Yukarı git


21 Nisan 2018, 16:43:18
Reklamlar  

Son İletiler

Sayfa: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10
41
Giulietta / Ynt: Ön panjur
« Son İleti Gönderen: Serhatevren112 08 Nisan 2018, 18:51:59 »
Numara tam çıkmamış hocm
42
Giulietta / Ynt: Ön panjur
« Son İleti Gönderen: Dellobaltino 08 Nisan 2018, 15:37:56 »
Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap
Öp panjur kırıldı arkadaşlar . Elinde kırılan parça kısmı olan var mı ? En kötü yenisini alcam yada bu parçalara ihtiyacı olan var mı ?
Elimde mk2 panjuru var temiz ilgilenirsen. 535036024

LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

43
Giulietta / Ön panjur
« Son İleti Gönderen: Serhatevren112 08 Nisan 2018, 15:03:41 »
Öp panjur kırıldı arkadaşlar . Elinde kırılan parça kısmı olan var mı ? En kötü yenisini alcam yada bu parçalara ihtiyacı olan var mı ?
44
Motor / Ynt: Turbo yağ kaçırır mı?
« Son İleti Gönderen: hasansezerus 08 Nisan 2018, 15:01:32 »
Ek fotoğraf
45
Motor / Turbo yağ kaçırır mı?
« Son İleti Gönderen: hasansezerus 08 Nisan 2018, 14:57:56 »
Merhabalar, mito sahibi arkadaş konu açıp paylaşınca ben de kapağı kaldırıp bakayım dedim manzara benzer. Yağ çubuğu da yarıda gösteriyor. Bodrumda bu araçtan anlayan olmadığı için izmire götüreceğim de 250km yol gitmeden yağ ekleme vs yapmam gerekli mi? bakımdan sonra 13500km kadar yaptım zaten bakım zamanı da geldi ama bu yağ kaçırma süpriz oldu.
Km yaptıkça yağ eksiltme yaşayan var mı? Daha doğrusu bakımdan bakıma bir miktar eksilme normal midir? Tolere edilebilir değer nedir bununla ilgili?
Durum ile ilgili bilgi, tecrübe ve tavsiyelerinizi yazarsanız sevinirim.
Şimdiden teşekkürler..
46
Giulietta / Ynt: guiletta maksimum hız
« Son İleti Gönderen: sertacunal 08 Nisan 2018, 12:43:53 »
Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap
Her ikisinde de hacim yeterli değil. 1.4'ün şansı daha da az.


Bu iş biraz motosiklete benziyor, daha doğrusu bu olayı en rahat burada anlarsınız. Aynı veya yakın kiloda motorlar, hepsi de neredeyse 2-3sn'de 100'e çıkar, ancak üst süratlere çıkışı hacim belirler. Hacim arttıkça nefesi daha az kesilen motorlar görürsünüz.


Otomobilde de işin içinde birçok faktör olmasına rağmen temel anlamda böyle. Küçük hacimli motorların belirli bir hızdan sonra hızlanma isteği ne olursa olsun daha azdır.


Mesela 170hp 1.4 turbo motor ile 200'e zorlanarak çıkarken, 170hp 3.0lt araba ile çok çok daha rahat çıkılabilir. 100km/h üzeri süratlerde hacim işin içine girmeye başlıyor ufaktan.


Otomobiller için bu yorum doğru değil. Aslında motosikletler için de kısmen hatalı. Son hızı belirleyen temel faktör, sürüklenme direnci ve ağırlığı sabit tutarsak ve her iki araçtaki yola aktarılan gücün aşağı yukarı aynı olduğunu kabul edersek beygir gücüdür. Beygir gücü bir makinenin bir saatte yaptığı toplam iş miktarını belirler. Bu güce turbo ya da atmosferik besleme ile çıkmanın arasında bir fark yok. Bu fark sadece sürüş kalitesini ve gaz hissiyatını belirler. Beygir gücü aynı olan iki araç arasında, ağırlıklar arasında bariz bir fark yok ise son sürati belirleyen temel faktör Cd değeri denilen rüzgar direnci diye ağzımızın alıştığı değerdir. Çünkü her iki motorun da yaptığı toplam iş aynıdır.

