Yukarı git


18 Aralık 2017, 09:59:55
Reklamlar  

Gönderen Konu: 147 direksiyon  (Okunma sayısı 867 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

ozkancan85

    Çevrimdışı
  • Üye
  • *
  • Kayıt Tarihi
    26 Aralık 2012, 02:20:16
  • İleti: 96
  • 12 Mesajı Toplam
    14 Kere Beğenildi
147 direksiyon
« : 19 Aralık 2014, 13:52:48 »
merhaba arkadaşlar geçenlerde bi arkadaşıma arabayı vermiştim  direksiyonla ilgili çok  hassas ve bu aslında iyi bişey değil dedi anlamadım ne demek istediğini uzun yolda sıkıntı olabilirmiş ve diğer lüx araçlarda böyle hassasiyet olmazmış. ( yani ani tepkilere cevap vermemesi gerekiyormuş gibi anladım da pek akıl erdiremedim )
benim bildiğim 147 lerin direksiyonları sert ve kısa turlu diğer araçlara göre. bilgi sahibi arkadaşların direksiyon  konusundaki görüşlerini merak ediyorum açıkçası

not : arkadaşımın aracı fiat linea






Konuyu Paylaş:
  facebook  twitter

halil

    Çevrimdışı
  • *
  • Kayıt Tarihi
    20 Şubat 2012, 10:56:45
  • İleti: 2634
  • 115 Mesajı Toplam
    134 Kere Beğenildi
Ynt: 147 direksiyon
« Yanıtla #1 : 19 Aralık 2014, 15:18:37 »
arkadaşınız tam tersini söylemiş.yolu hissseden,yolda aldığı tepkileri sürücüsüne iyi ileten ,kısa turlu direksiyonlar makbuldür.lüx araçlardaki direksiyonlar,büyük,uzun turlu ve hissiz dir.direksiyonu tutarken yolu hissetmeniz gerekir.bu size daha kısa sürede tepki vermenizi sağlar.alfa 'ların direksiyonları da testlerde bu özelliklerinden dolayı övülür.


halil 'nin Mesajlarını Beğenen Kullanıcılar: ozkancan85 (19 Aralık 2014, 16:30:20)

Tuncay N

    Çevrimdışı
  • *
  • Kayıt Tarihi
    13 Ekim 2011, 21:37:41
  • İleti: 5387
  • 314 Mesajı Toplam
    406 Kere Beğenildi
Ynt: 147 direksiyon
« Yanıtla #2 : 19 Aralık 2014, 15:20:28 »
Arkadaşınız doğru bir noktadan yanlış bir çıkarım yapmış Resimlerin Görüntülenmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap


Alfa Romeo'ların direksiyon turları diğer araçlara göre çok daha kısadır. Ben bu yüzden bmw'ye alışamadım ve sattım. Bir vraj dönerken direksiyondan elimi ayırıp 2 kere farklı hareket yapmama gerekiyordu ve bu da hem yorucu hem de gereksiz geliyordu bana. Ayrıca otomobil bu yüzden tüm potansiyelini kullanamıyor ve yeterince istediğim gibi çevik davranamıyordu.


Alfa Romeo'lar sportif karakterli araçlar. Spor otomobillerde aracın çevik olması için, yolu hissedebilmeniz için, aracın kontrolünün tamamen sizde olması için, ve tabii ki bunlar oluşunca daha iyi bir sürüş zevkine sahip olabilmeniz için her şey yapılır. Bunların arasında elektronik sistemlerin aracı mümkün olduğunca az kontrol etmesi, yani kontrolü size bırakması, elektronik yerine mekanik bileşenler sayesinde yolu daha iyi hissetmeniz (süspansiyon, direksiyon, vs), ve tabii ki sert, hisli ve kısa turlu spor direksiyon sisteminin olması spor otomobiller için olmazsa olmazdır. Bu yüzden günümüz spor araçları çok eleştiriliyor. Çünkü hepsi aslında kendi kendine giden, kontrolün sizde değil araçta olduğu, hissiz, yavan otomobiller. Günlük veya konfor odaklı sıradan otomobillerde ise bunların tam tersi olur. Yani bol direksiyon turu, hafif diraksiyon, bol elektronik kontrol sistemi.. Çünkü sıracan sürücüler genellikle sürüş zevkini önemsemez, otomobile "taşıt" gözüyle bakar, zevk aramaz, aracın sportifliği ve yol tutuşundan çok konfora önem verir, vs.


