Alfaturk Alfa Romeo

Alfa Romeo Genel => Servis ve Şikayetler => Konuyu başlatan: hhuurrkkaann - 10 Haziran 2012, 14:18:24

Başlık: Motor Dersi Anlatım
Gönderen: hhuurrkkaann - 10 Haziran 2012, 14:18:24
motor hakkında genel bilgi edinmek isteyenlere...

http://www.otoefe.net/pdf/motorvearacteknik.pdf
Başlık: Ynt: motor dersi anlatım
Gönderen: Baskan - 10 Haziran 2012, 21:20:39
Teşekkürler konuyu sabitliyorum..
Başlık: Ynt: motor dersi anlatım
Gönderen: Cengiz Caliskan - 01 Eylül 2012, 18:03:32
Benim açımdan çok yararlı oldu. Otomotiv sektöründe çeviri yapmaktayım ve bazen hangi parçanın ne olduğunu ne işe yaradığını hatırlamak güç oluyor. Oturdum okumaya başladım ve dayanak noktası olarak temel bilgileri çok iyi özetlemiş durumda. Bir kaç güne bitiririm sanırım. Teşekkürler :)
Başlık: Ynt: motor dersi anlatım
Gönderen: hhuurrkkaann - 01 Eylül 2012, 18:06:38
rica ederim.
Başlık: Ynt: motor dersi anlatım
Gönderen: bora26 - 01 Eylül 2012, 23:21:11
Guzel bir calisma olmus. Paylasim icin tesekkurler.
Başlık: Ynt: Motor Dersi Anlatım
Gönderen: Kutay - 30 Ekim 2012, 08:23:45
eline sağlık güzel bir çalşma
Başlık: Ynt: Motor Dersi Anlatım
Gönderen: zaferonline - 02 Mayıs 2013, 00:51:19
emeğine sağlık kardeşim :)
Başlık: Ynt: Motor Dersi Anlatım
Gönderen: universeee - 02 Mayıs 2013, 16:21:32
Çok teşekkür ediyorum bu güzel pdf için :)
Başlık: Ynt: Motor Dersi Anlatım
Gönderen: Tolga033 - 02 Mayıs 2013, 18:02:42
Emeğinize sağlık,çok yararlı paylaşım.
Başlık: Ynt: Motor Dersi Anlatım
Gönderen: onurtasbas - 27 Kasım 2013, 00:04:26
Kesinlikle harika bir sey benim icin. Hatta ben bunu telefona indireyim. Bu terimleri en son yüzeysel olarak ehliyet sınavında gormustum.

Bunun harincinde alfaların kaç çeşit motoru var. Ts nin avantajlari dezavantajlari. Ekonomik yada performanslı sürüş teknikleri gibi icerikler varsa paylasirsaniz sevinirim. Ben gibi acemi alfacilar icin iyi olacagini tahmin ediyorum.

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Başlık: Ynt: Motor Dersi Anlatım
Gönderen: Tuncay N - 27 Kasım 2013, 13:34:16
Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap
Kesinlikle harika bir sey benim icin. Hatta ben bunu telefona indireyim. Bu terimleri en son yüzeysel olarak ehliyet sınavında gormustum.

Bunun harincinde alfaların kaç çeşit motoru var. Ts nin avantajlari dezavantajlari. Ekonomik yada performanslı sürüş teknikleri gibi icerikler varsa paylasirsaniz sevinirim. Ben gibi acemi alfacilar icin iyi olacagini tahmin ediyorum.

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Hızlıca aklıma gelenler:


TS
Arese V6 (eski arese fabrikasında üretilen efsanevi alfa motoru - 147-156-gt-spider-gtv'de kullanılan ve turbosu da olan motor)
MPI (tüp takılabilen 159 motoru)
JTS (TS'ın çift varyatörlü olanı)
1750 tbi (159, Brera ve Giu QV'deki 1750 cc turbo beslemeli motor)
JTDM (Giu'daki dizel motor)
MA (Multair - Giu ve Mitodaki motorlar)
GM V6 (GM'le ortak üretilen arese v6'ların yerine geçen motor)


Bunlardan sesi en güzel olanlar Arese v6 ve TS, GM V6 da öyle.


TS'ı en ekonomik kullanmanın yolu, her motorda olduğu gibi mümkün olan en düşük devirde gaza minimum basacak şekilde kullanmaktır. Gaza yedire yedire basmaktır.
Başlık: Ynt: Motor Dersi Anlatım
Gönderen: halil - 27 Kasım 2013, 17:13:53
Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap
Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap
Kesinlikle harika bir sey benim icin. Hatta ben bunu telefona indireyim. Bu terimleri en son yüzeysel olarak ehliyet sınavında gormustum.

Bunun harincinde alfaların kaç çeşit motoru var. Ts nin avantajlari dezavantajlari. Ekonomik yada performanslı sürüş teknikleri gibi icerikler varsa paylasirsaniz sevinirim. Ben gibi acemi alfacilar icin iyi olacagini tahmin ediyorum.

