Yukarı git


18 Kasım 2017, 18:54:11
Reklamlar  

Gönderen Konu: Lpg Yakıt Tüketimi  (Okunma sayısı 75351 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Robbie

    Çevrimdışı
  • Üye
  • *
  • Kayıt Tarihi
    28 Ekim 2011, 11:34:49
  • İleti: 181
  • 2 Mesajı Toplam
    3 Kere Beğenildi
Ynt: Lpg Yakıt Tüketimi
« Yanıtla #75 : 01 Eylül 2012, 19:38:23 »
Biraz daha ayrintiya gireyim madem, fabrika test edilme verileri dediginiz gibi klima vs. kapali oluyor fakat ben klimayi 1. kademe 23-24 derecede calistirdim aslinda teknik olarak bakildigi zaman düşük sicakliklarda düşük kademelerde çalıştıgında yakıtta gözle görülecek bir değişim söz konusu olmuyor.

Cruse Control u devamli kullandım kullanmaya gayret ettim bazı gaz vermem gereken yerlerde ayaktan cok el gazını tercih ettim..

ben yola cikmadan önce hesaplarima göre 1 depo ile gitmeyi hesaplamistim daha da az yakmasi benide şaşırttı, araçta filtreleri düzenli olarak kontrol ediyorum temizliyorum ve devirli kullanıyorum vites degistirme devir aralıgım genelde 2000-2600.






Konuyu Paylaş:
  facebook  twitter

Tuncay N

    Çevrimdışı
  • *
  • Kayıt Tarihi
    13 Ekim 2011, 21:37:41
  • İleti: 5387
  • 314 Mesajı Toplam
    406 Kere Beğenildi
Ynt: Lpg Yakıt Tüketimi
« Yanıtla #76 : 01 Eylül 2012, 20:33:18 »
Devirli kullanım anlayışınız bu mu Resimlerin Görüntülenmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap

Kimde bir güzellik varsa, bilsin ki o ödünçtür. (Mevlana)

Robbie

    Çevrimdışı
  • Üye
  • *
  • Kayıt Tarihi
    28 Ekim 2011, 11:34:49
  • İleti: 181
  • 2 Mesajı Toplam
    3 Kere Beğenildi
Ynt: Lpg Yakıt Tüketimi
« Yanıtla #77 : 02 Eylül 2012, 01:11:17 »
Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap
Devirli kullanım anlayışınız bu mu Resimlerin Görüntülenmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap

Nasıl olmalı ?


Tuncay N

    Çevrimdışı
  • *
  • Kayıt Tarihi
    13 Ekim 2011, 21:37:41
  • İleti: 5387
  • 314 Mesajı Toplam
    406 Kere Beğenildi
Ynt: Lpg Yakıt Tüketimi
« Yanıtla #78 : 02 Eylül 2012, 03:34:59 »
2000 2600 devir aralığında vites değiştirmek devirli değil aksine son derece sakin bir kullanım örneği. Hatta biraz fazla bile belki de. Devirli kullanım deyince akla genellikle maksimum tork civarı veya bu devirden aşağı kalmayacak şekilde kullanmak geliyor. Örneğin Twin spark motorlar için 4000 devir civarı veya 4000 devir üzeri.

Kimde bir güzellik varsa, bilsin ki o ödünçtür. (Mevlana)

Robbie

    Çevrimdışı
  • Üye
  • *
  • Kayıt Tarihi
    28 Ekim 2011, 11:34:49
  • İleti: 181
  • 2 Mesajı Toplam
    3 Kere Beğenildi
Ynt: Lpg Yakıt Tüketimi
« Yanıtla #79 : 02 Eylül 2012, 11:39:10 »
4000 devirlerde vites degistirme araligi varyator'un ömrünü kısaltmazmı ?


Tatmir07

    Çevrimdışı
  • *
  • Kayıt Tarihi
    17 Ekim 2011, 17:18:44
  • İleti: 3197
  • 88 Mesajı Toplam
    99 Kere Beğenildi
Ynt: Lpg Yakıt Tüketimi
« Yanıtla #80 : 02 Eylül 2012, 14:38:31 »
Motorunuz  (motor yağınız yani) ideal çalışma sıcaklığına eriştikten sonra hiçbir sıkıntısı olmaz. Ben sabahları motor ısınana kadar 3000 deviri geçmem, ancak ısındıktan sonra rahatlıkla 4000 ü geçebilirsiniz.


alfa-156

    Çevrimdışı
  • Üye
  • *
  • Kayıt Tarihi
    31 Ağustos 2012, 22:50:24
  • İleti: 42
  • 1 Mesajı Toplam
    1 Kere Beğenildi
Ynt: Lpg Yakıt Tüketimi
« Yanıtla #81 : 02 Eylül 2012, 16:14:56 »
30 tl gaz nerden baksan 20 lt yakın geliyor buda normal olarak 200 km yakın yol yapman lazım en azından 150-180 km arası  beyninde problem olabilir yada buji buji kabloları hava filtresi vs


Tuncay N

    Çevrimdışı
  • *
  • Kayıt Tarihi
    13 Ekim 2011, 21:37:41
  • İleti: 5387
  • 314 Mesajı Toplam
    406 Kere Beğenildi
Ynt: Lpg Yakıt Tüketimi
« Yanıtla #82 : 02 Eylül 2012, 20:07:05 »
Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap
4000 devirlerde vites degistirme araligi varyator'un ömrünü kısaltmazmı ?