Alfa böyle değil. o direksiyon turunun kısa olması, sizin en ufak hareketinize dahi aracın derhal cevap vermesi, sollama yaparken kolunuzu 90 derece değil, 30 derece oynatmanız, otomobilin kötü değil, aksine "sportif" olduğunun göstergesidir. Aracı "hissetmek", aracın "çevik", "atak" olması kötü değil, aksine iyi şeylerdir. Ayrıca arkadaşınızın sandığının aksine bu güvensiz değil, aksine daha güvenlidir. Tabii ki siz konforlu bir aracın içinde yayılıp, bi yandan arkadaşlarınızla muhabbet edip, ir yandan tek elle tesbih sallayacaksanız, direksiyonun hissiz ve çok turlu olması işinize gelir.. Çünkü sağa sola bakarken direksiyonda ufak oynamalar yaparsınız farkına varmasanız bile, o hareketleriniz yüzünden araç şeridinden çıkmaz.


Spor otomobiller ufak bir tek direksiyon çekme hareketiyle bile şerit değiştirebilir, elinizi direksiyondan ayırmanıza gerek kalmadan viraj dönebilir, tek eliniz direksiyondayken çok sert bir virajda bile bu sayede vites değiştirebilirsiniz. Ama bir bmw'de örneğin, sert bir virajı dönerken vites değiştirmenize imkan yok... Şerit değiştirirken alfada viraj dönermiş gibi direksiyon savurmanız gerekiyor... 90 derecelik bir sokak arasından dönerken direksiyondan 2 kere elinizi ayırıp kamyoncu gibi direksiyon çevirmeniz gerekiyor. Bence bunlar rahatsız bile edici.


Bu yüzden arkadaşınızın söylediği şeye "he" deyin geçin. Aracınızın keyfine bakın.
« Son Düzenleme: 19 Aralık 2014, 15:23:42 Gönderen: Tuncay N »

Kimde bir güzellik varsa, bilsin ki o ödünçtür. (Mevlana)

ozkancan85

    Çevrimdışı
  • Üye
  • *
  • Kayıt Tarihi
    26 Aralık 2012, 02:20:16
  • İleti: 96
  • 12 Mesajı Toplam
    14 Kere Beğenildi
Ynt: 147 direksiyon
« Yanıtla #3 : 19 Aralık 2014, 16:32:09 »
Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap
arkadaşınız tam tersini söylemiş.yolu hissseden,yolda aldığı tepkileri sürücüsüne iyi ileten ,kısa turlu direksiyonlar makbuldür.lüx araçlardaki direksiyonlar,büyük,uzun turlu ve hissiz dir.direksiyonu tutarken yolu hissetmeniz gerekir.bu size daha kısa sürede tepki vermenizi sağlar.alfa 'ların direksiyonları da testlerde bu özelliklerinden dolayı övülür.

halil abi teşekkür ederim


ozkancan85

    Çevrimdışı
  • Üye
  • *
  • Kayıt Tarihi
    26 Aralık 2012, 02:20:16
  • İleti: 96
  • 12 Mesajı Toplam
    14 Kere Beğenildi
Ynt: 147 direksiyon
« Yanıtla #4 : 19 Aralık 2014, 16:33:18 »
Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap
Arkadaşınız doğru bir noktadan yanlış bir çıkarım yapmış Resimlerin Görüntülenmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap


Alfa Romeo'ların direksiyon turları diğer araçlara göre çok daha kısadır. Ben bu yüzden bmw'ye alışamadım ve sattım. Bir vraj dönerken direksiyondan elimi ayırıp 2 kere farklı hareket yapmama gerekiyordu ve bu da hem yorucu hem de gereksiz geliyordu bana. Ayrıca otomobil bu yüzden tüm potansiyelini kullanamıyor ve yeterince istediğim gibi çevik davranamıyordu.