Giulietta'ya gelirsek 1.4 170BG motorun maksimum hızı fabrika verilerine göre 218 km saat. Ben 200 kmye kadar hiç zorlanmadan akıcı bir biçimde çıktım, daha üstüne de gidiyordu ama denemedim yol müsait değildi. Yol düzdü ve rüzgar hafif ön çaprazdan esiyordu buna rağmen zorlanmadı. Aracın bakımı tamsa ve motorda kompresyon kaybı yoksa 200 km çok rahat çıktığı bir hız.

Şimdi gelelim karşılaştırmaya. Aynı güç ve tork değerine sahip BMW 3.20i ED araç ise son sürat olarak 240 kmleri görüyor. Ama bizim giular egzotik bir tasarıma sahip olduğundan 0,31 gibi bir Cd değerine sahipken, F30 kasa 3 serileri 0,27 Cd değerine sahip. Her iki aracın da 0-100 değeri aynı. Ama yüksek süratlerde giu çok direnç yaratıyor. Vites oranları son süratte, yani motorun zorlandığı limitlerde de çok önemli değil. Çünkü artık aktaracak ekstra güç kalmıyor. Fark etse bile bu fark çok az kalır. BMW motoru 1.6litre tamam ama dediğim gibi bunun çok önemi yok teknik açıdan. Aynı şekilde 156 beygir güce sahip mercedes cla modeli ise 0-100 hızlanmada daha geride olmasına karşın 0,22 gibi efsane bir Cd değerine sahip olduğu için 240 km üstüne çıkabiliyor.

Dizel giuliettalara gelirsek, bu motorlar kuvvetli olmasına karşın (tork), yüksek devir çeviremedikleri için bir saatte ürettikleri iş miktarı azalır (beygir gücü). Bu sebeple 0-100 hızlanmaları ve son süratleri düşüktür. Rampalarda da 320Nm sahip olmalarına rağmen 1.4 benzinli 250 Nm torka sahip ancak bir alt viteste yüksek devir çeviren aracın gerisinde kalırlar. Tek başına tork değeri de rampada ivmelenme için yeterli gelmez. Yüksek tork düşük devirde kararlı bir tırmanış performansı sağlar ama iş ivmelenmeye gelince rampa da olsa farketmez doğru vitese atılmış bir araçta 0-100 hızlanma değeri yüksek olan, yani iş yapma kapasitesi yüksek olan benzinli araç galip gelir.

Motosikletlere gelirsek, motosiklet motorları atmosferik beslemeye sahip. Büyük hacim doğrudan daha fazla tork ve beygir gücü demek. Karşılaştırdığın iki motor da aynı güçte mi? Fazla bilgim yok yanlış bir şey söylemek istemem ama büyük hacimli motorların üstündeki sürücü ile birlikte Cd değeri daha düşük olabilir. Bu da daha yüksek sürat demek.