Varyatör 1500 2000 devir aralığında devreye girip 5000de çıkıyomuş bunu da bugün öğrendim. Bugüne kadar bildiğim 3000den sonra devreye girme hikayesi yanlışmış yani. Varyatöre bi etkisi olmaz mantıken. Varyatöre zararı olan en önemli şey yağın max çizgisinden daha aşağıda olması.

Kimde bir güzellik varsa, bilsin ki o ödünçtür. (Mevlana)

Robbie

    Çevrimdışı
  • Üye
  • *
  • Kayıt Tarihi
    28 Ekim 2011, 11:34:49
  • İleti: 181
  • 2 Mesajı Toplam
    3 Kere Beğenildi
Ynt: Lpg Yakıt Tüketimi
« Yanıtla #83 : 03 Eylül 2012, 10:18:15 »
Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap
Motorunuz  (motor yağınız yani) ideal çalışma sıcaklığına eriştikten sonra hiçbir sıkıntısı olmaz. Ben sabahları motor ısınana kadar 3000 deviri geçmem, ancak ısındıktan sonra rahatlıkla 4000 ü geçebilirsiniz.

Alıntı
Varyatör 1500 2000 devir aralığında devreye girip 5000de çıkıyomuş bunu da bugün öğrendim. Bugüne kadar bildiğim 3000den sonra devreye girme hikayesi yanlışmış yani. Varyatöre bi etkisi olmaz mantıken. Varyatöre zararı olan en önemli şey yağın max çizgisinden daha aşağıda olması.

Yukaridaki arkadaşın yazdıgı gibi biliyorum bende, sizin yazdıgınız gibi motor yagı cizgisinin max'ın altında olmasının zararını yeni öğreniyorum eğer öyle ise motor yagınıda daha sıklıkla kontrol ederim..


Tuncay N

    Çevrimdışı
  • *
  • Kayıt Tarihi
    13 Ekim 2011, 21:37:41
  • İleti: 5387
  • 314 Mesajı Toplam
    406 Kere Beğenildi
Ynt: Lpg Yakıt Tüketimi
« Yanıtla #84 : 03 Eylül 2012, 11:57:17 »
Motor yağının zaten her zaman max çizgisinde olması gerekli. Sadece varyatör için değil. Ama varyatörün de yağ basıncıyla faz değiştirilmesi sağlandığı düşünüldüğünde çalışması için yağın tam olmasının önemi de ortaya çıkıyo benim şu an kurduğum mantığa göre Resimlerin Görüntülenmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap Bir de en üst kısımda kaldığı için yağlanmasının önemi var tabii.

Kimde bir güzellik varsa, bilsin ki o ödünçtür. (Mevlana)

halil

    Çevrimdışı
  • *
  • Kayıt Tarihi
    20 Şubat 2012, 10:56:45
  • İleti: 2634
  • 115 Mesajı Toplam
    134 Kere Beğenildi
Ynt: Lpg Yakıt Tüketimi
« Yanıtla #85 : 03 Eylül 2012, 12:46:40 »
varyatörün arıza yapmasının sebebide ilk çalıştırmada yağsız kalmasındandır.bunun sebebide büyük ihtimalle tasarım hatası.varyatör motorun en üst kısmında bulunuyor.ilk çalıştırmada  yağın karterden varyatöre ulaşması epey zaman aldığından ,varyatör belli bir süre yağsız çalışıyor.buda zamanla arıza yapmasına sebeb oluyor.hele hele ilk çalıştırmadan sonra motor ısınmadan  yüksek devir çevirtirseniz bu bozulma daha kısa sürelerde kendini gösteriyor.şimdilerde varyatöre çekvalf (geri akış önleyici)takılarak bu sorunun önüne geçildi.


mahoretti

    Çevrimdışı
  • *
  • Kayıt Tarihi
    03 Mayıs 2012, 11:51:27
  • İleti: 1574
  • 34 Mesajı Toplam
    36 Kere Beğenildi
Ynt: Lpg Yakıt Tüketimi
« Yanıtla #86 : 03 Eylül 2012, 16:23:30 »
Araç anahtar çevrilip çalışmaya başladığında eğer gaz vermezseniz ki verilmez 1500 deviri görmez bence. varyatör 1500 de devreye giriyor ise, çalıştırma anında o zaman varyatör "off" durumda olur ki bu da o anda yağa çok da ihtiyacı olmadığını gösterir. ne zamanki gaza yüklenip hareket almaya başlayınca ve devir yükselince varyatör devreye girmeye başlıyor demektir. Eğer öyle ise ilk çalıştırmada varyatörü arızalananlarda  neden traktör sesi çıkıyor ? çok karmaşık bir konu...

ben herzaman aracı çalıştırıp en az 1dk. kadar bekliyorum. ondan sonra sakince hareket ediyorum.


