Yukarı git


19 Kasım 2017, 15:25:17
Reklamlar  

Gönderen Konu: Jant Seçimi  (Okunma sayısı 21640 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

akinx2

    Çevrimdışı
  • *
  • Kayıt Tarihi
    11 Şubat 2012, 19:40:56
  • İleti: 1997
  • 8 Mesajı Toplam
    8 Kere Beğenildi
Ynt: Jant Seçimi
« Yanıtla #60 : 05 Kasım 2012, 12:16:07 »
Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap
bu ney lannnnn Resimlerin Görüntülenmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap? nası bi lastik bu ? 500TL tanesi..... mini için hemde... oyyyyyyyyy.... guliden kaçırdığın mazot paraları nereye gidiyor Akın.... Resimlerin Görüntülenmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap
az bulunuyormuş giu nun üstündeki dunloplara da 375 lira verdim tanesine 225 45 17 idi onlar 16 nın üstüne çıkıldığı anda fiyatlar da uçuyor






Konuyu Paylaş:
  facebook  twitter

Baskan

    Çevrimdışı
  • Coure Sportivo
  • Genel Moderatör
  • *
  • Kayıt Tarihi
    14 Ekim 2011, 14:33:04
  • İleti: 2472
  • 57 Mesajı Toplam
    71 Kere Beğenildi
Ynt: Jant Seçimi
« Yanıtla #61 : 05 Kasım 2012, 14:16:02 »
195 55 15 alıcam ben bundan sonra:P

Samsung Galaxy S2 Cihazımdan Tapatalk2 ile Gönderilmiştir.


Resimlerin Görüntülenmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap

cumali86

    Çevrimdışı
  • Üye
  • *
  • Kayıt Tarihi
    18 Mart 2012, 19:21:56
  • İleti: 81
  • 1 Mesajı Toplam
    1 Kere Beğenildi
Ynt: Jant Seçimi
« Yanıtla #62 : 05 Kasım 2012, 14:22:18 »
bende yeni aldım michelin primacy 3 adet fiyatı 375tl  225/45/17 lastik ebatı araba yağışlı havalarda mükemmel bi duruş sağlıyor:D


haky

    Çevrimdışı
  • Üye
  • *
  • Kayıt Tarihi
    03 Aralık 2012, 11:33:29
  • İleti: 72
Ynt: Jant Seçimi
« Yanıtla #63 : 04 Ocak 2013, 22:30:26 »
selam arkadaşlar,

Gt ye jant bakıyorum biraz farklı bişey,
birkaç avrupa videolarında a5 jantına benzer bir video gördüm.
farklı jant bulabileceğim bir site varmı bildiğiniz?
çünkü baktığım heryer de aynı jantlar çıkıyor önüme alfa için. Resimlerin Görüntülenmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap

GT/GT/GT

Tuncay N

    Çevrimdışı
  • *
  • Kayıt Tarihi
    13 Ekim 2011, 21:37:41
  • İleti: 5387
  • 314 Mesajı Toplam
    406 Kere Beğenildi
Ynt: Jant Seçimi
« Yanıtla #64 : 04 Ocak 2013, 22:34:45 »
Şöyle bir konu yazmıştım: Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap

GT'lere alfa jantları haricinde verdiğim linkteki kıstaslara göre en uygunları hafif OZ'lar veya Enkei'ler olabilir. Ama ikisini de Türkiye'de sıfır bulmak çok kolay değil, çok pahalılar burada. DIşarıdan getirtebilirsiniz veya buradan ikinci el alabilirsiniz.

Alfa jantlarındansa Vela, GTA, Teledial, GT Q2 ve çok kollu GT jantları GT'lere yakışıyor bence. Ama ben olsam görüntüye takılmayacaksam 147 ti jantları da düşünebilirdim. Ki bende görüntüsü de fena sayılmaz. Ama en hafif ve orjinal 17" alfa jantı onlar. (7,8 kg falan olması lazım)

Kimde bir güzellik varsa, bilsin ki o ödünçtür. (Mevlana)

Mert21

    Çevrimdışı
  • *
  • Kayıt Tarihi
    11 Nisan 2012, 20:36:23
  • İleti: 471
  • 17 Mesajı Toplam
    20 Kere Beğenildi
Ynt: Jant Seçimi
« Yanıtla #65 : 05 Ocak 2013, 03:21:55 »
Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap
selam arkadaşlar,