Ayrıca sonuç olarak, dizel araç son sürat için 185 diyorsa en fazla 185 gider, benzinli 218 diyorsa en fazla 218 basar. Hiç bir firma aracı hakkında rekabette kaybetmek pahasına düşük değer vermez. Hatta gerçek hayatta bu değerlerin biraz altında kalır. Çünkü asfalt kalitesi, lastik durumu ve aracın kondisyonu gibi verim düşüren unsurlar vardır. Şimdi ben biliyorum ki 230la gidiyorsam ya hafif de olsa yokuş iniyorumdur ya da arkadan beni iten hatırı sayılır bir rüzgar vardır. Dizel araçla da 185 üzeri görüyorsan bu şartlar vardır. Ya da araçta chip tuning vardır.
47
Giulietta / Ynt: ALFA ROMEO GIULIETTA 1.6 JTD Akü
« Son İleti Gönderen: scokakli 08 Nisan 2018, 12:36:13 »
Eyvallah üstad,
12V 72 AH AMPER EFB İNCİ AKÜ NANO GOLD START STOP aldım 344 TL ye
Start stop düzeldi şimdilik sorun yok nazar değmesin
48
Giulietta / Ynt: 2017 Makyajlı kasa amortisörleri hk
« Son İleti Gönderen: sertacunal 08 Nisan 2018, 12:06:44 »
Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap
Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap
Son makyajla süspansiyonlarda nasıl bir iyileşme olduğunu sanmıyorum belki sizin bahsettiğiniz spor paket farkı olabilir.
şayet niyetiniz konforuda fazlaca bozmadan yol tutuş iyileştirmesi ise...
Orjinal yaylarınız ile Bilstein B6 derim, yok eğer Pahalı derseniz H&R yay derim.

Yol tutuş iyileşmesinden ziyade konfor anlamında sıkıntım var Resimlerin Görüntülenmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap Sıfır araç test sürüşüne gitmiştim. Bariz bir şekilde daha rahattı araba. Kasislerde vs. daha toktu. Benim aracım 45k km de ve malesef ön takım sesli. Yetkili serviste kontrol ettirmiştim hiçbir sıkıntı olmadığı söylendi.


Test aracı 16 jant progression donanım ise 17 jantla arasında bariz konfor farkı var. Benim test sürüşü yaptığım araç da progression dizeldi. Aldığım 17 jant benzinli modeli. Araba daha sert ve sıkı bir sürüşe sahip. Bendeki araç 2016 MK2 kasa. son makyajdan bir önceki. 2016'nın ikinci yarısında yeni makyaj geldi ama süspansiyon sistemi tamamen aynı. Amortisörlerin yumuşadığı yönünde bir söylenti var ama yabancı forumlara ve okuyabildiğim bütün testlere baktım bundan hiç bahsedilmiyor. Resmi bir açıklama da yok. Yeni kasalarda sadece aracın dışında kozmetik farklar var. Kokpitte de kırmızı olan gösterge içi ekranla klimalardaki rakamlar beyaz ışığa döndü. Aracın dışı için aynı şeyi asla söyleyemem ama içi daha iyi olmuş, daha güncel duruyor. Dışardan bakınca krom ızgaranın gitmesi ve giulitta yazısının değişmesi arabanın yarı klasik görüntüsünü kaybetmesine sebep olmuş
49
Giulietta / Ynt: GİULİETTA ALMAK İSTİYORUM LÜTFEN YARDIM VE ÖNERİ
« Son İleti Gönderen: sertacunal 08 Nisan 2018, 11:56:06 »
Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap

2012 TCT modelini kullanıyorum. Kısaca yazayım.

Performans çok iyi, yol tutuş çok iyi. Yakıt tüketimi uzun yolsa 120 km/s sabit hızla 6-7 lt civarı, bence gayet iyi. Şehir içinde ağır trafik olan yerlerde 12 lt'ye kadar çıkabiliyor. Araç sportif olduğundan şehir içinde biraz konforsuz ve sert ama zevk meselesi. Yol tutuş daha önemliyse rahatça gözardı edilebilir.

Bir çok kullanıcıda motor titreşim sorunu oluyor. Araç P'de çalışır durumdayken dikiz aynaları titriyorsa motor kulakçığı değişmesi gerekir. Bir çok kişinin başına geldi, alırken ona dikkat edersin.

2014'teki motorlarda ne değişti bilmiyorum, bilen varsa yazarsa iyi olur çünkü ben de merak ettim Resimlerin Görüntülenmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap

Tüm yorumlarına birebir katılıyorum. Bende 2016 modeli var değişen bir şey yok motorda bildiğim kadarı ile. Tüketimi aynı senin araç gibi. Performansı da aynıdır.