Tuncay N

    Çevrimdışı
  • *
  • Kayıt Tarihi
    13 Ekim 2011, 21:37:41
  • İleti: 5387
  • 314 Mesajı Toplam
    406 Kere Beğenildi
Ynt: Lpg Yakıt Tüketimi
« Yanıtla #87 : 03 Eylül 2012, 16:57:53 »
Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap
Araç anahtar çevrilip çalışmaya başladığında eğer gaz vermezseniz ki verilmez 1500 deviri görmez bence. varyatör 1500 de devreye giriyor ise, çalıştırma anında o zaman varyatör "off" durumda olur ki bu da o anda yağa çok da ihtiyacı olmadığını gösterir. ne zamanki gaza yüklenip hareket almaya başlayınca ve devir yükselince varyatör devreye girmeye başlıyor demektir. Eğer öyle ise ilk çalıştırmada varyatörü arızalananlarda  neden traktör sesi çıkıyor ? çok karmaşık bir konu...

ben herzaman aracı çalıştırıp en az 1dk. kadar bekliyorum. ondan sonra sakince hareket ediyorum.


Alfanın varyatör sistemi hakkında detaylı doküman bulamadım ama çıplak gözle gördüğüm ve vw'in üst seviye motorlarında kullandığı varyatör sistemininin açıklamalarına baktığım kadarıyla çalışmasa da yağa ihtiyacı var. (bizimkine en yakın varyatör sistemi vw'inkiymiş, ama daha çok jts'lere benziyor) Egzantrik milinin sonunda yer alıyor ve triger hareket halinde olduğu her an dönüyor o da. "Devreye girmesi" dediğimiz olay da yağ basıncı artınca varyatör içindeki yaylı mekanizmanın farklı bi pozisyona gelerek egzantriği 25 derece daha farklı bir pozisyona getirmesi, bu sayede valflerin açılıp kapanma sürelerinin değişmesini sağlaması. Okuduğumdan çıkardığım bu. Daha detaylı anlatan teknik doküman bulsam biraz daha inceliycem bu konuyu. Tam olarak kafamda şekillendiremiyodum çünkü. Daha önce çeşitlikaynaklardan duyduğum açıklamalar da yeterli gelmemişti. Zaten çoğu da yanlışmış.
« Son Düzenleme: 03 Eylül 2012, 17:00:07 Gönderen: Tuncay N »

Kimde bir güzellik varsa, bilsin ki o ödünçtür. (Mevlana)

halil

    Çevrimdışı
  • *
  • Kayıt Tarihi
    20 Şubat 2012, 10:56:45
  • İleti: 2634
  • 115 Mesajı Toplam
    134 Kere Beğenildi
Ynt: Lpg Yakıt Tüketimi
« Yanıtla #88 : 03 Eylül 2012, 17:44:29 »
"BMW motorlannda VANOS, Honda motorlannda VTEC olarak adlandırılan varyatör, motorun 2500 d/d'den sonra eksantrik açılarını değiştirerek avans ayarını sağlayan mekanik bir uygulamadır. Bu sistem motorun gaz taleplerine göre her devirdeki yakıt tüketimi ve performansı dengelenmeyi amaçlar."
kaynak:arabam.com
Tuncay'ın da dediği gibi varyatör devrede olmasa bile dönen bir parça.o nedenle her an yağa ihtiyacı var.

Resimlerin Görüntülenmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap

Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap


alfist35

    Çevrimdışı
  • Üye
  • *
  • Kayıt Tarihi
    16 Ağustos 2012, 12:48:01
  • İleti: 17
  • 2 Mesajı Toplam
    2 Kere Beğenildi
Ynt: Lpg Yakıt Tüketimi
« Yanıtla #89 : 07 Eylül 2012, 20:40:43 »
Varyatör için yurtdışından toplu bir alım yapmak mantıklı olmaz mı arkadaşlar?


Seo4Smf Tagleri: yakıt tüketimi 
 

Forum Yasal Uyarı
Forum Sistemi: SMF 2.0.11 | SMF © 2011, Simple Machines
Seo4Smf 2.0 © Smf Mod Smf Destek

Uyarı:Sitemizdeki Materyallerin Kaynak Belirtilmeden Başka Sitelerde Yayınlanması Yasaktır.

Sitemiz Bir Paylasim Forum sitesidir Bu nedenle yazı, resim ve diğer materyaller sitemize kayıtlı üyelerimiz tarafından kontrol edilmeksizin eklenebilmektedir. Bu nedenden ötürü doğabilecek yasal sorumluluklar yazan kullanıcılara aittir. Sitemiz hak sahiplerinin şikayetleri doğrultusunda yazı ve materyalleri 48 Saat içerisinde sitemizden kaldırmaktadır.
Bildirimlerinizi sikayet@alfaturk.com adresine yollayabilirsiniz.