Alfaturk Alfa Romeo

Alfa Romeo Modelleri => 147, 156 & GT => Konuyu başlatan: preacher - 03 Şubat 2015, 07:36:01

Başlık: 147 1.9 jtd ile aranızdayım :) ancak sorularım var
Gönderen: preacher - 03 Şubat 2015, 07:36:01
Arkadaşlar merhabalar, 26 aralıkta 2009 model 147 1.9 jtd ile aranıza katıldım :) İlk aracım ve bayağı git-gel'ler yaşayarak karar verdim ancak iyi ki vermişim diyorum oldukça mutluyum. Bir kaç ufak sorularım olacak ilerisi için.

Aracı 92binde aldım. Şu an 94binde. 90 binde iken motor yağı vs rutin bakımı yapılmış, 80binde iken de triger vs değişmiş. Bir sonraki triger değişim zamanına kaputun altında 160bin falan yazıyor.

-Fakat başka hangi bakımları kontrol ettirmem gerekli? Gözüm radyatör sıvısında her daim, sanırım en sıkıntı çıkaran durumlardan birisi soğutma suyu ile ilgili olduğu için ona ara ara bakıyorum herhangi bir kararma vs başka birşey var mı diye. Onun haricinde bir önceki sahibi 5/40 ya da 5/30'un ince geldiğini 10/40'ın daha iyi geldiğini söyleyerek 10/40 koymuş. Babam İstanbulda yıllardan beridir bu işi yapıyor, 5/40 koymam yönünde baskısı var. Acaba yağ yakma durumu mu olur o kadar incelirse?

-Ben de Adıyaman'da ücra bir ilçede ikamet ediyorum. Zaten bu araca karar kılmamın en büyük sebebi şehir merkezine gidip gelmem yaklaşık 80 90 km, git gel 200 km'yi buluyor gittiğim günlerde. Ben de beni üzmeyecek güçlü bir motor olsun istediğim için aldım ve oldukça memnunum. Fakat buralarda alfa'dan anlayacak adam bulmak çok zor o yüzden aractan anlayacak ustalar konusunda tavsiye almak isterim, önceliğim adıyamanda olması. Eğer bulamazsam bir sonraki yağ bakımını yaptırmak için rutin bir kontrol da yapılması üzere antep'e gideceğim. Yer ve servis isim tavsiyelerinizi bekliyorum :)

-Bir başka sorumsa aracın teybi hakkında. Malumunuz kullanışlı bir teyp değil. Usb sd aux aparatı mı alınmalı yoksa mesela şunun gibi bir şey takabiliyorsam onu mu almalıyım?

http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-oto-ses-sistemleri-muzik-calar-oto-teyp-alpine-ute-72bt-bluetooth-ozellikli-dijital-medya-alicisi-198172976/detay

Yorumlarınızı bekliyorum şimdiden çok teşekkürler.
Başlık: Ynt: 147 1.9 jtd ile aranızdayım :) ancak sorularım var
Gönderen: emin - 03 Şubat 2015, 09:06:04
merhaba hoşgeldin.

bende de 147 blackline wardı.
kenwood teyp vardı. görsel olarak da çok bozmadı açıkçası.
Bence gönülrahatlığı ile teybi değiştirebilirisin.
direksyon kumanda fonksiyonu çalışmaz ama. :)
Başlık: Ynt: 147 1.9 jtd ile aranızdayım :) ancak sorularım var
Gönderen: Tuncay N - 03 Şubat 2015, 13:53:40
Hoşgeldiniz. Herkesin arayıp da bulamadığı bir aracı almışsınız. Umarım satarken sıkıntı yaşamazsınız. Çünkü oralardan alıcı çıkmaz, hep şehir dışından alıcı bekleyeceksiniz ve bakımları sizi zorlayacak. Özellikle yürüyen aksam ve motor konusunda kesinlikle alfa servisleri dışında bir yere gitmemelisiniz. İstanbulda bile kendine alfa servisi diyen saçma sapan yerler biliyoruz. Soğutma sistemi alfalarda öyle çok problem olan bir yer değil, hatta hiç değil. Bizim alfalarda hiç hararet yapan duymadım desem yeridir, aksine, termostat bozulur, bozulunca da açık kalır ve motor soğuk çalışır. Yani olsa olsa fazla yakarsınız..


Trigere dikkat edilmeli tabii ama dizeller için km-yıl aralığını bilmiyorum. Sadece km olarak da bakmayın. Onun belirli bir yıl ömrü de var. Buna dikkat etmek gerek. Özellikle dikkat edin diye aklımagelen bir şey şimdilik yok.


Son olarak, fotoğrafları da bekliyoruz :) Malum, çok fazla 147 q2 yok, olanların da bir çoğunu tanıyoruz, belki tanıdığımız bildiğimiz bir araçtır.
Başlık: Ynt: 147 1.9 jtd ile aranızdayım :) ancak sorularım var
Gönderen: preacher - 03 Şubat 2015, 20:39:47
 Cevaplar için çok teşekkürler :) hoşbulduk gerçekten güzel bir aileye katıldığımı her an farkediyorum. Dediğiniz herşeyi de hissediyorum ancak satacak olursam istanbulda satmak isterim yoksa dediğiniz gibi bu aracı bulunduğum yerde hele ki böyle bir ilçede satmaya kalkışmak eziyetten başka birşey değil :) Ancak şu an ve inşallah uzunca sayılabilecek bir süre için satmak fikrinde değilim :)

Bakımlarını özenlice yapmak istiyorum, babam motor yağı vs bakımı ile uğraşıyor yıllardır. Kendisinin bilemeyeceği kadar ender görülen bir araç almak ona göre cahillik bana göre istek işi :) Aynı fiyata hatta 10bin daha yukarısına kadar bineceğim her aracın yerine buna binmek istedim ve kararımdan pişman değilim. Her alfistinin yaşadığı kasislerdeki tıkırtılar haricinde bir sıkıntım da yok. Onları da sorun etmiyor özenlice geçmeye calısıyorum.

Resimleri hemen ekliyorum, adıyamandaki alfistilerle de tanışmak fikir almak isterim. Nedense soğutma suyu problemini sık yaşayanları duydum ancak q2 konusunda bunu yaşayan pek yok sanırım o da aracın az bulunmasından kaynaklanıyor. Onun haricinde araç oldukça temiz ve verimi yerinde. En yakın zamanda sırf meraktan bir dyno'ya da elimde veri bulunması açısından sokacağım. Yag bakım süresi gelmeden genel bir değerlendirme için antep'e gitmek fikrim var ama daha yakınlarda bulabileceğim bir çözüm daha çok işime gelir.


(http://imgim.com/6162incis1128666.jpg)

(http://imgim.com/img-20150124-wa0004.jpg)

(http://imgim.com/img-20150124-wa0008.jpg)

(http://imgim.com/img-20150124-wa0022.jpg)

(http://imgim.com/img-20150124-wa0027.jpg)

(http://imgim.com/img-20150124-wa0038.jpg)

(http://imgim.com/img-20150124-wa0040.jpg)
Başlık: Ynt: 147 1.9 jtd ile aranızdayım :) ancak sorularım var
Gönderen: Tuncay N - 04 Şubat 2015, 02:16:07
Maşallah. Yalnız soğutma suyuyla ilgili ne problemi duydunuz merak ettim.
Başlık: Ynt: 147 1.9 jtd ile aranızdayım :) ancak sorularım var
Gönderen: Veloce - 05 Şubat 2015, 04:13:21
Aracın önceki sahibini iyi tanırım ve Erzincan'dan iyi bir dostumdur. Aracına nasıl baktığını yakından biliyorum ve gerçekten bu konuda şanslısınız. Hayırlı uğurlu olsun, güle güle kazasız belasız sürüşler dilerim. Görüşürseniz Dr. Süreyya'ya selamlarımı mutlaka iletin... ;)

Edit: Birkaç şey de aracın kendisi ile ilgili söylemek gerekirse, 147 Q2 sürüşüne doyamayacağınız, virajlarda inanılmaz keyif alacağınız üzerinde LSD kilitli diferansiyel bulunan gerçekten kendine has özellikleri olan bir araçtır. Dizel motorun 150hp motoru ve 305nm değerler ile sağladığı güç gerçekten çok keyifli. Kolay vazgeçilecek bir araç olmayacaktır. ;)
Başlık: Ynt: 147 1.9 jtd ile aranızdayım :) ancak sorularım var
Gönderen: ykpogutcu - 05 Şubat 2015, 08:56:09
Hayırlı olsun güle güle kullanın. Gerçekten gözalıcı maşallah.. Yalnız söylemeden geçemeyeceğim Tuncay abi genelde termostat açık kalır demiş ama istisnalar da söz konusu hararet göstergesinin kontrolünüzde olmasına özen gösterin; ben termostat açmadığından conta yakmıştım geç farkettim de..
Başlık: Ynt: 147 1.9 jtd ile aranızdayım :) ancak sorularım var
Gönderen: preacher - 05 Şubat 2015, 17:24:34
Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap
Maşallah. Yalnız soğutma suyuyla ilgili ne problemi duydunuz merak ettim.

Antifrizin bulunduğu haznede zamanla tortulaşma vs olabiliyormuş ona da göz kulak olmam istenmiş arada kaputu açıp bakıyorum ben de onun için.

Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap
Aracın önceki sahibini iyi tanırım ve Erzincan'dan iyi bir dostumdur. Aracına nasıl baktığını yakından biliyorum ve gerçekten bu konuda şanslısınız. Hayırlı uğurlu olsun, güle güle kazasız belasız sürüşler dilerim. Görüşürseniz Dr. Süreyya'ya selamlarımı mutlaka iletin... ;)

Edit: Birkaç şey de aracın kendisi ile ilgili söylemek gerekirse, 147 Q2 sürüşüne doyamayacağınız, virajlarda inanılmaz keyif alacağınız üzerinde LSD kilitli diferansiyel bulunan gerçekten kendine has özellikleri olan bir araçtır. Dizel motorun 150hp motoru ve 305nm değerler ile sağladığı güç gerçekten çok keyifli. Kolay vazgeçilecek bir araç olmayacaktır. ;)

Süreyya Abiyle tanışmam görüşmem ve anlaşmam herbiri başlı başına büyük şans benim için. Araca nasıl baktığını bilip görüp hissettiğimden aracı kontrol ettirmedim bile kimseye. Bindim tamam dedim eğer satıyorsan alıyorum abi dedim orada bitti benim için herşey :) Onun kadar bakamasam bile ben de onu örnek aldığımdan gözüm gibi bakacağım sağolsun hala dahi sorularıma ve bilgisizliğime maruz kalmasına rağmen severek cevaplıyor. Tekrar konuştuğumuzda selamınızı ileteceğim.

Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap
Hayırlı olsun güle güle kullanın. Gerçekten gözalıcı maşallah.. Yalnız söylemeden geçemeyeceğim Tuncay abi genelde termostat açık kalır demiş ama istisnalar da söz konusu hararet göstergesinin kontrolünüzde olmasına özen gösterin; ben termostat açmadığından conta yakmıştım geç farkettim de..

Termostat açık kalır derken nasıl oluyor? Aracı kapatmış olmamıza rağmen düşmüyormu hararet göstergesi ?

Genel olarak kontrol ediyorum hep gözüm devirle beraber onda oluyor hep. ilçe içinde bir on beş dakikalık pasif kullanımda bazen 90'a çıkmaya vakit bulamıyorum ama 10 15 dk'yı geçen ve devri 3000'e yaklaştırdığımda gösterge 90'da sabitleniyor bu zamana kadar. Dikkat etmeye devam edeceğim teşekkürler.
Başlık: Ynt: 147 1.9 jtd ile aranızdayım :) ancak sorularım var
Gönderen: Tuncay N - 05 Şubat 2015, 21:40:07
Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap

Termostat açık kalır derken nasıl oluyor? Aracı kapatmış olmamıza rağmen düşmüyormu hararet göstergesi ?

Genel olarak kontrol ediyorum hep gözüm devirle beraber onda oluyor hep. ilçe içinde bir on beş dakikalık pasif kullanımda bazen 90'a çıkmaya vakit bulamıyorum ama 10 15 dk'yı geçen ve devri 3000'e yaklaştırdığımda gösterge 90'da sabitleniyor bu zamana kadar. Dikkat etmeye devam edeceğim teşekkürler.


Şu anki çalışma şekli normal o zaman. Açık kalır derken genellikle bozulduğunda motorun daha ısınmasına fırsat vermeden marşı bastığınızdan itibaren motorda su dolaşmasına izin verdiği için motor hep soğuk kalır. Sürekli bir soğutma olur yani. Araç çok geç ısınacağından, hatta çoğu zaman hiç normal çalışma sıcaklığına erişemeyeceğinden yakıt tüketimi artar, kalorifer de verimli çalışmaz vs. Motor için de sağlıklı değil tabii soğuk çalışması.
Başlık: Ynt: 147 1.9 jtd ile aranızdayım :) ancak sorularım var
Gönderen: preacher - 05 Şubat 2015, 22:12:52
Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap

Şu anki çalışma şekli normal o zaman. Açık kalır derken genellikle bozulduğunda motorun daha ısınmasına fırsat vermeden marşı bastığınızdan itibaren motorda su dolaşmasına izin verdiği için motor hep soğuk kalır. Sürekli bir soğutma olur yani. Araç çok geç ısınacağından, hatta çoğu zaman hiç normal çalışma sıcaklığına erişemeyeceğinden yakıt tüketimi artar, kalorifer de verimli çalışmaz vs. Motor için de sağlıklı değil tabii soğuk çalışması.

Anladım Tuncay abi eyvallah o zaman :) peki bu gıcırtılar için illa alfa romeo'cu mu bulmak lazım. Şimdilik en azından liftle bir kaldırtıp gresletmek istiyorum bir kaç ay içinde de şu powerflex denilen poliüretan mini set alma planım var araştırdığım kadarıyla onların hem ömrü uzun oluyormuş hem de gıcırtılar için daha iyi sonuç veriyormuş. :)
Başlık: Ynt: 147 1.9 jtd ile aranızdayım :) ancak sorularım var
Gönderen: Red147 - 05 Şubat 2015, 22:28:32
Hoş geldiniz, aracınızı keyifle kullanmanız dileğiyle.Cok özel bir araca sahipsiniz.
Son sorunuz ile ilgili söyleyebileceğim, gres bir çözüm olmaz 10~15 gün sesi azaltır sonra daha fazla sese neden olur sadece.Nacizane önerim powerflex takana kadar idare etmeniz olacak.
Başlık: Ynt: 147 1.9 jtd ile aranızdayım :) ancak sorularım var
Gönderen: preacher - 05 Şubat 2015, 22:58:27
Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap
Hoş geldiniz, aracınızı keyifle kullanmanız dileğiyle.Cok özel bir araca sahipsiniz.
Son sorunuz ile ilgili söyleyebileceğim, gres bir çözüm olmaz 10~15 gün sesi azaltır sonra daha fazla sese neden olur sadece.Nacizane önerim powerflex takana kadar idare etmeniz olacak.

Hoşbulduk :) Herkese aracı en keyifli şekliyle kullanmak nasip olsun. Teşekkür ederim.

Yani boşuna gres vs ile uğraşmayayım madem. Dediğiniz gibi burçları değiştirmek daha makul. Ancak onları her servis değişebilir mi onu bilmiyorum :)
Başlık: Ynt: 147 1.9 jtd ile aranızdayım :) ancak sorularım var
Gönderen: preacher - 06 Şubat 2015, 16:28:28
Arkadaşlar tekrar merhabalar. Bugün ön takımlar ve süspansiyonu baktırmak için götürdüm tavsiye üzerine sanayide bir ustaya.

Amortisörlerin bitmiş olduğunu askı rotlarının (sanırım bu z rot oluyor), bir adet ön teker bilyasının ve 2 adet üst tablanın (sanırım bu da üst salınca oluyor) değişmesi gerektiğini söyledi. Aracın helezonlardan dolayı yaylandığını söyledi. Ben de acemi halimle farketmiştim zaten bunu az çok. 130'dan sonra araç 3-4 cm'lik bir yükseklikten inip yola devam ettiği zaman 2-3 defa yaylanıyordu. Sanırım bundanmış.

Sordurduğum bir yedek parçacıda amortisörler orjinal diğerleri yan sanayi olmak üzere 800 küsür fiyat çektiler totalde.
Gaziantep topcuoglu yedek parcayı aradım onlar ise 1600 liralık bir fatura çıkardılar. tabi bir de bunun işçiliği var.
Ustam bahsettiği parçalar için bana amortisörde Monroe, diğerlerinde teknorot bilyada ise skf markasını tercih edersem sorun yaşamayacağımı belirtti. Sizler ne diyorsunuz arkadaşlar?

Bu bizim powerflexlerden hangileri alınmalı bu arada? Cevaplarınızı bekliyorum.
Başlık: Ynt: 147 1.9 jtd ile aranızdayım :) ancak sorularım var
Gönderen: Tuncay N - 20 Şubat 2015, 22:55:15
Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap
Arkadaşlar tekrar merhabalar. Bugün ön takımlar ve süspansiyonu baktırmak için götürdüm tavsiye üzerine sanayide bir ustaya.

Amortisörlerin bitmiş olduğunu askı rotlarının (sanırım bu z rot oluyor), bir adet ön teker bilyasının ve 2 adet üst tablanın (sanırım bu da üst salınca oluyor) değişmesi gerektiğini söyledi. Aracın helezonlardan dolayı yaylandığını söyledi. Ben de acemi halimle farketmiştim zaten bunu az çok. 130'dan sonra araç 3-4 cm'lik bir yükseklikten inip yola devam ettiği zaman 2-3 defa yaylanıyordu. Sanırım bundanmış.

Sordurduğum bir yedek parçacıda amortisörler orjinal diğerleri yan sanayi olmak üzere 800 küsür fiyat çektiler totalde.
Gaziantep topcuoglu yedek parcayı aradım onlar ise 1600 liralık bir fatura çıkardılar. tabi bir de bunun işçiliği var.
Ustam bahsettiği parçalar için bana amortisörde Monroe, diğerlerinde teknorot bilyada ise skf markasını tercih edersem sorun yaşamayacağımı belirtti. Sizler ne diyorsunuz arkadaşlar?

Bu bizim powerflexlerden hangileri alınmalı bu arada? Cevaplarınızı bekliyorum.


Ustanız doğru söylemiş. Bahsettiği parçaları alıp takabilirsiniz. Bilya hakkında bilgim yok, onu da söyleyeyim.


Powerflex için neresi sıkıntılıysa onlardan başlamanız iyi olur. Google'a powerflex alfa 147 yazarsanız parçaa listesini bulursunuz. Tabii ki hepsini çevirseniz daha iyi ama maliyetleri normal burçlara göre maliyetli olduğundan yavaş yavaş da geçebilirsiniz parçaları değiştirdikçe. Örneğin üst salıncaklar için olanlardan başlayabilirsiniz.
Başlık: Ynt: 147 1.9 jtd ile aranızdayım :) ancak sorularım var
Gönderen: halil - 21 Şubat 2015, 10:39:52
powerflex burçlara buradan bakabilirsin.

http://www.powerflex.co.uk/road-series/products/147+%2800-10%29%2C+156+%2897-07%29%2C+GT+%2803-10%29-801/1.html


üst salıncak burçlarını değiştirebilirsin fakat salıncakların ucundaki rotilin sağlam olması gerekir.rotiller bozuksa burç değiştirmek bir işe yaramaz.
Başlık: Ynt: 147 1.9 jtd ile aranızdayım :) ancak sorularım var
Gönderen: preacher - 25 Kasım 2015, 11:23:29
Arkadaşlar selamlar. Ufak bir güncelleme çekelim ancak pek de ufak olmayabilir :-) . 11. Ayımız dolarken bir çok şey yaptık.

Aracı aldıktan sonra farkettim ki tamponun önünde dikey 3 cmlik bir çatlak ver hemen müdahale ettik kaynak yaptırdık ve boyattık.

Aracı aldıktan üç ay kadar sonra üst salıncaklar, z rotlar, sağ teker bilyası değişti.

Malum sitelerde yer alan usb aux aparatını alıp taktik,

Nisan gibi antep yetkili serviste yüz bin bakımı için gittiğimde direksiyon kütüğü ön ve arka viraj demir çubuğu, sağ aks hız mafsalı ve debriyaj baskı balata değişti.

Görsel birkaç değişiklik yaptık sonrasında. Ebay.de yer alan ducati corse Stickerını temin edip taktım kaliperleri uygun renge boyadık. Cam ve kaput filmi çektik, bagaj krom çıta takıldı,  (sonrasında kaput filmini kaldırdım), shark anten, logolar sibop kapakları, pasif ikinci egzoz taktik, egzoz kazanını boyadık.

Kötü olan paspas takımımız yenilendi. Çizik hale gelen vites topuzumuz yurt dışından temin edilerek değiştirildi. Yine aynı şekilde temin edilen pedal set kapağı takıldı. Çizilmiş iç kapı tutacaklarına kılıf temin edildi.

Ön fren diski (brembo), ön ve arka fren balataları (ate) olarak değiştirildi.

Alt salıncaklara dokunulmamişti ağustosta da alt salıncaklar değişti.

Müzik kalitesinden çok şikayetçi olmasam da ufaktan el attım. Pandizotlara iki adet oval, bir adet ufak bir subwoofer ve amfi montajı yapıldı. Şu an bir adet mono bass amfi ile de sub'u ayıracagım kısmetse.

Yazın farkettik ki klimamız soğutmada sıkıntılı, gaz dolumu yaptık klima rekorunda kaçak varmış ayrıyetten klima rekoru kaynak tamir yapıldı gaz dolumu tekrar yapıldı.

Ağustosta bir kaza atlattım. Park yerinden çıkarken sol ön çamurlugum ile tampon bileşkesinden darbe yedim. Şükür ki yavaşti ve bir sorun olmadı. Ancak yerel kaportacıları beğenmediğim için antep yetkili servise kasko ile çektirdim. Nitekim sol çamurluk değişti. Tampona işlem yapıldı. Far kırılmıştı değişti. Bir de intercooler muhafazası eğilmişti o da değişti. 3bin kusurluk bir fatura çıktı. Gizli saklım olmadığı için kaskodan ve yetkili servisten yaptırdım.

Geçen ay ise ultra racing'in kule gergisi, HR marka 3.5 cm yay (ne yazıkki şimdilik rafa kaldırmak zorunda kalacağım çünkü karter muhafazam ve tampon yer yer alttan sürtme yaptı). Ayrıca racechip box takıldı. Arka denge kollarımızın dördü de değişti. Ve tekrar ses yaptığı için üst salıncakları geçen ay değiştim.

Aldığım günden yana bambaşka bir değişim oldu araçta. Ama hala yapmayı düşündüğüm bir çok şey var. Burada da paylaşmak istedim.

Yazın ortasında önceki lastiklerime güvenmediğim için onları bıraktım. Michelin primacy 3 2015 üretim 225 45 17 olarak almak durumunda kaldım.
Kışlıkları da yakın zamanda petlas ama orjinal ölçüler olarak alacağım.

Duruşu tutuşu kullanılısı performansı inanılmaz keyif aldığım bir araç. Kısmetse en güzel şekliyle buna devam etmek istiyorum. Piyasadaki her araçtan daha farklı ve aldığıma bu kadar zor koşullarda olmasına rağmen çok mutluyum.

Bunlar da resimler.
Başlık: Ynt: 147 1.9 jtd ile aranızdayım :) ancak sorularım var
Gönderen: preacher - 25 Kasım 2015, 11:29:46
(http://images.tapatalk-cdn.com/15/11/25/3d4f4016221fa54bc08d45dc14bed89e.jpg)

(http://images.tapatalk-cdn.com/15/11/25/fc7b077948ac15bd4722cc3ddd0cfe62.jpg)

(http://images.tapatalk-cdn.com/15/11/25/36d773e2e43c5f918e6501aa923819ad.jpg)

(http://images.tapatalk-cdn.com/15/11/25/f272ec6fb94649776c91afe4f577d90f.jpg)

(http://images.tapatalk-cdn.com/15/11/25/fc2c49b11cc9f6122dcc340b688e81b5.jpg)

(http://images.tapatalk-cdn.com/15/11/25/a233aa7c87f4559f780e5f2dfb65ec21.jpg)

(http://images.tapatalk-cdn.com/15/11/25/73050a764e2df47961b49c86f71603fb.jpg)

Yaydan sonra

(http://images.tapatalk-cdn.com/15/11/25/8b39df83074eb136a019ee3fede1e376.jpg)

(http://images.tapatalk-cdn.com/15/11/25/c3876b013af5dafe13710358ea57bfdb.jpg)

(http://images.tapatalk-cdn.com/15/11/25/e7b165ef0c870bd8c203171b98a44f43.jpg)

(http://images.tapatalk-cdn.com/15/11/25/11adf386e62ffd6f858de4ea1c93e035.jpg)

(http://images.tapatalk-cdn.com/15/11/25/2e2eae6f5d0f7e69686f5d80d52e06f6.jpg)
Başlık: Ynt: 147 1.9 jtd ile aranızdayım :) ancak sorularım var
Gönderen: preacher - 25 Kasım 2015, 11:34:11
Yapılacaklar.

Xenon kit uygulaması. Düz boru egr iptali.

İçeri aydınlatmasına ufak bir müdahalem olacak.

Ayrıca bulabilirsem güzel bir marşpiyel uygulama planım var.
Başlık: Ynt: 147 1.9 jtd ile aranızdayım :) ancak sorularım var
Gönderen: ozkancan85 - 25 Kasım 2015, 13:40:27
allah kaza bela vermesin çok güzel olmuş . marşpiyele aşağıdaki adrese bakabilirsin ben oradan yaptırmıştım memnun kaldım
http://www.otosport.com.tr/alfa_147_modifiye.html
Başlık: Ynt: 147 1.9 jtd ile aranızdayım :) ancak sorularım var
Gönderen: preacher - 25 Kasım 2015, 15:30:32
Üstad fiberin kalitesine güvenilir değil diyorlar yoksa hepsi var malum sitelerde. Görüntü olarak eminim harika olacak ama bakalım.
Başlık: Ynt: 147 1.9 jtd ile aranızdayım :) ancak sorularım var
Gönderen: preacher - 15 Şubat 2016, 14:21:33
Montajı biraz sorunlu geçse de brembo fren kitimiz.

(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160215/da0ab0bb32cfa88b2ff550c19845d6e1.jpg)
Başlık: Ynt: 147 1.9 jtd ile aranızdayım :) ancak sorularım var
Gönderen: Kuti147 - 17 Şubat 2016, 23:15:37
Maşallah Veyselim... Gittiğin gibi durmayıda garantiye alıyorsun :)
Başlık: Ynt: 147 1.9 jtd ile aranızdayım :) ancak sorularım var
Gönderen: preacher - 18 Şubat 2016, 09:13:31
Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap
Maşallah Veyselim... Gittiğin gibi durmayıda garantiye alıyorsun :)

Biraz sıkıntılar var ama :)

Orjinal q2 17 jantları brembo kaliperlere sürtme yaptığı için 5mm flanş ile işi kurtardık. Her ne kadar 4 tekere de ayarlayıp sağlam rot balans ile durumu halletmiş olsak da teker jant bijon arasına çok sayıda ara eleman girmesi beni biraz huzursuz etti. O yüzden 17 daha küçük ET'li jant veya 18 jant da bakıyorum bir yandan.
Başlık: Ynt: 147 1.9 jtd ile aranızdayım :) ancak sorularım var
Gönderen: franco baresi - 18 Şubat 2016, 14:07:32
18 jantla bitirirsin goruntuyu veysel,  zaten hem mekanik hem gorsel tasinabilcek en ust seviyelere tasiyosun, eger 18 jantla bu ara elaman olayinidi kurtarirsan son dokunus olur. q2 janti ne kadar guzel olsa da , dedigin gibi kullanmak huzursuzluk yaratir.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Başlık: Ynt: 147 1.9 jtd ile aranızdayım :) ancak sorularım var
Gönderen: preacher - 18 Şubat 2016, 15:37:41
Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap
18 jantla bitirirsin goruntuyu veysel,  zaten hem mekanik hem gorsel tasinabilcek en ust seviyelere tasiyosun, eger 18 jantla bu ara elaman olayinidi kurtarirsan son dokunus olur. q2 janti ne kadar guzel olsa da , dedigin gibi kullanmak huzursuzluk yaratir.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Onur abi eyvallah. Sen ve senin gibi arkadaşları örnek alarak birşeyler yapıyoruz ilk günden bu yana.

Malum 5x98 bijon aralığında 18 jant bulmak ölüm. Her ne kadar yapılmış olan işlem "az riskli" "sorunsuza yakın"  olmuş olsa da yere bağlayan ayaklarımın bu denli soru işareti içinde olması düşündürücü. Yapılan bütün aktarma ve süspansiyon sistemi masraflarını boşa çıkarabilecek bir olay olduğundan her zaman olduğu gibi bunu da kulak arkası edemiyorum. Ama bu sefer acelemiz yok :)

Güzel bir 5x98 veya 5x100 jant karşımıza gelene kadar şimdilik böyle devam edeceğiz.

Herşeyi hesap etmeye çalıştık da jantın kalipere sürtülme olayını düşünemedik. Bakalım artık.


Bu arada bu süre uzar ve herhangi bir titreşim,balans gibi sorunla karşılaşırsam spacerlardan yana belki şöyle bir çözüme giderim.

http://www.trackstyle.co.uk/5mm---hr-trak-hubcentric-wheel-spacers-alfa-romeo-147-10135580-27622-p.asp

http://www.trackstyle.co.uk/5mm---eibach-pro-hubcentric-wheel-spacers-alfa-romeo-147-0101-system1-21091-p.asp
Başlık: Ynt: 147 1.9 jtd ile aranızdayım :) ancak sorularım var
Gönderen: kurt382 - 21 Şubat 2016, 12:58:05
Foruma yeni katıldım, en baştan beri yaptıklarını okudum, aracın resimlerini de gorunce..... gerçekten emek etmişsiniz ve çok guzel olmuş. Satmaya kıyamazsın boyle guzeliği ama satacak olursan burdan duyuru ki aracın kıymetini bilen biri alsın...
Başlık: Ynt: 147 1.9 jtd ile aranızdayım :) ancak sorularım var
Gönderen: preacher - 21 Şubat 2016, 15:18:31
Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap
Foruma yeni katıldım, en baştan beri yaptıklarını okudum, aracın resimlerini de gorunce..... gerçekten emek etmişsiniz ve çok guzel olmuş. Satmaya kıyamazsın boyle guzeliği ama satacak olursan burdan duyuru ki aracın kıymetini bilen biri alsın...
Okuduğuma sevindiğim en güzel yorumlardan birisi. Teşekkür ederim. Sayıca az olan bir aracı hem bu sebepten hem de gerçekten sevdiğimden fırsatını da buldukça keyifle harcıyorum. Belki 0'ini bulup binemedik ama benzer duruma getirip keyfini sürmek isterim dedim başından beri.

İşin tuhaf yani ben birşeyler yaptıkça liste küçülmek yerine uzuyor 😄
Başlık: Ynt: 147 1.9 jtd ile aranızdayım :) ancak sorularım var
Gönderen: preacher - 03 Mart 2016, 07:33:55
Arkadaşlar yardım almak istediğim iki konu var.

Birisi bir fren sistemi neden durmaya yakın sadece hafif frenajda sanki ara ara basınç uyguluyormuş gibi davranır?

Brembo fren kiti taktik neredeyse bir ay önce. Kuvvetli frende sorun yok ama düşük frende soru işaretlerimız oluştu. Söylenenler disk düz değilse, kaliperler yeterli basınç uygulamıyorsa, fren hortumlarında tıkanıklık varsa, balatalarda sorun varsa dedi. Diski inceletme imkanımız yok çünkü şehirde disk tornacısi yokmuş, nasıl yapmak bakmak lazım.

İkinci konu, lastiklerimin ölçüleri 225 45 17 idi. Her ne kadar yol tutuşa yaptığı etkiden keyif alsam da orjinal ölçüde olmasından dolayı olduğunu düşünüyorum ki direksiyon geç topluyor. Ve 215li haline göre daha tepkisiz. Tavsiye edeceğiniz ürün michelin primacy 3'den sonra ne olur? Piyasadan düşündüklerim Goodyear eagle f1 asymmetric, continental contisport contact 5, Bridgestone potenza, pirelli p zero Nero.
Başlık: Ynt: 147 1.9 jtd ile aranızdayım :) ancak sorularım var
Gönderen: franco baresi - 03 Mart 2016, 07:52:53

Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap
Arkadaşlar yardım almak istediğim iki konu var.

Birisi bir fren sistemi neden durmaya yakın sadece hafif frenajda sanki ara ara basınç uyguluyormuş gibi davranır?

Brembo fren kiti taktik neredeyse bir ay önce. Kuvvetli frende sorun yok ama düşük frende soru işaretlerimız oluştu. Söylenenler disk düz değilse, kaliperler yeterli basınç uygulamıyorsa, fren hortumlarında tıkanıklık varsa, balatalarda sorun varsa dedi. Diski inceletme imkanımız yok çünkü şehirde disk tornacısi yokmuş, nasıl yapmak bakmak lazım.

İkinci konu, lastiklerimin ölçüleri 225 45 17 idi. Her ne kadar yol tutuşa yaptığı etkiden keyif alsam da orjinal ölçüde olmasından dolayı olduğunu düşünüyorum ki direksiyon geç topluyor. Ve 215li haline göre daha tepkisiz. Tavsiye edeceğiniz ürün michelin primacy 3'den sonra ne olur? Piyasadan düşündüklerim Goodyear eagle f1 asymmetric, continental contisport contact 5, Bridgestone potenza, pirelli p zero Nero.
veysel ilk sorun hakkinda bilgim yok ama yol tutan lastik deyince bugune kadar gordugum okudugum kadariyla pirelli p zero digerlerinden biraz daha onde. goodyear, michelin, conti oldukca yumusak ve konforlu ama yol tutus icin biraz daha sert hamur oldugunu dusundugum pirelli one cikiyor


Sent from my iPhone using Tapatalk
Başlık: Ynt: 147 1.9 jtd ile aranızdayım :) ancak sorularım var
Gönderen: preacher - 03 Mart 2016, 08:19:42
Açıkçası kumholardan sonra inanılmaz memnunum michelinlerden. Satma sebebim 225 olması. Birisiyle anlaştım eğer satarsam beklediğim fiyata gitmiş olacak. Sonrasında verdiğim kararla sipariş edeceğim.

Pirelli'yi gerçekten çok methediyorlar ama çok fazla model görüyorum. Pzero Nero, Nero gt gibi. Hangisi alınmalı?
Başlık: Ynt: 147 1.9 jtd ile aranızdayım :) ancak sorularım var
Gönderen: franco baresi - 03 Mart 2016, 11:05:36
nero gt biraz daha sert hamur . sanirim candogan(passione) kullaniyodu nero gt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Başlık: Ynt: 147 1.9 jtd ile aranızdayım :) ancak sorularım var
Gönderen: preacher - 03 Mart 2016, 11:20:39
Candoğan abiye hem spacer konusu hem de lastik meselesini sorayım o zaman. Eyvallah abi. 😄
Başlık: Ynt: 147 1.9 jtd ile aranızdayım :) ancak sorularım var
Gönderen: preacher - 14 Mart 2016, 18:06:03
Selamlar. Küçük bir güncelleme yapalım. Yarın eibach prokit, arka amortisör ve yetişirse baskı balata, sağ motor kulağı değişimi yapılacak. Ayrıca sahibinden de önceden almak istemediğim fiberglass marşpiyelleri de yeni logolar ile birlikte hava güzel olursa takacağım. Resimler yarın veya ertesi gün gelecek.
Başlık: Ynt: 147 1.9 jtd ile aranızdayım :) ancak sorularım var
Gönderen: Veloce - 16 Mart 2016, 10:33:40
Al kurtul. Bu janların nesli tükendi, başka bir takım daha bulmak neredeyse imkansız.
http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-jant-lastik-jant-lastik-takimlari-18-alfa-romeo-jant-takim-sok-fiyat-takim-700tl-lastikli-1200tl-223241494/detay/

Aslında 5 x 98 olmasına rağmen, 5 x 100 yazmış, sattığı malın ne olduğunu daha bilmiyor. Jantları bizzat kendim sıfır olarak eski araçlarımdan birine almıştım. Sonraki dönemde kullanan kişi satmıştı. Hala aynı yerde duruyor. Boş geçme derim...
Başlık: Ynt: 147 1.9 jtd ile aranızdayım :) ancak sorularım var
Gönderen: preacher - 17 Mart 2016, 17:28:41
Bu ilanı görmüştüm. Başta çok hoşuma gitmemişti bir de bu jantlar nasıl durur kestiremedigimden çok ilgilenmemiştim. Sizce ne kadar verilir bunlara.
Başlık: Ynt: 147 1.9 jtd ile aranızdayım :) ancak sorularım var
Gönderen: preacher - 07 Nisan 2016, 11:03:12
(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160407/c1408778cdc5eaf451e2c1241e50699c.jpg)

Yıkanmışken çekelim dedik

Bu sahibindende gezen marşpiyellerden birisini deneyelim dedik. Görüntü olarak gayet hoş ancak fiber olduğu için renk uyumu ve kalite bakımından yakından biraz sırıtıyor.

Onun haricinde stage 1 baskı balatayi ne yazık ki takamadık. Artık performans odaklı vuruşlar yapacağımiz zaman değişecek daha güvenli ellerde. Akslarda bir ay sonra tekrar boşluk oluşması üzerine tekrar revize ettirdik bakalım.

Turbo ıslık sesimız arttı. Artık normalden farklı şekilde bi baktır bana diyor. İki hafta daha dayanmasını söyledim.

Söyledim mi bilmiyorum HR 3.5leri çıkarıp eibach pro kit getirmiştik. Ön amortisörler geçen bahar sonu arkalar da eibach ile birlikte değişti. Tepkileri çok daha farklı. HR çok esniyor ve amortisörlerin baş etmesi zorlanıyordu. Biraz fazla sekiyoruz HRye göre ve hafif daha sert ama çok daha hoşuma gitti.
Başlık: Ynt: 147 1.9 jtd ile aranızdayım :) ancak sorularım var
Gönderen: franco baresi - 07 Nisan 2016, 11:39:21

Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap
(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160407/c1408778cdc5eaf451e2c1241e50699c.jpg)

Yıkanmışken çekelim dedik

Bu sahibindende gezen marşpiyellerden birisini deneyelim dedik. Görüntü olarak gayet hoş ancak fiber olduğu için renk uyumu ve kalite bakımından yakından biraz sırıtıyor.

Onun haricinde stage 1 baskı balatayi ne yazık ki takamadık. Artık performans odaklı vuruşlar yapacağımiz zaman değişecek daha güvenli ellerde. Akslarda bir ay sonra tekrar boşluk oluşması üzerine tekrar revize ettirdik bakalım.

Turbo ıslık sesimız arttı. Artık normalden farklı şekilde bi baktır bana diyor. İki hafta daha dayanmasını söyledim.

Söyledim mi bilmiyorum HR 3.5leri çıkarıp eibach pro kit getirmiştik. Ön amortisörler geçen bahar sonu arkalar da eibach ile birlikte değişti. Tepkileri çok daha farklı. HR çok esniyor ve amortisörlerin baş etmesi zorlanıyordu. Biraz fazla sekiyoruz HRye göre ve hafif daha sert ama çok daha hoşuma gitti.
veysel turbo revizyonlari genelde hayal kirikligi oluyor, sifir turbo  alacaksanda yetkili servis yerine garrett turkiye distributorune sormani oneririm, 1000 tl daha ucuza sifir orjinal turbonu aliyosun.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Başlık: Ynt: 147 1.9 jtd ile aranızdayım :) ancak sorularım var
Gönderen: preacher - 07 Nisan 2016, 12:22:11
Revizyon kararına turboyu gördüğümüzde ankara'da vereceğiz. Olmazsa bulabilirsek 2056 bulmaya çalışacağız. Zaten revizyon yapılırsa güvenilir bi yerde yapılacak. Onun haricinde enjektörler de elden geçecek. Eğer Turbo alımı yaparsam intercooler ve intake işine de girebilirim. Orada karar vereceğiz artık.
Başlık: 147 1.9 jtd ile aranızdayım :) ancak sorularım var
Gönderen: franco baresi - 07 Nisan 2016, 12:43:32
veysel su linki bi incele eger detayli bakim yaptiracaksan bi baktir mumkunse emme manifoldu kelebeklerine ;

http://www.autolusso.co.uk/swirl-flap.html

egr ve bogaz kelebegi  temizligi yarim saatlik is ama emme manifoldu biraz zor sokmesi.
ayrica ankarada hic bi yer iptalini yapamiyo, izmirde alfateknik diye biyerde yapiyolar.





Sent from my iPhone using Tapatalk
Başlık: Ynt: 147 1.9 jtd ile aranızdayım :) ancak sorularım var
Gönderen: preacher - 07 Nisan 2016, 13:15:24
Aldım bile bagajda Flap removal kit

Egr iptali, ragazzon düz boru ve orjinal Turbo ile uyumlu downpipe. Manifold port polish de yapılacaklar listesinde. Sağ salim gelirsek bir şekilde hallederiz de.

Yurtdışı 1.9 jtd kullanıcıları sorunsuzluk adına flap removal yapıyor bu arada. O bahsi geçen Flaplar kopup ciddi sıkıntılara sebep olabiliyormuş.
Başlık: Ynt: 147 1.9 jtd ile aranızdayım :) ancak sorularım var
Gönderen: franco baresi - 07 Nisan 2016, 14:09:21

Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap
Aldım bile bagajda Flap removal kit

Egr iptali, ragazzon düz boru ve orjinal Turbo ile uyumlu downpipe. Manifold port polish de yapılacaklar listesinde. Sağ salim gelirsek bir şekilde hallederiz de.

Yurtdışı 1.9 jtd kullanıcıları sorunsuzluk adına flap removal yapıyor bu arada. O bahsi geçen Flaplar kopup ciddi sıkıntılara sebep olabiliyormuş.

:) iyi yapmissin fakat manifold kelebegini iptal edebilcek yer buldun mu? ben nereye sorduysam uzayli muamelesi gordum


Sent from my iPhone using Tapatalk
Başlık: Ynt: 147 1.9 jtd ile aranızdayım :) ancak sorularım var
Gönderen: preacher - 07 Nisan 2016, 14:16:42
Yer olarak bilmiyorum ama gençler hallederiz dedi. Öğrenirsem haber veririm
Başlık: Ynt: 147 1.9 jtd ile aranızdayım :) ancak sorularım var
Gönderen: preacher - 29 Nisan 2016, 10:41:29
Bayağı olmuş buraya dokunmayalı.

İki hafta önce ankara'da idik. Oğuz kardeşimle önceden de irtibat halinde olduğumuz için projemızı de gerçekleştirmek amacıyla gittik.

Spacer sonrası yanlış diş aralığındaki Bijon kullanımı sonrası 4 teker porya ve yine yanlış şekilde baskı balata değişimi sonrası debriyaj setinin zorunlu değişimleri, lüzum görüldüğü için rot ayarında bozulan arka  denge kollarının ikisinin ve sol ön alt tabla değişiminin sürpriz değişimleri sonrası Turboyu söküp üzerinde modifikasyon yaparak 2052 tabiri caizse vnt20yi oluşturduk. El atmışken hiçbir sorun olmasa dahi Enjektörleri tamir takımı ile revize ettik. Egzoz sistemi söküldü ve ortada spor susturucunun yer aldığı 60lık krom Downpipe ve düz boru yapıldı. Özdemir sağolsun, akropoviç egzoz uçları takıldı. Aem boost saatimiz ve podumuz hazır ancak takamadık.

Güzel ve stok basınca eşdeğer bir şekilde yazılım yaptık. Neredeyse dumansız krankta 206 hp aldık. Kısmetse ileride cold air intake ve intercooler'a girip bu işi bitireceğiz. Gidişi falan çok değişti. Yazılımlı 200küsür mito qv ile eşdeğer yürüdük yazılım sonrası. Bunlar da son hali.

(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160429/5021743ed1714317b0bcdd581cb311bb.jpg)
(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160429/732a77c3decadee3b7892104409c2dd3.jpg)
(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160429/c79f0f7371ef593a7acee047c40d83c1.jpg)
(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160429/71cfb7bd7345a18f0071eab7fe4c0e2b.jpg)

https://youtu.be/IQsKzLWfBKE

Başlık: Ynt: 147 1.9 jtd ile aranızdayım :) ancak sorularım var
Gönderen: franco baresi - 29 Nisan 2016, 14:56:08
sadece turkiye de degil dunyadaki sayili 147 q2lerden birini ortaya cikardin , allah kazasiz belasiz surmeyi nasip etsin hep


Sent from my iPhone using Tapatalk
Başlık: Ynt: 147 1.9 jtd ile aranızdayım :) ancak sorularım var
Gönderen: preacher - 29 Nisan 2016, 15:13:38
Abi eyvallah.Gerçekten öyle oldu. Ve sanırım bunca şeyden sonra evladım da oldu.

Tüm alfisti'lerin severek bindikleri araçlarını kazasız belasız kullanmaları dileğiyle.
Başlık: Ynt: 147 1.9 jtd ile aranızdayım :) ancak sorularım var
Gönderen: preacher - 02 Temmuz 2016, 14:53:45
Ooo bura yetim kalmış yine. Stickerları söktük. Yazılım dp egzoz büyük Turbo sonrası bugün de 8 tl ıntercooler (orjinal 3 küsürdü ve performansı törpülediğini düşündük) ve kn Apollo cold air intake takılacak ankara'da.

Jantlar da göze batıyordu dip'ledik malum 3 hafta sonra düğünüm de var gelincik arabamiz ilk aracımız olsun istedik ufak tefek kusurları da halledeceğiz. Alfa sıklığının aynı zamanda şaka makinası olup, duruyor gibi geçmesi değerini bayağı artırıyor gözümde. Maşallahlık gamzelerimız ve cam çatlağımız henüz duruyor.

(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160702/99d902dcd752effe97f8037d27cec85d.jpg)
Başlık: Ynt: 147 1.9 jtd ile aranızdayım :) ancak sorularım var
Gönderen: franco baresi - 02 Temmuz 2016, 17:24:06
ben gumus gri janti daha cok yakistirmistim, fazla bogmus geldi arabayi bu siyahlik.  plastidip ise sokmesi sorun olmaz, hevesini alinca jantin guzelligini tekrar ortaya cikar derim. Gocuk icin yer ariyosan ankara da alim usta var , isinde baya uzman, aklinda olsun :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Başlık: Ynt: 147 1.9 jtd ile aranızdayım :) ancak sorularım var
Gönderen: preacher - 02 Temmuz 2016, 17:39:10
Araya bayram tatili  haftasonu vs girdiği için çatlayan cami dahi değisemiyorum.

Renk için de aracın rengine dair farklı bi projem var. Bunun üzerine Metalizer de yapabilirim ama bu şekilde hafiften darth vader mod oldu hoşuma da gitmedi değil.
Başlık: Ynt: 147 1.9 jtd ile aranızdayım :) ancak sorularım var
Gönderen: preacher - 04 Temmuz 2016, 08:12:20
Dbn ölçülmedi henüz. Ancak tahminen 210 220 arası yürüyoruz. Sesi gidişi iyice oturdu. Ama basınç hala açılmadı, tahminen piyasadaki yazılımlı araçların basıncından daha düşük seyrediyoruz.

(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160704/bc1cace41e72b01f560a0faf6ae778dc.jpg)

(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160704/33f239f846c5af37153e68a6492bd90c.jpg)

(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160704/890d5e8763b6d9b111952a9e64d299ab.jpg)

(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160704/84b8fb6601f21c1ceb530717c84a1c4b.jpg)

Bu arada söylemeden geçemeyeceğim. Kaput altında o kadar yer varken 3 litrelik bebek boyutunda bi ıntercooler koyan italyan mühendislere selamlar. O ne ya öyle. Stok 1.4 araçlarda artık 5 litre var ortalama. Iat bakamadık ancak Turbonun boğulmamasini şimdi anlıyoruz. Bas bas bitmiyor.

Çatlak cam değişimi, ızgara petek uygulaması. Ve işlem tamam olacak.
Başlık: Ynt: 147 1.9 jtd ile aranızdayım :) ancak sorularım var
Gönderen: preacher - 15 Kasım 2016, 18:29:23
Burayı unutmayalım güncellemesi çekelim.

Ufak tefek aksaklıklar olmuyor değil. 140bin olduk. Hava filtre hortumumuz toz toprak çekip Turbo pervanelerini kemirince mecburen tekrar revizyon yaptık. Bu sefer daha sağlam çelik paller kullanıldı hazır el atmışken.

Daha öncesinde ise yine yaşadığımız baskı balata sorununu bu sefer kalıcı olarak çözmek için önceden referans alarak gittiğimız performans oto debriyaja giderek güçlendirilmiş baskı bronz artı kevlar 6 Yaprak balata ile hallettik.

Bu süreçte yine sorun yaşadığımız sanzuman ve irili ufaklı sorunumuza çözüm bulan oğuz kardeşim, babasına ve servislerine, ev sahipliklerine teşekkürler.

Mevcut durumda tabiri caizse ok gibi oldu araç. Oldukça oturaklı ve keyifli gidiyor.

İleriye yönelik yapılması gerekenler

-Coilover
-custom güçlendirilmiş aks imalatı
-bir kaç görsel düzeltme

Mümkün olduğunca zorlamadan bu işi götürmeye keyfini çıkarmaya devam edeceğiz.
Başlık: Ynt: 147 1.9 jtd ile aranızdayım :) ancak sorularım var
Gönderen: preacher - 15 Kasım 2016, 18:33:43
(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161115/18342cc1c1dd312aa5158ff50f06930d.jpg)

(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161115/dd91663ec33d1958cdbcbfbb98877369.jpg)
Başlık: Ynt: 147 1.9 jtd ile aranızdayım :) ancak sorularım var
Gönderen: preacher - 24 Aralık 2016, 22:18:37
Tekrar merhaba. Burayı günlük tadında kullanıp yazmayı seviyorum.

Sağolsun ismini vermek istemediğim bilinen bir ustanın özensiz yaptığı bir işlem sonucu boşta kalan, yere sürten ve yırtılan hava filtresi hortumumuzdan (yapılırken de usta bak ben uzaktayım o hortum yere sürtmez mi, kıvrımını başka yere mi verseydik, kısaltsa mıydık demiş olmama rağmen) içeri kaçan toz toprak kum vs turbonun pervanelerini bozmuş. Manifold contasından kaçırdığı sırada sökerken denk geldik, haliyle 6 aylık turbomuz tekrar revize edildi. Her şerde bir hayır vardık diyerek eyvallah dedik. Güvendiğim bir ustada tüm hortum, keçe vs gözümüze yetersiz veya kendini bırakacakmış gibi gelen bağlantı hortumları düzgün şekilde sıfırladık yeniledik.

Aracı çıkardığımızın 2. gününde zaten fazlasıyla titreme yapan ve kendisini bırakacağını belirten aks bunu artık kaçınılmaz sona getirince aracı mecburen aks üretimi için çektirdik. İlk yapılan aksın testten geçmemesi üzerine tekrar ikincisi yapıldı, daha farklı malzemelerden üretildi. Yaklaşık 3 hafta süren bu işlemler sonunda aracı geçen hafta gidip aldım.

Bitmiş olan yazlıklarımızı da attık, artık yeni sezona pilot sport 4 veya contipremium contact 6 ile devam edeceğiz. Şimdilik kışlık niyeti ile kullandığımız crossclimate'lar ile rahat rahat geziyor. Isınınca hiç yol tutmayan bir lastik, her ne kadar 4 mevsim dese ve ben kışın kullansam da (zorunluluktan almıştım zorlu kış koşulları hariç pek memnun değilim konforu dışında).

Küçük bir hızlanma videosu çektim. Aksiyon kamerasının montajını da yapabilirsem ufak bir parkur videosu çekip yüklemek istiyorum.

VİDEO

https://www.youtube.com/watch?v=TTVe8UkOYKg (https://www.youtube.com/watch?v=TTVe8UkOYKg)

Amazon.de'den Brembo disk ate balata siparişi verdim onlar yolda.

Ayrıca Eibach prokitlerin orjinal amortisörlerle şok sönümleme yeteneğinin başarısız olduğunu daha önce yazmıştım. Coilover veya spor amortisör işine girecektim. Seçeneğimi coilover'dan yana kullandım. Geçen ay Christmas dolayısıyla yakaladığım D2 racing'in yükseklik ve sertlik ayarlı amortisölerini siparişe geçtim. Geçtiğimiz pazartesi tatlı bir gümrük vergisini de ödedim, Bu hafta elimde olur tahminen. Onları da yazlık setup'a geçtiğimde takmayı planlıyorum.

Ürün bu:


https://d2racingsport.eu/d2-racing-sport-street-coilover-kit-for-alfa-romeo-147-6-cyl-00-10-d-al-04-street.html (https://d2racingsport.eu/d2-racing-sport-street-coilover-kit-for-alfa-romeo-147-6-cyl-00-10-d-al-04-street.html)

Yapılacaklar;

-Intercooler montajından sonra ön tampon kastırmasından dolayı oluşan kötü ızgarasız görüntüyü ortadan kaldırmak

-Mini göçüklerin giderilmesi ardından nano korum ve ufak kozmetik değişiklikler

-Cam filmlerinin yenilenmesi

-Mevsimi yaklaşırken iyi bir lastik belirlenmesi (son ana kadar daha hafif bir jant alma amacıyla bekleyeceğim, duruma göre eğer denk gelirse 5x98 orjinal alfa romeo 18 " jantı ya da 5x100 18 " oz (vittoria, superturismo, ultraleggera) veya bbs ch orjinal jant alıp bir tık değiştirebilirim görüntüyü.

-Her ne kadar viraj demir çubuklarını 1.5 yıl önce orjinaller ile değişmiş olsam da daha iyi hedefleme amaçlı Eibach anti sway bar kit

-Strongflex'in ön süspansiyon burç kiti yapılacaklar listemizde.

-Ultra racing 4 nokta alt kule gergisi (üst var) ayrıca denk gelirse arka gergi,

Açıkçası kozmetik değişiklikler harici güvenli ve keyifli bir şekilde yüklenebilecekler listemizde başka bir şey kalmadı

Yapılacak listemde geriye kalan şeyler olur da daha merkezi ve yolları güzel olan bir şehre geçecek olursam olacaklar. Köstebek çukurlu, eğrili yükseltili yollarda tamamen taş gibi bir arabayla gezmek istemiyorum.
Başlık: Ynt: 147 1.9 jtd ile aranızdayım :) ancak sorularım var
Gönderen: preacher - 24 Aralık 2016, 22:34:20
(https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15672587_10154337084654891_3862308344466457830_n.jpg?oh=927b798def766eb3e999097bbaf958ff&oe=58EB67F4)
(https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15727078_10154337086924891_2029161339755265570_n.jpg?oh=fb1417ef74f3cc810710e30f222ca8dd&oe=58EEB4EF)
(https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15622758_10154337086769891_1625601121170430757_n.jpg?oh=af74bc0de7c43ab3299bbf2b4baebc7b&oe=58F19836)
(https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15672587_10154337084654891_3862308344466457830_n.jpg?oh=927b798def766eb3e999097bbaf958ff&oe=58EB67F4)
(https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15726659_10154337084834891_5519902144802476505_n.jpg?oh=9048e8a41d82b7956c7cbe200de6c057&oe=58E99998)
Başlık: Ynt: 147 1.9 jtd ile aranızdayım :) ancak sorularım var
Gönderen: Kuti147 - 01 Ocak 2017, 19:52:50
Veysel valla helal olsun. Haber almayalı baya güzel işler yapmışsın 147 de :) maşallah tekrardan
Başlık: Ynt: 147 1.9 jtd ile aranızdayım :) ancak sorularım var
Gönderen: preacher - 01 Ocak 2017, 20:40:30
Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap
Veysel valla helal olsun. Haber almayalı baya güzel işler yapmışsın 147 de :) maşallah tekrardan
Teşekkür ederim Kutay. Alfa cemiyetlerinden uzaklaşmış olmak alfadan uzaklaştırmadı. :)
Başlık: Ynt: 147 1.9 jtd ile aranızdayım :) ancak sorularım var
Gönderen: preacher - 07 Ocak 2017, 12:53:29
(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20170107/7d354c3a8aff870704c180300cd3d45b.jpg)(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20170107/f29c1f3f451010ce71b3215a392715e1.jpg)

D2 racing street 36 way adjusting coilover...

Uygun bir zamanda montajını halledeceğim.

Dün angel led cob denilen sislerden taktım mecburiyeten ıntercooler montajı sonrası orjinal olanları çıkarmıştım. Parkları da beyaz ampullere çevirdim.

Uygun bir vakitte tampon ızgara meselesini de halledeceğim plastik şu peteklerı kullanarak. Çıkacak sonuca göre çıkma bi scudetto alıp giulia benzeri görüntüyü de oluşturmak istiyorum.

(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20170107/938c5851f0fe850bbd294abf037861ac.jpg)

Geriye kalan bi nano boya koruma işimiz var. Sonrası için akılda kalan yapılacak bir yok :)
Başlık: Ynt: 147 1.9 jtd ile aranızdayım :) ancak sorularım var
Gönderen: preacher - 31 Aralık 2017, 15:22:03
Bayağı uzun zaman olmuş güncellemeyeli. Bir güncel çekelim. Önden çektiğim amatör resimler gelsin:


(https://i.hizliresim.com/Gyd6G7.jpg)

(https://i.hizliresim.com/4GE79Q.jpg)

(https://i.hizliresim.com/0GYvrW.jpg)

(https://i.hizliresim.com/JO0RWB.jpg)

(https://i.hizliresim.com/OyGYa5.jpg)

(https://i.hizliresim.com/yzBYja.jpg)

(https://i.hizliresim.com/6yogMW.jpg)

(https://i.hizliresim.com/WGNBoL.jpg)

(https://i.hizliresim.com/zJ68yD.jpg)

(https://i.hizliresim.com/Ay94GX.jpg)

Satış konusunu buraya da açtım. Benzer kondisyon ve dolulukta dünyada eşine az rastlanır hale getirdim ve tüm bunları yaparken çokça keyif aldım. Bir kaç göz tırmalayan detay var ancak vaktim ve sonucunda verim alabileceğim ortamım olmadığı için halledemedim. İlgilenen arkadaşlar olursa eğer aracım satılıktır. Konusu burada çok detaylı olmasa da var, yaptıklarımı sahibinden başlığında özetledim zaten. Yaklaşık 3 yıldır birlikteliğimiz fazlasıyla güzeldi ancak kendisi bende saplantı haline geldiği için ayrıca 2. ek bir araç almam mantıklı olmadığından satmam benim için en doğrusu olacak.

Yine de sat(ıl)mazsa(m) yapacaklarım:

- Eibach viraj demirleri
- Strongflex komple ön takım burcu
- Arka üst kule gergisi
- Foliatec ile kaliper boyası yenileme (sarı ya da kırmızı)
- Çelik fren hortumları - delikli oluklu diskler ve racing tip balatalar
- Kaputun taş izlerinden arındırılma amacıyla boyanması, aynı sebeple tamponun tekrar elden geçmesi, ardından mini göçüklerin giderilmesi ve kozmetik yenilemeler
- yazılımı soft yazılımdan yukarı çıkarıp bir adet maxi display ile kontrolü yükseltip pist günlerine gidecek 2. araç halinde kullanmak.