LPG işine girmeyi düşünenlere ise ne gereği var diyorum. Varsın yaksın zaten çok yaktığı da yok, ekonomik bir motor. Yazık günah araç orjinal kalmalı.
50
Giulietta / Ynt: Giulietta Sport
« Son İleti Gönderen: sertacunal 08 Nisan 2018, 11:37:54 »
Alfa Romeo ülkelere göre farklı paketler olarak araç satıyor. Sport adı altında satılan paket ingiltere pazarı ve diğer bazı pazarlar için konfigüre edilmiş. Aynı renkte ve jant kombinasyonunda arabayı, 170 BG olarak da alabilirsin. Bayilerde bulabilirsin belki ya da özel sipariş verirsin ama indirimden faydalanamazsın. Bayileri gezip araçları canlı gör, başka renkler de ilgini çekebilir. Çift egzos çıkışı ise ingilterede bile bu pakette gelmiyormuş, sitede öyle bir dipnot var. Ama bana kalırsa araç QV ya da şimdiki adıyla
Veloce olmayınca, çift egzos çıkışını ve özellikle dört yapraklı yoncayı takmak da biraz apaçilik oluyor(Zaten giulia ve stelvio çıktıktan sonra QV arması sadece bu araçlara takılıyor. 240 BG giuliettalara artık bu ünvan verilmiyor. Sadece veloce diye geçiyor) Bende 170 bg olanı var QV'nin sadece bir tık altı ama yine de elim gitmiyor o motorun haketmediği bir logoyu takmaya. Ama kimi görsem dizel motora bile takmış. Görüntü tamam ama gaza basınca araba gitmiyor. Ben tek egzos çıkışı ve QV armasız orjinal arabamla mutluyum. Kaldı ki giuliettaların hiç birinde difüzör sadece görüntü olmanın ötesinde bir fonksiyona sahip değil. Giulia QV modelinde ön tampon altı karbon spoiler ile aracın altından devam eden havanın akış yönünü düzenliyor arka difüzör.

Şu an 170 BG olan modelin en ucuza satıldığı ülke Türkiye. Avrupa'da bu motoru alırsan 30bin eurodan başlıyor. Dizel motorlar çok daha ucuz. Türkiye'de durum tam tersine dönmüş. 10 saniyenin üstünde 0-100 gören arabaya daha az yakıyor diye daha fazla para ödüyor insanlar. 170 BG alınca 7.6 saniyede çıkıyorsun, TCT şanzımanla da çok iyi kombine olan bir motor. Önlerde dört pistonlu brembo fren kiti, çanak gibi kocaman fren diskleri arabayı çok iyi durduruyor ( bu paket aslında ekstra ama 170BG araçların hepsini böyle ithal ediyorlar sanırım). Dinamik moda alınca araba bambaşka bir şeye dönüşüyor, dizelde o tadı alamıyorsun mesela, aradaki geçiş o kadar bariz değil.
Sayfa: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10
Forum Yasal Uyarı
Forum Sistemi: SMF 2.0.11 | SMF © 2011, Simple Machines
Seo4Smf 2.0 © Smf Mod Smf Destek

Uyarı:Sitemizdeki Materyallerin Kaynak Belirtilmeden Başka Sitelerde Yayınlanması Yasaktır.

Sitemiz Bir Paylasim Forum sitesidir Bu nedenle yazı, resim ve diğer materyaller sitemize kayıtlı üyelerimiz tarafından kontrol edilmeksizin eklenebilmektedir. Bu nedenden ötürü doğabilecek yasal sorumluluklar yazan kullanıcılara aittir. Sitemiz hak sahiplerinin şikayetleri doğrultusunda yazı ve materyalleri 48 Saat içerisinde sitemizden kaldırmaktadır.
Bildirimlerinizi sikayet@alfaturk.com adresine yollayabilirsiniz.