Gt ye jant bakıyorum biraz farklı bişey,
birkaç avrupa videolarında a5 jantına benzer bir video gördüm.
farklı jant bulabileceğim bir site varmı bildiğiniz?
çünkü baktığım heryer de aynı jantlar çıkıyor önüme alfa için. Resimlerin Görüntülenmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap
Bence sen ne yap ne et o jant ı bul Resimlerin Görüntülenmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap


Veloce

    Çevrimdışı
  • Galeri Sahibi
  • *
  • Kayıt Tarihi
    10 Ocak 2013, 21:30:47
  • İleti: 2415
  • 215 Mesajı Toplam
    292 Kere Beğenildi
    • Veloce Alfa Romeo
Ynt: Jant Seçimi
« Yanıtla #66 : 28 Ocak 2013, 05:49:14 »
Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap
selam arkadaşlar,

Gt ye jant bakıyorum biraz farklı bişey,
birkaç avrupa videolarında a5 jantına benzer bir video gördüm.
farklı jant bulabileceğim bir site varmı bildiğiniz?
çünkü baktığım heryer de aynı jantlar çıkıyor önüme alfa için. Resimlerin Görüntülenmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap

Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap

Benim 18" lerden istersen yardımcı olayım. GT hakkında merak ettiğin her konuda yardımcı olabilirim...

Resimlerin Görüntülenmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap

halil

    Çevrimdışı
  • *
  • Kayıt Tarihi
    20 Şubat 2012, 10:56:45
  • İleti: 2634
  • 115 Mesajı Toplam
    134 Kere Beğenildi
Ynt: Jant Seçimi
« Yanıtla #67 : 24 Eylül 2013, 13:14:42 »
jantın sayısal değerleri.

Bijon veya Somun sayısı
Aracınızın jant lastik takımına bakınız; şu ana kadar hiç lastik değiştirmediyseniz, aracınızda bijon anahtar, vida veya somun yok zannetmeyin; belki bijon anahtar ve somunları örten kapak vardır. Aracınızdaki bijon sayısına göre jant alabilirsiniz. Bijon anahtar deliği demiyorum; Çünkü bazı jantlarda olması gerekenden fazla bijon anahtar deliği ( tamamen pazarlama ile alakalı bir durum) olabilir. Arcınızda 5 , 4, 3, 6, 8 belki 12 adet bijon veya somun olabilir. Binek araçlarda genellikle 4 yada 5 bijon vardır; Bazı arazı araçlarında 6 bijon olmaktadır. 8 ve üzeri genellikle ticari araçlarda vardır. Son bir not bijon sayısı, diğer jantlarla karşılaştırdığınızda simetrik durmuyorsa mutlaka eksik bir bijon söz konusudur. Acil Servis çağırınız; bu şekil seyahat tavsiye edilmez. Unutmayın ki standart 5 bijonlu bir araca 4 bijonlu bir jant takamazsınız. Bu eldiveninizi ayaklarınıza geçirmeye çalışmak gibidir, ayak parmaklarım uzun diyorsanız; 5 yaşındaki oğlunuzun ceketini giymeye çalışın. Bu gibi durumlar sadece bazı modifikasyonlar ile mümkündür. Fakat bunun yerine piyasada çok daha makul uygun jant temin edebilirsiniz.

PCD(Pitch Circle Diameter) Bijon, somun anahtar delik aralığı Çapı.
Aracınızın kaç bijon’a sahip olduğunu bulduktan sonra; ikinci aşama, Bijonlar arasındaki mesafeyi belirlemektir. Bijon aralığına kısaca PCD denir; Ve sektördeki hemen hemen herkes İngilizce kısaltması ile telafuz eder(piisiidi). Jant ve Lastik sektörü Almanca terimler bile kullanır. Bijon aralığı çapı bijonlar arasına çekilen görünmez kırmızı bir çizgi olduğunu hesap edelim. Şekilde bu hayali çizgiyi gösterirsek; işte bu kırmızı dairenin çapı bize PCD yani Bijon aralığı değerini verecektir. En Popüler PCD’lere örnek vermek gerekirse; Bijon sayısı ile beraber söylenir. 5/100, 4/100,5/112. Bijon sayısına göre jant almazsınız. Bijon sayısı aldığını aracın marka ve modeline göre değişir. Örnek vermek gerekirse; 5/114,3 PCD değerine sahip bir jantı düşünmeden alıp orijinalde 4x100 olan arabanıza direk takamazsınız. Takmanız için büyük modifikasyonlar gerekir buda kısacası yanlıştır. 5 yaşındaki oğlunuzun ceketini terziye getirip kendinize uygun haline gelmesini istemek gibidir.



