Alfaturk Alfa Romeo

Alfa Romeo Modelleri => 159, Brera & 946 Spider => Konuyu başlatan: nihat159 - 29 Ekim 2016, 15:02:34

Başlık: Alfa Romeo 159 hakkında bilmem gerekenler
Gönderen: nihat159 - 29 Ekim 2016, 15:02:34
(http://i.resimyukle.xyz/IJQG.jpg) (http://resimyukle.xyz/resim/IJQG)

Dostlar Çarşamba günü itibariyle Alfa Romeo 159'uma kavuştum. Daha Önce Hiç Alfa Romeo kullanmadığım için sizlere sormak istediğim birkaç soru var.

öncelikle aldığım araç 2008 model dizel otomatk vites

Torbonun soğuması için arabayı çalıştırıp hareket etmeden önce ve kapatmadan önce arabayı 1 dk kadar dinlendirmek gerekiyormuş bu doğrumu

Dizel Fartikül Filtresinin daha zuzun dayanması için arabayı yüksek devirde kullanmak mı gerek.

Yakıtı hangi petrolden almam gerek forumdan araştırdığım kadarıyla SHELL ve OPET kullanılıyor sanırım.

Sizce Chiptuning yaptırmalımıyım daha doğrusu partkül filtresinin sökmek lazımmış buda doğaya zarar vereceği için sökmeden bu işlem yapılabiliyormu yapılsada gerçekten yakıt düşüp performas artıyormu.

ve 159 hakkında başka bilmem gereken detaylar varmı şimdiden tşkler arkadaşlar :D

Başlık: Alfa Romeo 159 hakkında bilmem gerekenler
Gönderen: franco baresi - 29 Ekim 2016, 15:56:21
hayirli olsun, ilk calistirma ve araci kaparken 30 saniye beklerseniz turbo omru uzar, bunun nedeni motor stop edince yaglamanin durmasi ve hizla donen turbo millerinin yavaslarken yagsiz kalmasidir. ilk calistirmada da yaglandiktan sonra hareket etmis olursunuz.
Dizel partikul filtresi(dpf) iptal edilince araba bir miktar rahatlar fakat zararli bir cok gazi tutan bir ekipmandir, eger yazilim yaptirip dpf sokturmezseniz daha cabuk tikanir.
Dpf tikanmasinin onune gecmek icin cok dusuk devirde kullanmamak gerekir. Dpf tikayan kurumlar 600 derece yandigi icin dpf temizligi egzos sicakligi 600 dereceye ulasinca baslar, bunu sesten ve anlik yakit sarfiyatinin artisindan anlayabilirsiniz, bu dpf temizligi basladigi durumda en az 15 dakika 3500 devirde araci kullanmak gerekir.
Yazilim turbonun daha erken devreye girip dusuk devirlerde aracin canlanmasini saglar fakat turboya ve sanziman vs gibi aracin mekanik parcalarina bir miktar daha fazla yuk binmesine sebep olur.
dizel araclarda yakit kalitesi onemli oldugu icin, istasyonlarinin denetimi daha guvenli olan shell ve opet mantiklidir.
Gule gule kullanin



Sent from my iPhone using Tapatalk
Başlık: Ynt: Alfa Romeo 159 hakkında bilmem gerekenler
Gönderen: jcruelf32 - 10 Ekim 2017, 22:27:22
Peki yazilim ve iptaller yakit safriyatinda dusme sagladiginin garantisi var mi? Forumdaki bazi tecrubeler dusuk devirlerde yakit artisindan bahsediyor. Dogrulugu var midir acaba ? Tskler


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi