Yukarı git


21 Kasım 2017, 22:26:48
Reklamlar  

Gönderen Konu: HGS, KGS, OGS  (Okunma sayısı 9755 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

okten

    Çevrimdışı
  • Genel Moderatör
  • *
  • Kayıt Tarihi
    06 Kasım 2011, 16:14:17
  • İleti: 704
  • 23 Mesajı Toplam
    30 Kere Beğenildi
HGS, KGS, OGS
« : 06 Eylül 2012, 12:30:57 »
Türkiye'de 7 milyon KGS’ye karşın 1 milyon OGS kartı bulunuyor. Ancak Karayolları Genel Müdürlüğü köprü ve otoyol tahsilatlarının yüzde 70’ini OGS geçişlerinden sağlıyor. Yeni sisteme giren Hızlı Geçiş Sistemi (HGS) ise 17 Eylül’de uygulanmaya başlayacak.

Peki ama nedir bu OGS, KGS ve HGS. Hangisi daha ucuzdur? Almak için nerelere başvurulur? KGS tamamen kalkacak mı?

1- OGS Nedir?

Kısaca OGS olarak ifade edilen Otomatik Geçiş Sistemi, araç içine yerleştirilen bir aparat sayesinde köprü ve otoyol gişelerinden ‘duraksamadan’ hızlı ve ucuz geçiş imkanı sağlıyor.

2- OGS Nereden Alınır?

OGS’ye üye olmak için Ziraat Bankası, Vakıfbank, İş Bankası, Denizbank ve Garanti Bankası’nın yetkili şubelerine ya da internet bankacılığı üzerinden başvuruda bulunmak gerekir.

3- OGS almanın maliyeti nedir?

OGS cihazları bankalar tarafından belirlenen, 40-60 TL bedel karşılığında satılıyor. Cihazların garanti süreleri yine bankalar tarafından belirleniyor. Garanti süresinin sonunda yeniden OGS cihazı almak gerekiyor. Ziraat Bankası ve Garanti Bankası OGS elektronik aparatları 3 yıl; İş Bankası 4 yıl; Vakıfbank ve Denizbank ise 5 yıl garanti kapsamında bulunuyor.

4- OGS geçişlerinde indirim oluyor mu?

OGS geçişleri, KGS’ye göre daha ucuz. Örneğin İstanbul Boğaz Köprüsünden geçen bir otomobilde OGS kartı var ise geçişini 4 lira 25 kuruş yerine; 3 lira 40 kuruşa yapıyor.

5- OGS Hesabında yeterli kredi olması gerekir mi?

OGS hesabında geçiş ücretini karşılayacak kredi bulundurulması zorunlu. Bu nedenle OGS hesaplarına Kredi Kartlarından otomatik ödeme talimatı verilmesi gerekiyor.

6- Yeterli kredi yoksa ne olur?

OGS hesabında geçiş için yeterli bakiye bulunmadığı durumda sıfır bakiyenin altındaki hesaplar banka tarafından iptal edilip Kara Listeye alınıyor. Hesap iptalinden sonra yapılacak geçişler ise 11 kat cezalı oluyor. Örneğin 3 liralık bir geçiş için 33 lira ceza ödemek gerekiyor.

7- KGS Nedir?

Kısaca KGS olarak ifade edilen Kartlı Geçiş Sisteminin en büyük avantajı kolay ‘alınabilir’ olması. Alımı kolay olduğu kadar da ucuz olan bu kartlara kredi yüklemesi ise benzin istasyonlarından, otoyol üzerindeki hizmet noktalarından bile yapılabilmekte. En büyük dezavantajı ise gişede kart okutmak için yapılan duraklama, hem zaman kaybına hem de trafiğin yoğun olduğu gün ve saatlerde uzun beklemelere neden olmasıdır.

8- KGS’de indirim var mı?

OGS ve HGS’deki indirim KGS’de yok. Dolayısıyla İstanbul Köprüsü’nden geçecek olan bir otomobil OGS ile 3 lira 40 kuruşa geçerken; KGS ile 4 lira 25 kuruşa geçmekte. İndirim konusunda tek istisna motosiklet kullanıcıları. KGS’de bile olsa motosikletler yüzde 20’lik indirimden yararlanabiliyor. Ancak bunun için 6. Sınıf motosiklet KGS kartı almaları gerekiyor.

9- KGS nasıl alınır?

Ziraat Bankası, Vakıfbank, İş Bankası, Finansbank, Bank Asya, Halk Bankası ve Garanti bankası şube veya internet bankacığılından alınabilir. Kart ücreti için 1 ila 5 liralık ödeme bir kereye mahsus yapılabiliyor. Bankalar bunun yanısıra kredi kartlarından da KGS hizmeti tanımlayabiliyorlar.

10- HGS’ye geçildiğinde KGS kartları çöpe mi gidecek?

Hayır. Karayolları Genel Müdürlüğü KGS gişelerinin bazılarını HGS gişesi yapacak. Ancak vatandaş, daha ucuz olan HGS’yi tercih ettiğinde yani KGS kullanımı çok azaldığında KGS kullanımdan kaldırılacak. O günden de daha önceden ilan edileceği için vatandaş mağduriyeti yaratılmayacak

11- HGS nedir?

Hızlı Geçiş Sistemi adı verilen yeni sistem 17 Eylül’de uygulamaya başlanacak. Ancak 1 Ocak 2013 itibariyle KGS’nin yerini tamamen HGS’nin alması hedefleniyor. Yapışkan tipli HGS’ler 5 liraya; Kart tipli olanlar ise 15 liraya satılacak. PTT müşterilerine bu kartlar ücretsiz verilecek. Ancak bu karta en az 60 liralık yükleme yapılması gerekecek ve bakiyesi 30 liranın altına düşenler ‘kara listeye’ alınacak. Yükleme miktarının bu kadar yüksek belirlenmesinin vatandaşı KGS kullanımından vazgeçiremeyeceği yorumlarına neden oluyor. Bir başka tahmin ise vatandaşın baskı yaparak yükleme miktarının düşürülmesini sağlayacağı yönünde. Bu değişiklik yapılırsa kısa sürede HGS’nin KGS’nin yerini alabileceği söyleniyor.

12- Nereden Alınacak?

Tüm PTT şubeleri ile otoyol ve köprü girişlerine kurulan 29 PTT gişesinin yanı sıra yollar üzerindeki dinlenme tesisleri ve benzin istasyonlarından alınabilecek. Yine PTT Şubeleri başta olmak üzere kart satışı yapılan tüm noktalardan yükleme yapılabilecek. Ayrıca telefonlar aracılığıyla SMS yoluyla da yükleme mümkün olacak.

13- Geçişler indirimli mi olacak?

HGS ile geçişler de OGS’de olduğu gibi yüzde 20 indirimli olacak. Böylece İstanbul Boğaz Köprüsü geçişi 4 lira 25 kuruş yerine 3 lira 40 kuruş olacak.

14- Ne zaman başlayacak?

17 Eylül’de ilk olarak İzmir – Çeşme, İzmir – Aydın Otoyolu ve İstanbul Boğaz Köprüsü’nde başlayacak. Türkiye genelinde geçiş ise bu yılın sonunda gerçekleşmiş olacak.

15- OGS; KGS ve HGS arasındaki avantaj ve dezavantajlar nelerdir?

OGS; otoyol ve köprülerden duraklamadan, yüzde 20 indirimli geçiş imkanı sağlar. Ancak alması zahmetli ve pahalıdır. 40 ila 60 lira bedelle alınır. Banka hesabında sürekli para bulundurmak gerekir. KGS; gişelerde durmak gerekir. OGS ve HGS’ye göre yüzde 20 daha pahalıdır. Ancak kartını almak 1 lira ile 5 liraya mal olur. Hesapta para bulundurmak gerekmez. Yükleme yapmak son derece kolaydır. HGS; hızlı ve yüzde 20 indirimli geçiş imkanı sağlar. OGS’ye göre almak daha kolay ve ucuzdur. 5 ve 15 lira olmak üzere iki türü vardır. Yükleme yapmak çok kolaydır. En büyük sıkıntısı asgari 60 liralık yüklemeler gerektirir; bakiyesi 30 liranın altına düşen ‘kara listeye’ girer.

alıntı:hurriyet.com







Konuyu Paylaş:
  facebook  twitter
159 1.9 JTDm Distinctive

Tuncay N

    Çevrimdışı
  • *
  • Kayıt Tarihi
    13 Ekim 2011, 21:37:41
  • İleti: 5387
  • 314 Mesajı Toplam
    406 Kere Beğenildi
Ynt: HGS, KGS, OGS
« Yanıtla #1 : 06 Eylül 2012, 14:34:36 »
HGS sistemini uzun zamandır izliyorum (yaklaşık 1,5 senedir). Hatta bununla ilgili bir inovasyon yarışmasına bile katılmıştım. Başlangıçta avantajlı gibi görünen sistem, son açıklamalarla bütün hevesimi kırdı. Aslında sistemin bir suçu yok, sorun bu 30 lira aldatmacasında. Vatandaş resmen enayi yerine konuluyor. Aslında 5 lira dedikleri kart 35 liraya geliyor. Bunun mantıklı tek açıklaması ise şu:

Karayolları da neticede bir işletme. Bildiğimiz gibi işletmeler kar amaçlı kuruluşlar. Bu karı sadece mal alış satışından elde etmiyorlar, aynı zamanda finansal araçları da kullanarak kar elde edilebiliyor. Bu özellikle büyük işletmelerin, bankaların, çeşitli finansal kuruluşların ve büyük miktarda çalışma sermayesi elde edebilen işletmeler tarafından tercih edilen bir yöntem. Yani işlerinden kalan atıl durumdaki parayı, başka bir iş için kullanıncaya kadar finansal araçlar yardımıyla değerlendiriyorlar. Hangi finansal araçlar olduğu belli değil ama bence bu para bu şekilde kullanılacak. Bu da benim rızam olmadan "benim param" üzerinden Karayollarının para kazanmasını sağlayacak. Basitçe şöyle bir düz hesap yaparsak:

HGS kartı alan kişi sayısı : 1 milyon olsun.
HGS tutarı: 5 lira kart bedeli + 30 lirası içerde kalmak üzere minimum 60 lira dolum ücreti.

İşte bu içeride kalacak 30 lira sadece 1 milyon kart için 30 milyon tl yapıyor. Böyle bir parayı finansal araçlarla değerlendirmek hoş olsa gerek Resimlerin Görüntülenmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap Ama içinde benim param olduğu için hiç hoş bakmıyorum. Zaten HGS'yi iptal etme gibi bir durumda da bunun geri alınıp alınmayacağı muallak... Zaten bir kere geçtikten sonra kim neden bir daha KGS'ye geçsin? Kısacası o 30 liramızı da Karayolları iç etmiş olacak. Ben böyle bir haksızlığa karşıyım.

Bir de dipnot ekleyelim: Bu konuları siyasi görüşlere taş atmadan tartışalım lütfen, herkesin görüşünün farklı olabileceğini unutmayalım. Bir hatırlatma yapayım dedim. Bunlardan çok kavga çıkıyor çünkü Resimlerin Görüntülenmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap

Kimde bir güzellik varsa, bilsin ki o ödünçtür. (Mevlana)

Tatmir07

    Çevrimdışı
  • *
  • Kayıt Tarihi
    17 Ekim 2011, 17:18:44
  • İleti: 3197
  • 88 Mesajı Toplam
    99 Kere Beğenildi
Ynt: HGS, KGS, OGS
« Yanıtla #2 : 06 Eylül 2012, 16:36:15 »
Şöyle biraz teknik açıklama yapalım (Yazar burada ister istemez teknik kavramlar kullanacaktır Resimlerin Görüntülenmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap, İlgili mevzuatlar çerçevesinde tabiki)

Aslında Tuncay tam olarak öyle değil. Karayolları KİT'ler gibi kamusal bir işletme değildir. Karayolları Genel Müdürlüğü adıyla Kanun ile kurulan ve Türkiye Cunhuriyeti'nin mali yönetim biçimini düzenleyen yasa olarak da bilinen "5018" sayılı Kanuna göre "Özel Bütçeli" bir idaredir. Buradaki özel bütçe terimi özel işletme gibi bir anlam ifade etmiyor. Bunun anlamı bu kurumun kendi tüzel kişiliği olduğunu ve kendi öz gelirlerinin bulunduğunu ifade eder (en basit şekliyle diyelim). Mesela Maliye Bakanlığı "Genel Bütçeli" bir kurumdur ve bu yaptığım açıklama paralelinde Maliyenin kendi tüzel kişiliği ve kendi öz geliri yoktur. Tüzel kişiliği "Devlet" tüzel kişiliği altında erimiştir ve gelirler devletin genel bütçe gelirleri altında toplanır.

Buna rağmen Karayolları gibi diğer "özel bütçeli" kamu kurumları kendi öz gelirlerini kendi vezneleriyle tahsil ederler ancak bunları öyle kendi kafasına göre değerlendiremezler. Sonuçta o gelirler de geniş anlamda Devlet geliridir ve bahsettiğim şu "5018" sayılı kanunun bütün hükümlerine göre değerlendirilebilirler. Yani özel sektör gibi Karayolları dur şu kadar parayı gecelik repoda, şu kadarını borsa da v.s. gibi özgürce değerlendiremez. Yasal kurallar var o paralarla ilgili. Ve Genel bütçeler gibi özel bütçeli bu kamu kurumlarının da "kar amacı gütme" yetkileri ve görevleri yoktur. Yani özel bütçeli kamu idareleri kar amacı güdemezler. Ayrı bütçelerinin olması ve yol ücreti almaları gibi durumların nedeni yaptıkları kamu hizmetinin daha kolay fiyatlandırılabilir olmasındandır (yine genel anlamda kullanıyorum). Yani klişe örnek vermek gerekirse "genel adalet ve güvenlik hizmetini" fiyatlandıramazken, köprü geçiş ücretini fiyatlandırabilmek gibi (İşin bir de döner sermaye kısmı var ama ona girmeyelim şimdi çok uzar ve sıkıcı bir maliye dersine döner yazı Resimlerin Görüntülenmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap zaten bu mevzu bile yeterince sıkıcı )

Ama şu noktaya %100 katılıyorum, hatta dün basın ve ilgili forum sitelerinde bu haberi takip ettiğimde de aynı şeyi düşündüm, şu minimum 30 TL yükleme mevzusu. Yani kartınızda 29 TL bile kalırsa direk kara listeye alınmak ne demek. Köprü fiyatlarıyla düşünürsek benim daha 9 geçiş hakkım varken hooop kara listedeyim. Sanıyorum bu kabul edilemez. Devlet burada birçok alanda da olduğu gibi, kolay kolay vazgeçemeyeceğimiz hizmetler üzerinden bütçe gelirlerini arttırma ve daha kısa vadeli nakit elde etme amacı güdüyor gibi. Bunu da bu gibi hizmetlerle, ne bilim  akaryakıtla, ÖTV ve KDV ile kısa vadeli olarak halletmeye çalışıyor.