[eklenti yönetici tarafından silindi]


halil

    Çevrimdışı
  • *
  • Kayıt Tarihi
    20 Şubat 2012, 10:56:45
  • İleti: 2634
  • 115 Mesajı Toplam
    134 Kere Beğenildi
Ynt: Jant Seçimi
« Yanıtla #68 : 24 Eylül 2013, 13:15:54 »
Merkez Göbek Deliği.
Bu aslında çok basit fakat burada detaylı bilgi vermek istediğimizden kafa karıştırcı gözükebilir. Normalde aracınızın jant göbeğini sorarak gerekli bilgiyi edinebilirsiniz. Özellikle ticari araçlarda ve tarım makinelerinde farkı özellikte jant göbekleri kullanılmaktadır. İki çeşit aks/jant tasarımı vardır. (Hub Centric) Göbek merkezli ve (Lug Centric)bağlantı merkezli. Göbek merkezli Jant göbek deliği en yaygın kullanımda olan ve genel olarak tüm binek otomobillerde kullanılan tip göbek merkezidir. Burada puryeden sonra jant göbeğini karşılayan bir çıkıntı vardır. Jant göbek merkezi bura ile hizaya getirilir ve jant bağlanır. Jantın ağırlığı dolayısıyla aracın ağırlığı özellikle bijonlara biner. Normalde Jant göbek deliği araç göbeğinden(spigot)daha büyüktür, ve plastik bilezikler aracılığıyla jant araca takılır. Bu plastik ringlerin hiçbir sakıncası yoktur. Balata kontrolleri sırasında kontrol edilmelerinde fayda vardır. Jant araç uyumunda önemli olan bijon ve somunların araca sağlam bağlanmasıdır. (Lug Centric) Bağlantı merkezli araç aks/puryesinde bir çıkuntu olmadığından bijonlar veya somunlar aracılığı ile bağlantı gerçekleşir. Daha önce belirtildiği gibi; bijon ve somun sağlamlığı çok önemlidir.

Inset,outset, ofset
Tercüme etmek gerçekten zor. Bu kavramın Almancası “EinpressTiefe” ve Türkçede günlük kullanımda ET olarak kullanılmaktadır. Genel olarak Jant iç göbeğinin jantın ortasından fren balatalarına yakınlığını ifade eder. Eğer ki bu kavramı ihmal ederseniz aracınız hareket etmez bile. Şöyle açıklamak gerekir ki jantın ortasında hayali bir çizgi düşünün; işte bu çizgiden jantın araca bağlandığı yüzeye olan mesafeye ofset(ET) adı verilmektedir. Halk arasında ayrıca yanaklı jantlara ofsetli denmektedir. Şu anda dilimize yerleşmişse de o ofset ile şu anda bahsettiğimiz ofset farklı kavramlardır.
ET(ofset) Değerleri Jantların iç kısmına bazı durumlarda ön yüzlere basılmaktadır. Üçtür ofset vardır.1) inset( pozitif ofset),2)outset(negatif ofset),3) 0 ofsetli araçlarda vardır. Jant göbeği jantın tam ortasındadır.
Günümüz binek araçlarının hemen hemen tamamı Positif ofset kullanmaktadır. Jant ebatı verildiğinde genellikle 7,5inç x17inç 5bijon 112 pcd(bijon aralığı) ve en sonra olarak ET 45 gibi bir değer verilir ki bu değer Ofset değeridir. Negatif ofsetli araçlara Mercedes Smart marka araçlar verilebilir. Araçların ön arka jantları farklı göbekte hatta farklı jant göbek çapında olabilir. Bu değerlerin hepsi bağlantı ile alakalıdır. Orijinal jant ofset ile Alaşım jantların göbeği arasında genelde 10mm kadar farklar makul kabul edilir. Bu tasarım farklıklılarına göre değişebilir. Araçta kullanılan ya da sonradan takılan fren kampanya veya diskleri, kampana şekilleri jant takılımını ve araca uyumunu etkilemektedir.
Genellikle araçlar pozitif ofset kast edilerek düşük yada yüksek ofset ima edilmektedir. Bu sebepten ofset mantığını ile etapta inset şekli düşünerek hayal edin.



[eklenti yönetici tarafından silindi]


halil

    Çevrimdışı
  • *
  • Kayıt Tarihi
    20 Şubat 2012, 10:56:45
  • İleti: 2634
  • 115 Mesajı Toplam
    134 Kere Beğenildi
Ynt: Jant Seçimi
« Yanıtla #69 : 24 Eylül 2013, 13:16:43 »
Aracın ofseti azalır yada çoğalırsa ne olur.
Daha öncede belirttiğimiz gibi ilk etapta positif ofset düşünerek ET(ofset) mantığını kavramak gerekmektedir.
Pozitif ofset artar ise jantın iç kısmı fren merkezi ve araç bağlantı organlarına daha çok yaklaşır. Ofset düştüğü zaman bu mesafe artar. Bu sebeple Alaşım jantların ofsetlerinin normalden daha düşük olması beklenmektedir. Normal araç standart ofsetinden daha düşük ofset demek, takabileceğiniz daha büyük fren sistemi ve bağlantı organı demektir. Şekilde gördüğünüz kırmızı renkli jant yeşil olanından daha büyük bir ofsete sahip, bu sebepten araç aktarma organlarına daha yakın oluyor. Daha küçük ofset daha geniş iz açıklığı demek olduğundan aracın yol tutuşu daha sağlam olur. Daha düşük ofsetli jant taktığınız zaman jant araç aktarma organlarından daha uzak konuma yerleşir.
Şimdi bir jandın arkasında ebat kısmının yazdığı bölgenin resmini görmektesiniz. Bu bilgiler dağınık bir şekilde yerleştirilmiş 6,5Jx15 H2 ET 45 demek oluyor bu jant 6 inç derinliğe ve genişliğe sahiptir ve 14inç çapla üretilmiştir. H2 ise bu jantta 2 kambur (hump) vardır. Et45 ise bu jantın ofset değeridir. Buradaki J ise lastik yanağının geleceği bölgenin şeklini ifade etmektedir. Bu konularda daha fazla bilgi aşağıdadır.

[eklenti yönetici tarafından silindi]


halil

    Çevrimdışı
  • *
  • Kayıt Tarihi
    20 Şubat 2012, 10:56:45
  • İleti: 2634
  • 115 Mesajı Toplam
    134 Kere Beğenildi
Ynt: Jant Seçimi
« Yanıtla #70 : 24 Eylül 2013, 13:18:02 »
jant Ebatları
Jant ebatları genellikle genişlik x çap olarak verilir( GGXÇÇ= 6,5X15). Bazı yerlerde çap x genişlik olarak da sunulur ( ÇÇXGG= 15X6,5).. Genellikle çap daha büyük olacağından büyük rakam jant çapını vermektedir. Bazı ebat sunumlarında jant genişliğinin yanında J harfide görülür. Örnek vermek gerekirse 185 mm lastikler genellikle 6inç lastiklere rahatlıkla uymaktadır. 185mm takriben 7inç yapmaktadır.

Overall width= Lastik genişliği
Rim width = jant genişliği
Section heigt= Lastik kenar genişliği
Rim diameter = Jant çapı

Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap

[eklenti yönetici tarafından silindi]


Tuncay N

    Çevrimdışı
  • *
  • Kayıt Tarihi
    13 Ekim 2011, 21:37:41
  • İleti: 5387
  • 314 Mesajı Toplam
    406 Kere Beğenildi
Ynt: Jant Seçimi
« Yanıtla #71 : 24 Eylül 2013, 13:48:31 »
Bunlar da başlığın 2. 3. entryleri olarak taşınabiliyorsa başa taşınsa güzel olur. Burada arada kaynamasın, önemli bilgiler.