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Hızlıca aklıma gelenler:


TS
Arese V6 (eski arese fabrikasında üretilen efsanevi alfa motoru - 147-156-gt-spider-gtv'de kullanılan ve turbosu da olan motor)
MPI (tüp takılabilen 159 motoru)
JTS (TS'ın çift varyatörlü olanı)
1750 tbi (159, Brera ve Giu QV'deki 1750 cc turbo beslemeli motor)
JTDM (Giu'daki dizel motor)
MA (Multair - Giu ve Mitodaki motorlar)
GM V6 (GM'le ortak üretilen arese v6'ların yerine geçen motor)


Bunlardan sesi en güzel olanlar Arese v6 ve TS, GM V6 da öyle.


TS'ı en ekonomik kullanmanın yolu, her motorda olduğu gibi mümkün olan en düşük devirde gaza minimum basacak şekilde kullanmaktır. Gaza yedire yedire basmaktır.
biraz ekleme yapayım.

TS  twin spark. her bir silindir için 2 adet ateleme bujisi olan motor modeli
Arese V6 (eski arese fabrikasında üretilen efsanevi alfa motoru - 147-156-gt-spider-gtv'de kullanılan ve turbosu da olan motor)
MPI  multi point injection (çok noktadan enjeksiyonlu motor)
JTS  Jet Thrust Stoichiometric doğrudan benzin enjeksiyonlu motorlar
1750 tbi Turbo Benzina Injection  (159, Brera ve Giu QV'deki 1750 cc turbo beslemeli motor)
JTDM Jet spring Turbo Diesel Multijet (Alfa'nın dizel motorlara verdiği isim)
MA (Multair - Giu ve Mitodaki motorlar)
GM V6 (GM'le ortak üretilen arese v6'ların yerine geçen motor)
Başlık: Ynt: Motor Dersi Anlatım
Gönderen: lyolcul - 27 Kasım 2013, 17:16:41
Neden iki buji var ki bizim araçlarda?

GT-N7100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Başlık: Ynt: Motor Dersi Anlatım
Gönderen: halil - 27 Kasım 2013, 17:24:09
iyi ateşleme yapması için.bujinin biri ince diğeri kalındır
Başlık: Ynt: Ynt: Motor Dersi Anlatım
Gönderen: lyolcul - 27 Kasım 2013, 17:38:23
Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap
iyi ateşleme yapması için.bujinin biri ince diğeri kalındır
yani tek buji olmuş olsaydı performans daha düşük olacaktı öyle mı? Bu fark hissedilir bi fark mı?

GT-N7100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Başlık: Ynt: Ynt: Motor Dersi Anlatım
Gönderen: Tuncay N - 27 Kasım 2013, 17:57:14
Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap
Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap
iyi ateşleme yapması için.bujinin biri ince diğeri kalındır
yani tek buji olmuş olsaydı performans daha düşük olacaktı öyle mı? Bu fark hissedilir bi fark mı?

GT-N7100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Aynen öyle. Performans için önemli bir şey. Zaten bujilerimiz de çok kaliteli bujiler. Çoğu markada sonradan performans bujisi olarak takılan modellerden. Ferrari F355'te de aynı bujilerden var diyelim, yeter...
Başlık: Ynt: Ynt: Motor Dersi Anlatım
Gönderen: halil - 27 Kasım 2013, 18:13:45
Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap
Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap
iyi ateşleme yapması için.bujinin biri ince diğeri kalındır
yani tek buji olmuş olsaydı performans daha düşük olacaktı öyle mı? Bu fark hissedilir bi fark mı?

GT-N7100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

bujilerin birer tanesinin kablosunu çıkartıp deneyebilirsiniz.aradaki farkı görürüsünüz..
Başlık: Ynt: Motor Dersi Anlatım
Gönderen: hhuurrkkaann - 26 Aralık 2014, 18:41:15
konuya ek bu video da hoşuma gitti... inceleyebilirsiniz.


http://www.youtube.com/watch?v=lk0WcMBIJQY



Başlık: Ynt: Motor Dersi Anlatım
Gönderen: arda0202 - 02 Ocak 2015, 23:42:26
Arkadaşlar 2001 model alfa Romeo 156 T.S aracınbulunmakta benim pproblemin araç ısındıktan sonra rölanti 350-1300 arası geziniyor(boşta iken) araç ile yüksek devirden durmaya çalıştığımda stop ediyor özellikle ışıklarda oluyor stop demeden sonra çalıştırmada skıntı çekmiyorum
Bu konu hakkında boğaz kelebeği değişti ve tanıtımı yapıldı
Bujiler kontrol edildi
Lamda sensörü 1 değişti araç bilgisayarda arıza gösteremiyor sizce neden yapar şanlıurfada bulunmaktayım malum alfa ustası her yerde bulunmuyor
Yardımcı olursanız çok sevinirim
Herkese hayırlı akşamlar
Başlık: Ynt: Motor Dersi Anlatım
Gönderen: hhuurrkkaann - 03 Ocak 2015, 10:52:34
Rolanti motorun arizalanmis olma ihtimali yuksek...

Motorun surucu tarafindan cikan kalin siyah hortumun, motora giren ucu degil de, diger tarafa giden kismini cikar, icinden bir yay cikacak, o yayi hafifce gerdir ve geri tak. Cok hafif gerdir cok gerdirme...bu konu ile ilgili bilgi forumda mevcut. Motor basligi altindaki konularda olmasi lazim...
Gecmis olsun...