Alfa Romeo'lar sportif karakterli araçlar. Spor otomobillerde aracın çevik olması için, yolu hissedebilmeniz için, aracın kontrolünün tamamen sizde olması için, ve tabii ki bunlar oluşunca daha iyi bir sürüş zevkine sahip olabilmeniz için her şey yapılır. Bunların arasında elektronik sistemlerin aracı mümkün olduğunca az kontrol etmesi, yani kontrolü size bırakması, elektronik yerine mekanik bileşenler sayesinde yolu daha iyi hissetmeniz (süspansiyon, direksiyon, vs), ve tabii ki sert, hisli ve kısa turlu spor direksiyon sisteminin olması spor otomobiller için olmazsa olmazdır. Bu yüzden günümüz spor araçları çok eleştiriliyor. Çünkü hepsi aslında kendi kendine giden, kontrolün sizde değil araçta olduğu, hissiz, yavan otomobiller. Günlük veya konfor odaklı sıradan otomobillerde ise bunların tam tersi olur. Yani bol direksiyon turu, hafif diraksiyon, bol elektronik kontrol sistemi.. Çünkü sıracan sürücüler genellikle sürüş zevkini önemsemez, otomobile "taşıt" gözüyle bakar, zevk aramaz, aracın sportifliği ve yol tutuşundan çok konfora önem verir, vs.


Alfa böyle değil. o direksiyon turunun kısa olması, sizin en ufak hareketinize dahi aracın derhal cevap vermesi, sollama yaparken kolunuzu 90 derece değil, 30 derece oynatmanız, otomobilin kötü değil, aksine "sportif" olduğunun göstergesidir. Aracı "hissetmek", aracın "çevik", "atak" olması kötü değil, aksine iyi şeylerdir. Ayrıca arkadaşınızın sandığının aksine bu güvensiz değil, aksine daha güvenlidir. Tabii ki siz konforlu bir aracın içinde yayılıp, bi yandan arkadaşlarınızla muhabbet edip, ir yandan tek elle tesbih sallayacaksanız, direksiyonun hissiz ve çok turlu olması işinize gelir.. Çünkü sağa sola bakarken direksiyonda ufak oynamalar yaparsınız farkına varmasanız bile, o hareketleriniz yüzünden araç şeridinden çıkmaz.


Spor otomobiller ufak bir tek direksiyon çekme hareketiyle bile şerit değiştirebilir, elinizi direksiyondan ayırmanıza gerek kalmadan viraj dönebilir, tek eliniz direksiyondayken çok sert bir virajda bile bu sayede vites değiştirebilirsiniz. Ama bir bmw'de örneğin, sert bir virajı dönerken vites değiştirmenize imkan yok... Şerit değiştirirken alfada viraj dönermiş gibi direksiyon savurmanız gerekiyor... 90 derecelik bir sokak arasından dönerken direksiyondan 2 kere elinizi ayırıp kamyoncu gibi direksiyon çevirmeniz gerekiyor. Bence bunlar rahatsız bile edici.


Bu yüzden arkadaşınızın söylediği şeye "he" deyin geçin. Aracınızın keyfine bakın.

hocam üşenmeyip bu kadar bilgi verdiğiğiniz için çok teşekkür ederim , sağolun


ozkancan85 'nin Mesajlarını Beğenen Kullanıcılar: serciogomes (10 Mart 2015, 12:38:55)
Seo4Smf Tagleri: direksiyon 
 

Forum Yasal Uyarı
Forum Sistemi: SMF 2.0.11 | SMF © 2011, Simple Machines
Seo4Smf 2.0 © Smf Mod Smf Destek

Uyarı:Sitemizdeki Materyallerin Kaynak Belirtilmeden Başka Sitelerde Yayınlanması Yasaktır.

Sitemiz Bir Paylasim Forum sitesidir Bu nedenle yazı, resim ve diğer materyaller sitemize kayıtlı üyelerimiz tarafından kontrol edilmeksizin eklenebilmektedir. Bu nedenden ötürü doğabilecek yasal sorumluluklar yazan kullanıcılara aittir. Sitemiz hak sahiplerinin şikayetleri doğrultusunda yazı ve materyalleri 48 Saat içerisinde sitemizden kaldırmaktadır.
Bildirimlerinizi sikayet@alfaturk.com adresine yollayabilirsiniz.