şubat 2012, 10:56:45
  • İleti: 2634
  • 115 Mesajı Toplam
    134 Kere Beğenildi
Ynt: Motor Dersi Anlatım
« Yanıtla #11 : 27 Kasım 2013, 17:13:53 »
Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap
Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap
Kesinlikle harika bir sey benim icin. Hatta ben bunu telefona indireyim. Bu terimleri en son yüzeysel olarak ehliyet sınavında gormustum.

Bunun harincinde alfaların kaç çeşit motoru var. Ts nin avantajlari dezavantajlari. Ekonomik yada performanslı sürüş teknikleri gibi icerikler varsa paylasirsaniz sevinirim. Ben gibi acemi alfacilar icin iyi olacagini tahmin ediyorum.

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Hızlıca aklıma gelenler:


TS
Arese V6 (eski arese fabrikasında üretilen efsanevi alfa motoru - 147-156-gt-spider-gtv'de kullanılan ve turbosu da olan motor)
MPI (tüp takılabilen 159 motoru)
JTS (TS'ın çift varyatörlü olanı)
1750 tbi (159, Brera ve Giu QV'deki 1750 cc turbo beslemeli motor)
JTDM (Giu'daki dizel motor)
MA (Multair - Giu ve Mitodaki motorlar)
GM V6 (GM'le ortak üretilen arese v6'ların yerine geçen motor)


Bunlardan sesi en güzel olanlar Arese v6 ve TS, GM V6 da öyle.


TS'ı en ekonomik kullanmanın yolu, her motorda olduğu gibi mümkün olan en düşük devirde gaza minimum basacak şekilde kullanmaktır. Gaza yedire yedire basmaktır.
biraz ekleme yapayım.

TS  twin spark. her bir silindir için 2 adet ateleme bujisi olan motor modeli
Arese V6 (eski arese fabrikasında üretilen efsanevi alfa motoru - 147-156-gt-spider-gtv'de kullanılan ve turbosu da olan motor)
MPI  multi point injection (çok noktadan enjeksiyonlu motor)
JTS  Jet Thrust Stoichiometric doğrudan benzin enjeksiyonlu motorlar
1750 tbi Turbo Benzina Injection  (159, Brera ve Giu QV'deki 1750 cc turbo beslemeli motor)
JTDM Jet spring Turbo Diesel Multijet (Alfa'nın dizel motorlara verdiği isim)
MA (Multair - Giu ve Mitodaki motorlar)
GM V6 (GM'le ortak üretilen arese v6'ların yerine geçen motor)
« Son Düzenleme: 27 Kasım 2013, 17:16:38 Gönderen: halil »


lyolcul

    Çevrimdışı
  • *
  • Kayıt Tarihi
    11 Eylül 2013, 06:09:50
  • İleti: 360
  • 21 Mesajı Toplam
    21 Kere Beğenildi
Ynt: Motor Dersi Anlatım
« Yanıtla #12 : 27 Kasım 2013, 17:16:41 »
Neden iki buji var ki bizim araçlarda?

GT-N7100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi



halil

    Çevrimdışı
  • *
  • Kayıt Tarihi
    20 Şubat 2012, 10:56:45
  • İleti: 2634
  • 115 Mesajı Toplam
    134 Kere Beğenildi
Ynt: Motor Dersi Anlatım
« Yanıtla #13 : 27 Kasım 2013, 17:24:09 »
iyi ateşleme yapması için.bujinin biri ince diğeri kalındır


lyolcul

    Çevrimdışı
  • *
  • Kayıt Tarihi
    11 Eylül 2013, 06:09:50
  • İleti: 360
  • 21 Mesajı Toplam
    21 Kere Beğenildi
Ynt: Ynt: Motor Dersi Anlatım
« Yanıtla #14 : 27 Kasım 2013, 17:38:23 »
Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap
iyi ateşleme yapması için.bujinin biri ince diğeri kalındır
yani tek buji olmuş olsaydı performans daha düşük olacaktı öyle mı? Bu fark hissedilir bi fark mı?

GT-N7100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi



Seo4Smf Tagleri: motor dersi anlatım 
 

Forum Yasal Uyarı
Forum Sistemi: SMF 2.0.11 | SMF © 2011, Simple Machines
Seo4Smf 2.0 © Smf Mod Smf Destek

Uyarı:Sitemizdeki Materyallerin Kaynak Belirtilmeden Başka Sitelerde Yayınlanması Yasaktır.

Sitemiz Bir Paylasim Forum sitesidir Bu nedenle yazı, resim ve diğer materyaller sitemize kayıtlı üyelerimiz tarafından kontrol edilmeksizin eklenebilmektedir. Bu nedenden ötürü doğabilecek yasal sorumluluklar yazan kullanıcılara aittir. Sitemiz hak sahiplerinin şikayetleri doğrultusunda yazı ve materyalleri 48 Saat içerisinde sitemizden kaldırmaktadır.
Bildirimlerinizi sikayet@alfaturk.com adresine yollayabilirsiniz.