Toparlarsak, Yönetici Özeti şu; Dediğiniz gibi bu yol ve köprü geçiş ücreti ciddi bir gelir kalemi. Kısa vadeli müthiş etkileyebiliyor bu kurumların mali tablolarını. Karayolları kar amacı güden bir kamu kurumu değildir, öyle olsaydı KİT dediğimiz oluşumlar içinde olurdu. Elde ettiği geliri ancak yasanın izin verdiği şekilde değerlendirebilir, bunun dışına çıkamaz. Ama minimum 30 TL yüklemek araçlara göre bu minimumun 60 tL olması gibi şeyler [siyaseten bağımsız, sadece vergi mükellefi bir vatandaş] olarak en hafif tonda söylersem ciddi biçimde kabul edilemez. Burada mesele "yavv benim köprüyle otoyolla bir alakam yok, geçenler düşünsün" değildir. Bu yine en hafif tabiriyle biraz da fırsatçılık ve mecbur bırakmaktır (Yazar devlet memuru ya o yüzden kavramları dikkatli seçeceğim diye kastırmaktadır Resimlerin Görüntülenmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap )

NOT: Çok teknik ifadeler kullandıysam ve sıktıysam idare edin artık.
« Son Düzenleme: 06 Eylül 2012, 16:38:34 Gönderen: Tatmir07 »


mahoretti

    Çevrimdışı
  • *
  • Kayıt Tarihi
    03 Mayıs 2012, 11:51:27
  • İleti: 1574
  • 34 Mesajı Toplam
    36 Kere Beğenildi
Ynt: HGS, KGS, OGS
« Yanıtla #3 : 06 Eylül 2012, 16:53:03 »
konunun aslı şu toplanacak para... sıcak sıcak... yoksa, o kuyruklardan bugüne kadar sıkılan kişi zaten OGS alırdı. Yani özellikle pazar günleri Çeşme dönüşünde OGS'nin 1 kerelik verilen o 40-60 lirası hiç göze batmaz... Köprüde de öyledir sanırım... Yani KGS kullananlar bir nevi kuruklardan zevk alırcasına OGS'ye geçmediler inatla.... Baktılar olmuyor biz geçirelim dediler  Resimlerin Görüntülenmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap


Tuncay N

    Çevrimdışı
  • *
  • Kayıt Tarihi
    13 Ekim 2011, 21:37:41
  • İleti: 5387
  • 314 Mesajı Toplam
    406 Kere Beğenildi
Ynt: HGS, KGS, OGS
« Yanıtla #4 : 06 Eylül 2012, 17:17:36 »
Barış abi anladığım şu:

Karayolları finansal kaynaklar aracılığıyla kar elde edemez, ama nakit bütçesine katkıda bulunur. Bu ne demek? O paralar yatıyo mu? Resimlerin Görüntülenmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap Bence yatmıyodur. Karayolları olmasa da "devlet bütçesi" diyelim geniş anlamda, bu parayı olduğu yerde yatırmaz, bi şekilde kullanırlar bunu.

Kimde bir güzellik varsa, bilsin ki o ödünçtür. (Mevlana)

Tuncay N

    Çevrimdışı
  • *
  • Kayıt Tarihi
    13 Ekim 2011, 21:37:41
  • İleti: 5387
  • 314 Mesajı Toplam
    406 Kere Beğenildi
Ynt: HGS, KGS, OGS
« Yanıtla #5 : 06 Eylül 2012, 17:24:26 »
CHP'li bir vekil soru önergesi vermiş. Son soru benim bahsettiğim şeye geliyor:

Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap

Kimde bir güzellik varsa, bilsin ki o ödünçtür. (Mevlana)

mahoretti

    Çevrimdışı
  • *
  • Kayıt Tarihi
    03 Mayıs 2012, 11:51:27
  • İleti: 1574
  • 34 Mesajı Toplam
    36 Kere Beğenildi
Ynt: HGS, KGS, OGS
« Yanıtla #6 : 06 Eylül 2012, 17:31:50 »
işin içinde "saçmalık" çok... dediğiniz gibi, 30TL para var içinde... köprü yada otoyolda daha bilmem kaç defa geçebilirsin... kara listeye alınıp KAÇAK GEÇME olayıyla karşı karşıya kalıcan... OGS de böyle bişey yok.... son 2-3 TL gibi bir durumda mesaj geliyor ki o da kredikartı yada hesabında para olmama durumunda falan filan....


Tatmir07

    Çevrimdışı
  • *
  • Kayıt Tarihi
    17 Ekim 2011, 17:18:44
  • İleti: 3197
  • 88 Mesajı Toplam
    99 Kere Beğenildi
Ynt: HGS, KGS, OGS
« Yanıtla #7 : 06 Eylül 2012, 17:40:48 »
Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap
Barış abi anladığım şu:

Karayolları finansal kaynaklar aracılığıyla kar elde edemez, ama nakit bütçesine katkıda bulunur. Bu ne demek? O paralar yatıyo mu? Resimlerin Görüntülenmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap Bence yatmıyodur. Karayolları olmasa da "devlet bütçesi" diyelim geniş anlamda, bu parayı olduğu yerde yatırmaz, bi şekilde kullanırlar bunu.

Şöyle;

Karayollarının Gelir tablosunda "Dönem net karı/zararı" diye bir hesap yok. Karayolarının bütçesi de diğer bütün "Genel ve Özel Bütçeli İdareler" ile brlikte her yıl mecliste onaylanan ve 1 ocak ta yürürlüğe giren devlet bütçesidir. Dolayısıyla Karayollarının 1 takvim yılında ne kadar bütçe gideri yapacağı ve ne kadar gelir toplayacağına dair tahminleri bütçede yer alır. "nakit bütçesi" kavramı yanlış bir ifade olur, Bütçe ve nakit maliye anlamında aslında farklı şeylerdir. Şu şekilde ifade etmeye çalışayım. hatta örneklerle anlatayım.

Özel bütçeli bir kuruluşun kendi gelir bütçesi var dedik,

Diyelimki bu örnekte Karayolları (Bundan sonra TCK diyelim)nın 2012 bütçesinde 100.000 TL gider ödeneği, 100.000 TL de gelir tahmini yapılmış diyelim.

TCK bu 100.000 TL lik gideri, toplamayı tahmin ettiği 100.000 TL gelir ile karşılayacaktır.

Ve diyelimki TCK her türlü imkanlarıyla 60.000 TL gelir topladı (yol, köprü geçiş, araç satımı şu bu v.s. vs.)

İşte Kalan 40.000 TL lik kısım Genel bütçeden (yani vergi gelirlerinden) TCK bütçesine aktarılacaktır.

Şimdi bu HGS (veya buna benzer yeni hizmet veya zam şu bu v.s diyelim) ile TCK'nın bir anda toplayacağı gelir rakamı artacak. Bu sefer diyelimki yılda 80.000 TL toplayacak, o zaman Genel Bütçeden TCK'ya 20.000 TL aktaracak. Bu genel bütçedeki bir öncekine kıyasla 20.000 TL'yi devlet başka bir alanda kullanabilecek.

Ha şu akla gelebilir, ee ozaman vatandaşın vergi yükü 20.000 TL azalacak mı? Hayır azalmayacak, Vergide bir indirim yok çünkü. Devlet sadece gelir kaleminde (ve buna bağlı olarak nakit yönetiminde) 20.000 TL daha fazla rahatlayacak ve Bütçe hedefini tutturma da elini kolaylaştıracak. Böylece bütçedeki açığı 20.000 TL borçlanma ile karşılayacağına 20.000 TL direk sıcak para ile kapatabilecek.

NOT: Bütün bu açıklamalar "ceteris paribus" yani diğer veriler değişmiyor varsayımıyla ve basit anlamda yapılmıştır. Umarım anlatabilmişimdir.


Tatmir07

    Çevrimdışı
  • *
  • Kayıt Tarihi
    17 Ekim 2011, 17:18:44
  • İleti: 3197
  • 88 Mesajı Toplam
    99 Kere Beğenildi
Ynt: HGS, KGS, OGS
« Yanıtla #8 : 06 Eylül 2012, 17:44:31 »
Sonradan ek: Mesajı gönderdikten sonra okudum. Soru önergesindeki son 2 maddeyle ilgili. Denetimsiz fon diye birşey sanmıyorum. Sonuçta bu para TCK nın bütçe gelirini oluşturacak ve TCK bütçesinin denetimi ilgili yasal düzenlemeler çerçevesinde ilgili denetim birimleri ve TC Sayıştay'ı tarafından yapılır.


Tuncay N

    Çevrimdışı
  • *
  • Kayıt Tarihi
    13 Ekim 2011, 21:37:41
  • İleti: 5387
  • 314 Mesajı Toplam
    406 Kere Beğenildi
Ynt: HGS, KGS, OGS
« Yanıtla #9 : 06 Eylül 2012, 17:58:38 »
Şimdi muhasebe örneğiyle açıklayınca anladım. "denetimsiz" lafı biraz saçma olmuş evet. Onu da sanırım denetlemeyi hangi kurumun yapacağını öğrenmek için o şekilde sormuşlar.

Kimde bir güzellik varsa, bilsin ki o ödünçtür. (Mevlana)

Tatmir07

    Çevrimdışı
  • *
  • Kayıt Tarihi
    17 Ekim 2011, 17:18:44
  • İleti: 3197
  • 88 Mesajı Toplam
    99 Kere Beğenildi
Ynt: HGS, KGS, OGS
« Yanıtla #10 : 06 Eylül 2012, 18:02:46 »
Denetlemeyi kimin yapacağı yasalarda açıkça yazıyor aslında. Sayıştay her kürlü kamu kaynaklı fon, gelir, para v.s. gibi hususları Parlemanto adına denetlemekle yetkili ve görevli Anayasal bir kurum (Haa iyi denetler kötü denetler orası ayrı).

TCK'nın kendi iç denetim birimi de kurumun hesaplarını denetlemeye yetkilidir. İşin içine döner sernayeler de girerse orada Maliye Bakanlığı da devreye giriyor. Yani denetleyecek mekanizmalar bellidir, yeterki istensin Resimlerin Görüntülenmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap


tags

    Çevrimdışı
  • *
  • Kayıt Tarihi
    06 Mart 2012, 19:32:31
  • İleti: 337
  • 17 Mesajı Toplam
    17 Kere Beğenildi
Ynt: HGS, KGS, OGS
« Yanıtla #11 : 06 Eylül 2012, 23:01:40 »
malum burası türkiye herşey olabilir mevcud da ogs varken nerden çıkarttılar hgs yi  madem draklamadan hızlı geçeceksin kgs yi ogsye çevirin kgs  deki bakiyeyi ogs aktarın bu kadar basıt arkadaşlar bu sistem milleti soyma sistemidir para toplamak kgs kullananları aboneye çevirmektir yani her aracı  bağlamak abone yapmaktır millet bantlı hgs yi camdan söküp başka aracta kullanamayacağı içın mecbur milleti abone yapıcaklar ogsyi fırsat bulsalar onuda hgs çevirirseler hiç şaşmam


Tuncay N

    Çevrimdışı
  • *
  • Kayıt Tarihi
    13 Ekim 2011, 21:37:41
  • İleti: 5387
  • 314 Mesajı Toplam
    406 Kere Beğenildi
Ynt: HGS, KGS, OGS
« Yanıtla #12 : 06 Eylül 2012, 23:56:13 »
Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap
malum burası türkiye herşey olabilir mevcud da ogs varken nerden çıkarttılar hgs yi  madem draklamadan hızlı geçeceksin kgs yi ogsye çevirin kgs  deki bakiyeyi ogs aktarın bu kadar basıt arkadaşlar bu sistem milleti soyma sistemidir para toplamak kgs kullananları aboneye çevirmektir yani her aracı  bağlamak abone yapmaktır millet bantlı hgs yi camdan söküp başka aracta kullanamayacağı içın mecbur milleti abone yapıcaklar ogsyi fırsat bulsalar onuda hgs çevirirseler hiç şaşmam


Zaten geçen yıl OGS'nin de KGS'nin de HGS'ye döneceği söylenmişti. Aslında sistem ikisinden de çok daha iyi. Taa ki şu 30 lira muhabbeti çıkana kadar. Küçücük, dışarıdan görünmeyen, bakıma gerek olmayan, pille çalışmayan sadece ufak bir bant. Geçen yıl bunların üzerine istenilen desenlerin de basılabileceği söylenmişti. Böyle bir opsiyon da olursa siyah zemin üzerine alfa romeo logolu bir şey isterdim. Ama biraz durup durumun netleşmesini bekleyeceğim ben. Şu soru önergesini yanıtlasınlar, halkın tepkisini ölçsünler, daha önce bir çok konuda yaptıkları gibi bundan da dönerler belki. Bu akşam tv'de de bu durumun özel bir fon yaratılması için uygulandığını söyledi kendine uzman diyen biri. Şu an sular bulanık, biraz durulsun bakarız.

Kimde bir güzellik varsa, bilsin ki o ödünçtür. (Mevlana)

okten

    Çevrimdışı
  • Genel Moderatör
  • *
  • Kayıt Tarihi
    06 Kasım 2011, 16:14:17
  • İleti: 704
  • 23 Mesajı Toplam
    30 Kere Beğenildi
Ynt: HGS, KGS, OGS
« Yanıtla #13 : 07 Eylül 2012, 13:33:24 »
hurriyet.com'daki son haberlerden..

Otoyol ve köprü geçişlerini hızlandırmak üzere hazırlanan Hızlı Geçiş Sistemi'nde (HGS) 60 lira olarak belirlenen asgari para yatırma tutarı yarıya indirildi. HGS için hesapta en az 30 lira bulundurma zorunluluğu da kaldırıldı. Bakanlık ayrıca, HGS kart bakiyesinin geçiş ücretini karşılamadığı durumlarda, HGS aboneleri geçişten sonra 7 gün  içerisinde hesaplarına para yatırmaları durumunda cezai işlem uygulanmayacağını bildirdi.

159 1.9 JTDm Distinctive

selimgencoglu

    Çevrimdışı
  • *
  • Kayıt Tarihi
    07 Mayıs 2012, 23:57:39
  • İleti: 362
  • 2 Mesajı Toplam
    2 Kere Beğenildi
Ynt: HGS, KGS, OGS
« Yanıtla #14 : 07 Eylül 2012, 13:37:00 »
Doğrusu bu zaten..!!!
Adamlar ya tutarsa mı diyor artık anlamadım..?


2011 Alfa Romeo Giulietta 1.6 JTDm

Seo4Smf Tagleri:
 

Forum Yasal Uyarı
Forum Sistemi: SMF 2.0.11 | SMF © 2011, Simple Machines
Seo4Smf 2.0 © Smf Mod Smf Destek

Uyarı:Sitemizdeki Materyallerin Kaynak Belirtilmeden Başka Sitelerde Yayınlanması Yasaktır.

Sitemiz Bir Paylasim Forum sitesidir Bu nedenle yazı, resim ve diğer materyaller sitemize kayıtlı üyelerimiz tarafından kontrol edilmeksizin eklenebilmektedir. Bu nedenden ötürü doğabilecek yasal sorumluluklar yazan kullanıcılara aittir. Sitemiz hak sahiplerinin şikayetleri doğrultusunda yazı ve materyalleri 48 Saat içerisinde sitemizden kaldırmaktadır.
Bildirimlerinizi sikayet@alfaturk.com adresine yollayabilirsiniz.