Kimde bir güzellik varsa, bilsin ki o ödünçtür. (Mevlana)

Tatmir07

    Çevrimdışı
  • *
  • Kayıt Tarihi
    17 Ekim 2011, 17:18:44
  • İleti: 3197
  • 88 Mesajı Toplam
    99 Kere Beğenildi
Ynt: Jant Seçimi
« Yanıtla #72 : 25 Eylül 2013, 14:38:19 »
Çok ayrıntılı ve güzel açıklamalar. Teşekkür ederim Halil Bey.


sarpgrey

    Çevrimdışı
  • Üye
  • *
  • Kayıt Tarihi
    07 Nisan 2013, 15:46:01
  • İleti: 195
  • 16 Mesajı Toplam
    16 Kere Beğenildi
Ynt: Jant Seçimi
« Yanıtla #73 : 09 Şubat 2014, 00:21:25 »
Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap
Aracın ofseti azalır yada çoğalırsa ne olur.
Daha öncede belirttiğimiz gibi ilk etapta positif ofset düşünerek ET(ofset) mantığını kavramak gerekmektedir.
Pozitif ofset artar ise jantın iç kısmı fren merkezi ve araç bağlantı organlarına daha çok yaklaşır. Ofset düştüğü zaman bu mesafe artar. Bu sebeple Alaşım jantların ofsetlerinin normalden daha düşük olması beklenmektedir. Normal araç standart ofsetinden daha düşük ofset demek, takabileceğiniz daha büyük fren sistemi ve bağlantı organı demektir. Şekilde gördüğünüz kırmızı renkli jant yeşil olanından daha büyük bir ofsete sahip, bu sebepten araç aktarma organlarına daha yakın oluyor. Daha küçük ofset daha geniş iz açıklığı demek olduğundan aracın yol tutuşu daha sağlam olur. Daha düşük ofsetli jant taktığınız zaman jant araç aktarma organlarından daha uzak konuma yerleşir.
Şimdi bir jandın arkasında ebat kısmının yazdığı bölgenin resmini görmektesiniz. Bu bilgiler dağınık bir şekilde yerleştirilmiş 6,5Jx15 H2 ET 45 demek oluyor bu jant 6 inç derinliğe ve genişliğe sahiptir ve 14inç çapla üretilmiştir. H2 ise bu jantta 2 kambur (hump) vardır. Et45 ise bu jantın ofset değeridir. Buradaki J ise lastik yanağının geleceği bölgenin şeklini ifade etmektedir. Bu konularda daha fazla bilgi aşağıdadır.
merhabalar
benim sormak istediğim şey şu: bende 2006 147 var üzerinde 15 lik standart jantlar var.17 lik jant takmak istediğimde yayları yad süspansiyonda da değişiklik yapmam gerekli mi?
not:benim araçtaki jantlar


egeozal1

    Çevrimdışı
  • *
  • Kayıt Tarihi
    18 Haziran 2013, 23:54:44
  • İleti: 2253
  • 125 Mesajı Toplam
    134 Kere Beğenildi
Jant Seçimi
« Yanıtla #74 : 09 Şubat 2014, 12:13:29 »
Jant ebatı büyürse yaylar 15" için olduğu için araba yüksek duracaktır. Spor yay veya yayları preslerseniz güzel bir görüntü elde edersiniz ama presleme tavsiye edilmiyor pek. Resimlerin Görüntülenmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap Ben 15" leri çıkaracağım yakında takarken yay alacağım. Yoksa araç yüksek duracak. Resimlerin Görüntülenmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap

İkimizde de aynı 15" ler var bu arada Resimlerin Görüntülenmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap


Tapatalk'tan gönderildi.

Ti amo Alfa Romeo...

Seo4Smf Tagleri: jant seçimi 
 

Forum Yasal Uyarı
Forum Sistemi: SMF 2.0.11 | SMF © 2011, Simple Machines
Seo4Smf 2.0 © Smf Mod Smf Destek

Uyarı:Sitemizdeki Materyallerin Kaynak Belirtilmeden Başka Sitelerde Yayınlanması Yasaktır.

Sitemiz Bir Paylasim Forum sitesidir Bu nedenle yazı, resim ve diğer materyaller sitemize kayıtlı üyelerimiz tarafından kontrol edilmeksizin eklenebilmektedir. Bu nedenden ötürü doğabilecek yasal sorumluluklar yazan kullanıcılara aittir. Sitemiz hak sahiplerinin şikayetleri doğrultusunda yazı ve materyalleri 48 Saat içerisinde sitemizden kaldırmaktadır.
Bildirimlerinizi sikayet@alfaturk.com adresine yollayabilirsiniz.