Yukarı git


21 Kasım 2017, 20:29:49
Reklamlar  

Gönderen Konu: gulietta 1,4 170 hp lpg  (Okunma sayısı 10477 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

ayredin1982

    Çevrimdışı
  • Üye
  • *
  • Kayıt Tarihi
    06 Haziran 2014, 09:36:10
  • İleti: 87
  • 7 Mesajı Toplam
    7 Kere Beğenildi
Ynt: gulietta 1,4 170 hp lpg
« Yanıtla #75 : 18 Temmuz 2016, 10:18:22 »
Konunun ortalarında bahsetmiştim.Ama özet geçeyim.Bir defa araçta çekiş düzensizliği oldu.Lpg sistemindeki ecu değişti.(Ateşlemeyi yapan ecu ) 2 defada ayar yapıldı.Bu kadar.

Bazılarına göre aracın ruhunu bozdum.Ama ne yapayım benim ruh ve sinir sağlığım daha önemli. Resimlerin Görüntülenmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap






Konuyu Paylaş:
  facebook  twitter

tayfun uca

    Çevrimdışı
  • *
  • Kayıt Tarihi
    22 Aralık 2012, 22:03:51
  • İleti: 791
  • 117 Mesajı Toplam
    138 Kere Beğenildi
Ynt: gulietta 1,4 170 hp lpg
« Yanıtla #76 : 18 Temmuz 2016, 10:22:27 »
üsdat parası çok olan benzinle binsin. Multiair motor zaten performansına göre az yakan bir motor ama yarı fiyatına binmek varken ne gerek var. Hb arabalara hiç kanım kaynamaz ama ileride olacaksa eyer kesinlikle lpg'li giu olur.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Resimlerin Görüntülenmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap

Mustapha33

    Çevrimdışı
  • Üye
  • *
  • Kayıt Tarihi
    15 Şubat 2015, 15:01:33
  • İleti: 91
  • 4 Mesajı Toplam
    4 Kere Beğenildi
Ynt: gulietta 1,4 170 hp lpg
« Yanıtla #77 : 15 Ağustos 2016, 23:22:58 »
Aynen


Sent from my iPhone using Tapatalk


altug.ucar

    Çevrimdışı
  • Üye
  • *
  • Kayıt Tarihi
    25 Ağustos 2016, 16:23:57
  • İleti: 53
  • 8 Mesajı Toplam
    9 Kere Beğenildi
Ynt: gulietta 1,4 170 hp lpg
« Yanıtla #78 : 25 Ağustos 2016, 17:43:56 »
Merhabalar,
Konuyu ilgi ile takip ediyorum. 3,5 sene (125.000km) 156 MKII 1.6 TS aracıma OMVL marka lpg ile sorunsuz şekilde keyifle bindikten sonra geçen hafta 2012 Giulietta 1.4 Multiair TCT sahibi oldum. Araçtan inanılmaz keyif alıyorum ama kilometresine 23-24 kr verdiğim 156'dan bir anda 50kr seviyelerine geçince (daha yeni tabi insan kendini tutamıyor Resimlerin Görüntülenmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap) bi ne oluyoruz dedim ve hemen LPG araştırmasına giriştim. Atiker takmış ve sorunsuz kullanan örnekler gördüm ama yine de "Prins VSI-2.0" (3000tl) veya "BRC Sequent 32 Turbo" (2800tl) taktırmayı planlıyorum. Bu süreçte "Aracın ruhuna aykırı, ben olsam taktırmam" diyen arkadaşlar dışında kalan gruptan yorumlarını ve yardımlarını bekliyorum.


universeee

    Çevrimdışı
  • *
  • Kayıt Tarihi
    18 Nisan 2013, 10:58:46
  • İleti: 758
  • 80 Mesajı Toplam
    100 Kere Beğenildi
    • Evren Akdağ | En güzel ve özel fotoğraflar için doğru yerdesiniz...
Ynt: gulietta 1,4 170 hp lpg
« Yanıtla #79 : 26 Ağustos 2016, 11:10:13 »
Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap
Merhabalar,
Konuyu ilgi ile takip ediyorum. 3,5 sene (125.000km) 156 MKII 1.6 TS aracıma OMVL marka lpg ile sorunsuz şekilde keyifle bindikten sonra geçen hafta 2012 Giulietta 1.4 Multiair TCT sahibi oldum. Araçtan inanılmaz keyif alıyorum ama kilometresine 23-24 kr verdiğim 156'dan bir anda 50kr seviyelerine geçince (daha yeni tabi insan kendini tutamıyor Resimlerin Görüntülenmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap) bi ne oluyoruz dedim ve hemen LPG araştırmasına giriştim. Atiker takmış ve sorunsuz kullanan örnekler gördüm ama yine de "Prins VSI-2.0" (3000tl) veya "BRC Sequent 32 Turbo" (2800tl) taktırmayı planlıyorum. Bu süreçte "Aracın ruhuna aykırı, ben olsam taktırmam" diyen arkadaşlar dışında kalan gruptan yorumlarını ve yardımlarını bekliyorum.
Giulietta sahibi olmadığım için birebir sizin durumunuza yorum yapamam ama 2 sene kadar BRC takılı 147 kullandım. Aracın ruhuna aykırı falan değil bana sorarsanız. İnsan bu yaşam şartlarında bütçesine dikkat etmek istiyor. Hem keyif alıp hem ekonomik kullanmak istemeniz çok normal. İlla gidip 1.2lt motor hacminde mi araba almak lazım. Eğer denenmiş bir sistem ve sağlıklı kullandığını birebir duyduğunuz insanlar varsa çok da düşünmenize gerek yok bence.

Burada size çok önemli iki tavsiyem olur:
1- Montajı yapan servis ve usta. Buna aman deyim çok dikkat edin, bilindik yerler dışına taşmayın sonra dikiş tutturamazsınız Allah korusun. Ben Kartal Oto Sanayi'de Mucib Otogaz'da yaptırmıştım. Metin Usta var orada. İlgili ve bilgilidir. Hiç ama hiç sorun yaşamadım. Ama siz yine araştırın başka yerleri de.
2- Kabaca bir hesap yapın aylık yaptığınız mesafe üzerinden. Verilecek para az buz değil, kendini amorti etme süresini çıkarmaya çalışın sizin kullanımınıza göre. Mesela ben BRC'yi 1250 TL vererek taktırmıştım ve 8 ay bittiğinde daha taksiti bitmeden kendini amorti etmişti çünkü sağlam yol yapıyordum o zamanlar. Yani siz şimdi 3000TL verip LPG taktırıp arabayı daha bu 3000TL'yi çıkarmadan satacaksanız pek mantıklı olmaz. Ama yine tercih sizin.

LPG gerekli kontrolleri yaptırdığınız, bakımını aksatmadığınız ve düzgün ustalara montajını yaptırdığınız zaman gayet ekonomik kullanacağınız bir sistem.

Benim kullandığım aracın performansında hissedilir bir düşüş hiç yaşamadım bu arada onu da belirteyim. Ama araba biraz yüklüyken yokuş kalkışlarında sorunum oluyordu. Onun da çözümü basit, el freni.

Umarım genel itibarıyla da olsa biraz yardımcı olabilmişimdir. Spesifik olarak araba için yorumu da zaten kullanıcısı burada o yapsın Resimlerin Görüntülenmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap

Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap

altug.ucar

    Çevrimdışı
  • Üye
  • *
  • Kayıt Tarihi
    25 Ağustos 2016, 16:23:57
  • İleti: 53
  • 8 Mesajı Toplam
    9 Kere Beğenildi
Ynt: gulietta 1,4 170 hp lpg
« Yanıtla #80 : 29 Ağustos 2016, 11:12:53 »
Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap
Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap
Merhabalar,
Konuyu ilgi ile takip ediyorum. 3,5 sene (125.000km) 156 MKII 1.6 TS aracıma OMVL marka lpg ile sorunsuz şekilde keyifle bindikten sonra geçen hafta 2012 Giulietta 1.4 Multiair TCT sahibi oldum. Araçtan inanılmaz keyif alıyorum ama kilometresine 23-24 kr verdiğim 156'dan bir anda 50kr seviyelerine geçince (daha yeni tabi insan kendini tutamıyor Resimlerin Görüntülenmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap) bi ne oluyoruz dedim ve hemen LPG araştırmasına giriştim. Atiker takmış ve sorunsuz kullanan örnekler gördüm ama yine de "Prins VSI-2.0" (3000tl) veya "BRC Sequent 32 Turbo" (2800tl) taktırmayı planlıyorum. Bu süreçte "Aracın ruhuna aykırı, ben olsam taktırmam" diyen arkadaşlar dışında kalan gruptan yorumlarını ve yardımlarını bekliyorum.
Giulietta sahibi olmadığım için birebir sizin durumunuza yorum yapamam ama 2 sene kadar BRC takılı 147 kullandım. Aracın ruhuna aykırı falan değil bana sorarsanız. İnsan bu yaşam şartlarında bütçesine dikkat etmek istiyor. Hem keyif alıp hem ekonomik kullanmak istemeniz çok normal. İlla gidip 1.2lt motor hacminde mi araba almak lazım. Eğer denenmiş bir sistem ve sağlıklı kullandığını birebir duyduğunuz insanlar varsa çok da düşünmenize gerek yok bence.

Burada size çok önemli iki tavsiyem olur:
1- Montajı yapan servis ve usta. Buna aman deyim çok dikkat edin, bilindik yerler dışına taşmayın sonra dikiş tutturamazsınız Allah korusun. Ben Kartal Oto Sanayi'de Mucib Otogaz'da yaptırmıştım. Metin Usta var orada. İlgili ve bilgilidir. Hiç ama hiç sorun yaşamadım. Ama siz yine araştırın başka yerleri de.
2- Kabaca bir hesap yapın aylık yaptığınız mesafe üzerinden. Verilecek para az buz değil, kendini amorti etme süresini çıkarmaya çalışın sizin kullanımınıza göre. Mesela ben BRC'yi 1250 TL vererek taktırmıştım ve 8 ay bittiğinde daha taksiti bitmeden kendini amorti etmişti çünkü sağlam yol yapıyordum o zamanlar. Yani siz şimdi 3000TL verip LPG taktırıp arabayı daha bu 3000TL'yi çıkarmadan satacaksanız pek mantıklı olmaz. Ama yine tercih sizin.

LPG gerekli kontrolleri yaptırdığınız, bakımını aksatmadığınız ve düzgün ustalara montajını yaptırdığınız zaman gayet ekonomik kullanacağınız bir sistem.

Benim kullandığım aracın performansında hissedilir bir düşüş hiç yaşamadım bu arada onu da belirteyim. Ama araba biraz yüklüyken yokuş kalkışlarında sorunum oluyordu. Onun da çözümü basit, el freni.

Umarım genel itibarıyla da olsa biraz yardımcı olabilmişimdir. Spesifik olarak araba için yorumu da zaten kullanıcısı burada o yapsın Resimlerin Görüntülenmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap

Bence de tabi ki ruhunu kaybetmiyor. Şu an aracı dinamik moda almaya korkuyorum, LPG'li araçta canı isteyen bir tuşa basarak benzine geçer ve dinamik modda istediği gibi kullanır.
Bahsettiğimiz hesaplamalar çoktan, bir çok kez yapıldı tabi ki. Benim hesabıma göre bir seneyi doldurmadan kendini çıkarıyor. Bir önceki aracım gibi Giu'de 3-4 sene arası kullansam senede 3bin tl de kar ediyorum.
LPG takılmış Giulietta'nın fiyatının düşmesi ile ilgili olarak da söyle düşünüyorum; Evet araçlar daha yeni ama 3-4 sene sonra uyum sorunu da çıkmaması durumunda piyasada 4-5 yaşın üzerindeki Giu'ların çoğunda LPG olacak. Fiyatı düşmek değil hatta belki artacak.


alisto

    Çevrimdışı
  • *
  • Kayıt Tarihi
    20 Nisan 2014, 00:48:59
  • İleti: 522
  • 74 Mesajı Toplam
    88 Kere Beğenildi
Ynt: gulietta 1,4 170 hp lpg
« Yanıtla #81 : 28 Eylül 2016, 12:23:29 »
Giulietta yeni bir araç değil, yaklaşık 6 yıldır satılıyor ve hiç bir zaman lpg odağına girmedi.
Müşteri kitlesi yakıt hesabı yapmıyor demekki.


Lgp'li giulietta satarken de tam tersine değer düşürür. Motoru kurcalanmış, bagajında tüple gezen bir araçı giulietta müşteri tercih etmez.


Daha üst seviye olan bmw 1.16, mercedes A serisi araçlarda nasıl lpg vs yok ise, giulietta da yaygınlaşması çok zor.

Ruhumuz olmadan sadece birer makineyiz

alisto 'nin Mesajlarını Beğenen Kullanıcılar: Cemkuzey (19 Ekim 2016, 19:22:07)

ata.özcan

    Çevrimdışı
  • *
  • Kayıt Tarihi
    11 Nisan 2014, 17:40:10
  • İleti: 399
  • 40 Mesajı Toplam
    46 Kere Beğenildi
Ynt: gulietta 1,4 170 hp lpg
« Yanıtla #82 : 29 Eylül 2016, 13:47:42 »
lpg olayı şahsi bir tercih bende 1.5 yıl lpg ile kullandım satarkende sadece sordukları uyumlu olup olmadıgı hatta yalıtı duyan şaşırdı
ve alan arkadaş hala kullanıyor bir sorunu oldumu bana danışır lpg ile ilgili hiç aramadı beni bir yıl oldu gecende kapı kolu kırılmış onun için aradı


ayredin1982

    Çevrimdışı
  • Üye
  • *
  • Kayıt Tarihi
    06 Haziran 2014, 09:36:10
  • İleti: 87
  • 7 Mesajı Toplam
    7 Kere Beğenildi
Ynt: gulietta 1,4 170 hp lpg
« Yanıtla #83 : 18 Ekim 2016, 08:15:49 »
lpg de sıkıntısız 26000 km ile devam ediyoruz.

GT-I8190 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi



altug.ucar

    Çevrimdışı
  • Üye
  • *
  • Kayıt Tarihi
    25 Ağustos 2016, 16:23:57
  • İleti: 53
  • 8 Mesajı Toplam
    9 Kere Beğenildi
Ynt: gulietta 1,4 170 hp lpg
« Yanıtla #84 : 19 Ekim 2016, 15:36:21 »
Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap
Giulietta yeni bir araç değil, yaklaşık 6 yıldır satılıyor ve hiç bir zaman lpg odağına girmedi.
Müşteri kitlesi yakıt hesabı yapmıyor demekki.
Lgp'li giulietta satarken de tam tersine değer düşürür. Motoru kurcalanmış, bagajında tüple gezen bir araçı giulietta müşteri tercih etmez.
Daha üst seviye olan bmw 1.16, mercedes A serisi araçlarda nasıl lpg vs yok ise, giulietta da yaygınlaşması çok zor.

İlk üretiminden bu yana 6 yıl geçmiş bir araca eski mi diyorsunuz? Piyasaya çıkış tarihi 2011, 2011 model araçların garantileri 2013'de doldu. Araca lpg taktırıp taktırmamak 2-3 yıllık bir mevzu yani son derece yeni. BMW 116 larda lpg yok öyle mi? Benzinli 116-120 modellerine lpg'li araçların yüzdesine şöyle bir bakalım;
2004   => 59,78%
2005   => 57,43%
2006   => 54,37%
2007   => 54,15%
2008   => 46,29%
2009   => 43,11%
2010   => 42,42%
Bir de 3 serisi BMW'lere bakalım 5 yaş ve eski benzinli araçlar için 3915 aracın; 2587 tanesi lpg'li yani %66.
Mercedes peki? 5 yaş ve eski benzinli araçlar için 6798 aracın, 4040 tanesi lpg'li yani %59.
LPG bir hayat tarzı veya yaşama biçimi değildir, ekonomik bir tercihtir. Giulietta, BMW, Mercedes sahipleri LPG tercih etmez gibi mesnetsiz bir iddia yerine LPG tercihi aracın fiyatı ve yaşı ile doğrudan ilgilidir demek gerek.
Demeye çalıştığım bu zaten marka modelden bağımsız olarak yaşı artan aracın sahipleri LPG arayışına girmektedir. 6 yıllık Giulietta sahipleri günümüz itibari ile LPG hesabı yapmaya başlamışlar ki bu başlık altında bu konuyu konuşuyoruz. An itibari ile piyasada ki 156'ların %82'si LPG'li yanı Giulietta da yaşı ile beraber sizin deyiminizle LPG odağına elbet girecek.
Kaynak: Sahibinden.com


alisto

    Çevrimdışı
  • *
  • Kayıt Tarihi
    20 Nisan 2014, 00:48:59
  • İleti: 522
  • 74 Mesajı Toplam
    88 Kere Beğenildi
Ynt: gulietta 1,4 170 hp lpg
« Yanıtla #85 : 20 Ekim 2016, 09:28:36 »
Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap
Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap
Giulietta yeni bir araç değil, yaklaşık 6 yıldır satılıyor ve hiç bir zaman lpg odağına girmedi.
Müşteri kitlesi yakıt hesabı yapmıyor demekki.
Lgp'li giulietta satarken de tam tersine değer düşürür. Motoru kurcalanmış, bagajında tüple gezen bir araçı giulietta müşteri tercih etmez.
Daha üst seviye olan bmw 1.16, mercedes A serisi araçlarda nasıl lpg vs yok ise, giulietta da yaygınlaşması çok zor.

İlk üretiminden bu yana 6 yıl geçmiş bir araca eski mi diyorsunuz? Piyasaya çıkış tarihi 2011, 2011 model araçların garantileri 2013'de doldu. Araca lpg taktırıp taktırmamak 2-3 yıllık bir mevzu yani son derece yeni. BMW 116 larda lpg yok öyle mi? Benzinli 116-120 modellerine lpg'li araçların yüzdesine şöyle bir bakalım;
2004   => 59,78%
2005   => 57,43%
2006   => 54,37%
2007   => 54,15%
2008   => 46,29%
2009   => 43,11%
2010   => 42,42%
Bir de 3 serisi BMW'lere bakalım 5 yaş ve eski benzinli araçlar için 3915 aracın; 2587 tanesi lpg'li yani %66.
Mercedes peki? 5 yaş ve eski benzinli araçlar için 6798 aracın, 4040 tanesi lpg'li yani %59.
LPG bir hayat tarzı veya yaşama biçimi değildir, ekonomik bir tercihtir. Giulietta, BMW, Mercedes sahipleri LPG tercih etmez gibi mesnetsiz bir iddia yerine LPG tercihi aracın fiyatı ve yaşı ile doğrudan ilgilidir demek gerek.
Demeye çalıştığım bu zaten marka modelden bağımsız olarak yaşı artan aracın sahipleri LPG arayışına girmektedir. 6 yıllık Giulietta sahipleri günümüz itibari ile LPG hesabı yapmaya başlamışlar ki bu başlık altında bu konuyu konuşuyoruz. An itibari ile piyasada ki 156'ların %82'si LPG'li yanı Giulietta da yaşı ile beraber sizin deyiminizle LPG odağına elbet girecek.
Kaynak: Sahibinden.com

Konuyu takibiniz için tebrik ederim, gerçekten çok detaylı çalışma. Fakat keşke rakamlar da çarpıtılmadan doğru olsaydı ve ciddiye alabilseydik.
Sadece sizin kaynağınızdan olan sahibinden'den bir örnek vereyim.
Madem giulietta ile karşılaştırıyoruz, aynı model yıllara bakmak lazım. 2011 ve üzerindeki benzinli BMW 1 kasa araç sayısı 715 ve bunların sadece 33 tanesi tüplü. Yani %4. Bunların da 2011 modelden yükseği yok. Yani tüplü ve 2012 model bir bmw piyasayada bile yok.

Şu söyleminize katılıyorum, lpg ekonomik bir tercihtir. Eski teknoloji olan, yakıt tüketimi fazla olan araçlarda kullunılabilir ama Giulietta için geçerli değil. 1.4 lt motor ile 170 hp üreten bir araca bunu yapmayın, eziyettir.

Aynı zamanda bir AVM'ye bile araçla girememek eziyetini kendinize de yapmayın. İkinci sınıf mualemeyi hak etmiyor bu araç ve sürücüsü.

Pompacının eğilip araç altında çamur pislik içindeki lpg kapağını aradığı bir araca dönüştürmeyin lütfen aracınızı.

Bütçe ile ilgiliyse, aracın dizeli de mevcut zaten.

Günün sonunda, tabiki tercihtir, isteyen bunlara rağmen ekonomi için bagajında tüp ile gezer. Muayeneden önce sızdırmazlık belgesi vs işlerle uğraşabilir.

Konuyu kişisel bir duruma getirmemek için ,tekrar yanıt yazmayacağımı da belirtmek isterim.




Ruhumuz olmadan sadece birer makineyiz

altug.ucar

    Çevrimdışı
  • Üye
  • *
  • Kayıt Tarihi
    25 Ağustos 2016, 16:23:57
  • İleti: 53
  • 8 Mesajı Toplam
    9 Kere Beğenildi
Ynt: gulietta 1,4 170 hp lpg
« Yanıtla #86 : 20 Ekim 2016, 11:57:53 »
Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap
Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap
Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap
Giulietta yeni bir araç değil, yaklaşık 6 yıldır satılıyor ve hiç bir zaman lpg odağına girmedi.
Müşteri kitlesi yakıt hesabı yapmıyor demekki.
Lgp'li giulietta satarken de tam tersine değer düşürür. Motoru kurcalanmış, bagajında tüple gezen bir araçı giulietta müşteri tercih etmez.
Daha üst seviye olan bmw 1.16, mercedes A serisi araçlarda nasıl lpg vs yok ise, giulietta da yaygınlaşması çok zor.

İlk üretiminden bu yana 6 yıl geçmiş bir araca eski mi diyorsunuz? Piyasaya çıkış tarihi 2011, 2011 model araçların garantileri 2013'de doldu. Araca lpg taktırıp taktırmamak 2-3 yıllık bir mevzu yani son derece yeni. BMW 116 larda lpg yok öyle mi? Benzinli 116-120 modellerine lpg'li araçların yüzdesine şöyle bir bakalım;
2004   => 59,78%
2005   => 57,43%
2006   => 54,37%
2007   => 54,15%
2008   => 46,29%
2009   => 43,11%
2010   => 42,42%
Bir de 3 serisi BMW'lere bakalım 5 yaş ve eski benzinli araçlar için 3915 aracın; 2587 tanesi lpg'li yani %66.
Mercedes peki? 5 yaş ve eski benzinli araçlar için 6798 aracın, 4040 tanesi lpg'li yani %59.
LPG bir hayat tarzı veya yaşama biçimi değildir, ekonomik bir tercihtir. Giulietta, BMW, Mercedes sahipleri LPG tercih etmez gibi mesnetsiz bir iddia yerine LPG tercihi aracın fiyatı ve yaşı ile doğrudan ilgilidir demek gerek.
Demeye çalıştığım bu zaten marka modelden bağımsız olarak yaşı artan aracın sahipleri LPG arayışına girmektedir. 6 yıllık Giulietta sahipleri günümüz itibari ile LPG hesabı yapmaya başlamışlar ki bu başlık altında bu konuyu konuşuyoruz. An itibari ile piyasada ki 156'ların %82'si LPG'li yanı Giulietta da yaşı ile beraber sizin deyiminizle LPG odağına elbet girecek.
Kaynak: Sahibinden.com

Konuyu takibiniz için tebrik ederim, gerçekten çok detaylı çalışma. Fakat keşke rakamlar da çarpıtılmadan doğru olsaydı ve ciddiye alabilseydik.
Sadece sizin kaynağınızdan olan sahibinden'den bir örnek vereyim.
Madem giulietta ile karşılaştırıyoruz, aynı model yıllara bakmak lazım. 2011 ve üzerindeki benzinli BMW 1 kasa araç sayısı 715 ve bunların sadece 33 tanesi tüplü. Yani %4. Bunların da 2011 modelden yükseği yok. Yani tüplü ve 2012 model bir bmw piyasayada bile yok.

Şu söyleminize katılıyorum, lpg ekonomik bir tercihtir. Eski teknoloji olan, yakıt tüketimi fazla olan araçlarda kullunılabilir ama Giulietta için geçerli değil. 1.4 lt motor ile 170 hp üreten bir araca bunu yapmayın, eziyettir.

Aynı zamanda bir AVM'ye bile araçla girememek eziyetini kendinize de yapmayın. İkinci sınıf mualemeyi hak etmiyor bu araç ve sürücüsü.

Pompacının eğilip araç altında çamur pislik içindeki lpg kapağını aradığı bir araca dönüştürmeyin lütfen aracınızı.

Bütçe ile ilgiliyse, aracın dizeli de mevcut zaten.

Günün sonunda, tabiki tercihtir, isteyen bunlara rağmen ekonomi için bagajında tüp ile gezer. Muayeneden önce sızdırmazlık belgesi vs işlerle uğraşabilir.
Konuyu kişisel bir duruma getirmemek için ,tekrar yanıt yazmayacağımı da belirtmek isterim.

Bir şeyleri yanlış anladığınız kesin ki beni rakamları çarpıtmakla suçluyorsunuz. Sizin aksinize bu forumda konuştuğum herkesi ve sizi ciddiye alıyorum. Bu nedenle yine aksinize sizi kışkırtmadan ve bir cevap hakkı doğurmamaya çalışarak bir kaç konuyu açıklamaya çalışacağım. Siz de verdiğiniz söze sadık kalıp cevap atmazsanız konu daha gereksiz uzamaz.
Olaya rakamlar ile yaklaşmaya çalıştım, tüm rakamların 5 yaş ve üzeri araçlarda yapıldığını bir kaç kez yazdım. BMW 1 serisi ile ilgili verdiğim rakamlara takıldınız sanırım. Her yıla ilişkin verilen istatistik o yıl ve öncesini kapsamaktadır. Bu şekilde vermemin amacı da araçların yaşı ile toplam araç sayısı üzerinden LPG'li olan yğzdeye atıf yapmaktı. 2012 model LPG'li BMW olduğunu iddia etmedim zaten 2012 model araçlar 4 yaşındadır, 2016-2012=4. Araçların yaşları arttıkça LPG sistemlerine geçme oranının arttığını bu durumun marka modelden bağımsız olduğunu söylemeye çalıştım. Sizde verdiğiniz istatistik ile yeni araçlarda az olduğunu söylediniz ki bu da vermeye çalıştığım bir nokta. Evet yeni ve garantisi olan araçlarda oldukça az, araçların yaşı arttıkça ve dolayısı ile değeri düştükçe artma eğiliminde. Duymak istediğinizi sandığım ve benim de katıldığım noktalar;
- LPG'ye geçiş yaşı tabi ki BMW Mercedes gibi lüks araçlarda orta sınıf araçlara göre daha büyük. 5 yaşta başlayıp giderek artıyor.
- Alfa Romeo lüks araç grubuna yakın bir marka olduğu için geçiş yaşı bir Honda veya Reno ya göre daha yüksek olacaktır.
- Anlaşamadığımız tek nokta "Giluitta araçlarda hiçbir zaman çok tercih edilmeyecektir" demeniz. Benim iddiam da rakamlarında söylediği gibi "Şu an tercih edilmiyor olması 4-5 sene içinde tercih edilmeyeceği anlamına gelmez". Hatta benzin fiyatları böyle artmaya devam ederse çok daha hızlı olacaktır bu süreç.

Aslına bakarsanız bu tartışmalar siz ve sizin gibi konuşanlar yüzünden sürekli gündemde. Aracınıza LPG taktırmayı düşünmüyorsunuz ama bu başlığın altında sürekli, Yazık, bagajda tüple gezmek, ruha aykırı, kapalı otoparka girememe eziyeti, Pompacının eziyeti (siz yapıyorsunuz galiba o işi yada pompacılar koruyup kollama federasyonundansınız), ekonomi istiyorsan dizel al (Dizel vs Benzin tercihi sizin için sadece ekonomi tercihi olabilir benim gibi teknik adamlar için bambaşka iki motor çeşidi onu da geçtim dizel otomatik ancak 2017 de mevcut) filan gibi asıl konudan çok uzak ve gereksiz yorumlarla araya girip bizleri kışkırtıyorsunuz.

Asıl konuşulması gereken ve izin verirseniz yapmaya çalıştığımız motor ve elektronik uyum problemi var mı yok mu? varsa neler?  Nerde kime yaptırılır?  gibi konuları öğrenmek.


altug.ucar 'nin Mesajlarını Beğenen Kullanıcılar: universeee (24 Ekim 2016, 17:41:01)

ayredin1982

    Çevrimdışı
  • Üye
  • *
  • Kayıt Tarihi
    06 Haziran 2014, 09:36:10
  • İleti: 87
  • 7 Mesajı Toplam
    7 Kere Beğenildi
Ynt: gulietta 1,4 170 hp lpg
« Yanıtla #87 : 20 Ekim 2016, 15:51:56 »
Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap
Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap
Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap
Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap
Giulietta yeni bir araç değil, yaklaşık 6 yıldır satılıyor ve hiç bir zaman lpg odağına girmedi.
Müşteri kitlesi yakıt hesabı yapmıyor demekki.
Lgp'li giulietta satarken de tam tersine değer düşürür. Motoru kurcalanmış, bagajında tüple gezen bir araçı giulietta müşteri tercih etmez.
Daha üst seviye olan bmw 1.16, mercedes A serisi araçlarda nasıl lpg vs yok ise, giulietta da yaygınlaşması çok zor.

İlk üretiminden bu yana 6 yıl geçmiş bir araca eski mi diyorsunuz? Piyasaya çıkış tarihi 2011, 2011 model araçların garantileri 2013'de doldu. Araca lpg taktırıp taktırmamak 2-3 yıllık bir mevzu yani son derece yeni. BMW 116 larda lpg yok öyle mi? Benzinli 116-120 modellerine lpg'li araçların yüzdesine şöyle bir bakalım;
2004=> 59,78%
2005=> 57,43%
2006=> 54,37%
2007=> 54,15%
2008=> 46,29%
2009=> 43,11%
2010=> 42,42%
Bir de 3 serisi BMW'lere bakalım 5 yaş ve eski benzinli araçlar için 3915 aracın; 2587 tanesi lpg'li yani %66.
Mercedes peki? 5 yaş ve eski benzinli araçlar için 6798 aracın, 4040 tanesi lpg'li yani %59.
LPG bir hayat tarzı veya yaşama biçimi değildir, ekonomik bir tercihtir. Giulietta, BMW, Mercedes sahipleri LPG tercih etmez gibi mesnetsiz bir iddia yerine LPG tercihi aracın fiyatı ve yaşı ile doğrudan ilgilidir demek gerek.
Demeye çalıştığım bu zaten marka modelden bağımsız olarak yaşı artan aracın sahipleri LPG arayışına girmektedir. 6 yıllık Giulietta sahipleri günümüz itibari ile LPG hesabı yapmaya başlamışlar ki bu başlık altında bu konuyu konuşuyoruz. An itibari ile piyasada ki 156'ların %82'si LPG'li yanı Giulietta da yaşı ile beraber sizin deyiminizle LPG odağına elbet girecek.
Kaynak: Sahibinden.com

Konuyu takibiniz için tebrik ederim, gerçekten çok detaylı çalışma. Fakat keşke rakamlar da çarpıtılmadan doğru olsaydı ve ciddiye alabilseydik.
Sadece sizin kaynağınızdan olan sahibinden'den bir örnek vereyim.
Madem giulietta ile karşılaştırıyoruz, aynı model yıllara bakmak lazım. 2011 ve üzerindeki benzinli BMW 1 kasa araç sayısı 715 ve bunların sadece 33 tanesi tüplü. Yani %4. Bunların da 2011 modelden yükseği yok. Yani tüplü ve 2012 model bir bmw piyasayada bile yok.

Şu söyleminize katılıyorum, lpg ekonomik bir tercihtir. Eski teknoloji olan, yakıt tüketimi fazla olan araçlarda kullunılabilir ama Giulietta için geçerli değil. 1.4 lt motor ile 170 hp üreten bir araca bunu yapmayın, eziyettir.

Aynı zamanda bir AVM'ye bile araçla girememek eziyetini kendinize de yapmayın. İkinci sınıf mualemeyi hak etmiyor bu araç ve sürücüsü.

Pompacının eğilip araç altında çamur pislik içindeki lpg kapağını aradığı bir araca dönüştürmeyin lütfen aracınızı.

Bütçe ile ilgiliyse, aracın dizeli de mevcut zaten.

Günün sonunda, tabiki tercihtir, isteyen bunlara rağmen ekonomi için bagajında tüp ile gezer. Muayeneden önce sızdırmazlık belgesi vs işlerle uğraşabilir.
Konuyu kişisel bir duruma getirmemek için ,tekrar yanıt yazmayacağımı da belirtmek isterim.

Bir şeyleri yanlış anladığınız kesin ki beni rakamları çarpıtmakla suçluyorsunuz. Sizin aksinize bu forumda konuştuğum herkesi ve sizi ciddiye alıyorum. Bu nedenle yine aksinize sizi kışkırtmadan ve bir cevap hakkı doğurmamaya çalışarak bir kaç konuyu açıklamaya çalışacağım. Siz de verdiğiniz söze sadık kalıp cevap atmazsanız konu daha gereksiz uzamaz.
Olaya rakamlar ile yaklaşmaya çalıştım, tüm rakamların 5 yaş ve üzeri araçlarda yapıldığını bir kaç kez yazdım. BMW 1 serisi ile ilgili verdiğim rakamlara takıldınız sanırım. Her yıla ilişkin verilen istatistik o yıl ve öncesini kapsamaktadır. Bu şekilde vermemin amacı da araçların yaşı ile toplam araç sayısı üzerinden LPG'li olan yğzdeye atıf yapmaktı. 2012 model LPG'li BMW olduğunu iddia etmedim zaten 2012 model araçlar 4 yaşındadır, 2016-2012=4. Araçların yaşları arttıkça LPG sistemlerine geçme oranının arttığını bu durumun marka modelden bağımsız olduğunu söylemeye çalıştım. Sizde verdiğiniz istatistik ile yeni araçlarda az olduğunu söylediniz ki bu da vermeye çalıştığım bir nokta. Evet yeni ve garantisi olan araçlarda oldukça az, araçların yaşı arttıkça ve dolayısı ile değeri düştükçe artma eğiliminde. Duymak istediğinizi sandığım ve benim de katıldığım noktalar;
- LPG'ye geçiş yaşı tabi ki BMW Mercedes gibi lüks araçlarda orta sınıf araçlara göre daha büyük. 5 yaşta başlayıp giderek artıyor.
- Alfa Romeo lüks araç grubuna yakın bir marka olduğu için geçiş yaşı bir Honda veya Reno ya göre daha yüksek olacaktır.
- Anlaşamadığımız tek nokta "Giluitta araçlarda hiçbir zaman çok tercih edilmeyecektir" demeniz. Benim iddiam da rakamlarında söylediği gibi "Şu an tercih edilmiyor olması 4-5 sene içinde tercih edilmeyeceği anlamına gelmez". Hatta benzin fiyatları böyle artmaya devam ederse çok daha hızlı olacaktır bu süreç.

Aslına bakarsanız bu tartışmalar siz ve sizin gibi konuşanlar yüzünden sürekli gündemde. Aracınıza LPG taktırmayı düşünmüyorsunuz ama bu başlığın altında sürekli, Yazık, bagajda tüple gezmek, ruha aykırı, kapalı otoparka girememe eziyeti, Pompacının eziyeti (siz yapıyorsunuz galiba o işi yada pompacılar koruyup kollama federasyonundansınız), ekonomi istiyorsan dizel al (Dizel vs Benzin tercihi sizin için sadece ekonomi tercihi olabilir benim gibi teknik adamlar için bambaşka iki motor çeşidi onu da geçtim dizel otomatik ancak 2017 de mevcut) filan gibi asıl konudan çok uzak ve gereksiz yorumlarla araya girip bizleri kışkırtıyorsunuz.

Asıl konuşulması gereken ve izin verirseniz yapmaya çalıştığımız motor ve elektronik uyum problemi var mı yok mu? varsa neler?  Nerde kime yaptırılır?  gibi konuları öğrenmek.
@altug.ucar kafamdan yazmak istediklerimi bire bir  yazmışsınız.tesekkur ederim. alisto nickli arkadaşada konumu gereksiz ön yargılı cumlelerle  baltalamak istediginizi inanın anlayamadım.ilk sayfalarda zaten bunlardan kısmen sozedildi. siz ankarada kayra otogaza herhangi bir zaman diliminde lpg montajına gelen araçları gorseniz sanırım bu kadar sert cumleler kullanmazdınız.             
  burada ki konu lpg sisteminin araca  uzun vadede uyumu ve varsa  karşılaşılan sorunlar.   

.giulietta ya lpg montajı yapalım mı yapmayalım mı konusu değil.

@alisto konuyu lüzumsuz cumlelerinizle gereksiz yere doldurmuş sunuz.bunun yerine teknik olarak degerlendirmenizi tercih ederdim.



GT-I8190 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
« Son Düzenleme: 20 Ekim 2016, 16:07:19 Gönderen: ayredin1982 »


ayredin1982 'nin Mesajlarını Beğenen Kullanıcılar: universeee (24 Ekim 2016, 17:40:54)

desmond35

    Çevrimdışı
  • Üye
  • *
  • Kayıt Tarihi
    09 Ağustos 2014, 16:57:18
  • İleti: 20
  • 3 Mesajı Toplam
    3 Kere Beğenildi
Ynt: gulietta 1,4 170 hp lpg
« Yanıtla #88 : 05 Aralık 2016, 15:00:29 »
Arkadaşlar ben de 170 tct sahibi olarak tüp taktıranlara şu soruyu sormak isterim.


belli bir devirden sonra tekleme, benzine geçme durumu oluyor mu , benim amacım tüp takıp aracın keyfine varmak ama d modunda belli bir devirde tekleme veya benzine geçerse pekte bir manası kalmıyor.


syg


desmond35

    Çevrimdışı
  • Üye
  • *
  • Kayıt Tarihi
    09 Ağustos 2014, 16:57:18
  • İleti: 20
  • 3 Mesajı Toplam
    3 Kere Beğenildi
Ynt: gulietta 1,4 170 hp lpg
« Yanıtla #89 : 05 Aralık 2016, 16:05:30 »
Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap
Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap
Merhabalar,
Konuyu ilgi ile takip ediyorum. 3,5 sene (125.000km) 156 MKII 1.6 TS aracıma OMVL marka lpg ile sorunsuz şekilde keyifle bindikten sonra geçen hafta 2012 Giulietta 1.4 Multiair TCT sahibi oldum. Araçtan inanılmaz keyif alıyorum ama kilometresine 23-24 kr verdiğim 156'dan bir anda 50kr seviyelerine geçince (daha yeni tabi insan kendini tutamıyor Resimlerin Görüntülenmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap) bi ne oluyoruz dedim ve hemen LPG araştırmasına giriştim. Atiker takmış ve sorunsuz kullanan örnekler gördüm ama yine de "Prins VSI-2.0" (3000tl) veya "BRC Sequent 32 Turbo" (2800tl) taktırmayı planlıyorum. Bu süreçte "Aracın ruhuna aykırı, ben olsam taktırmam" diyen arkadaşlar dışında kalan gruptan yorumlarını ve yardımlarını bekliyorum.
Giulietta sahibi olmadığım için birebir sizin durumunuza yorum yapamam ama 2 sene kadar BRC takılı 147 kullandım. Aracın ruhuna aykırı falan değil bana sorarsanız. İnsan bu yaşam şartlarında bütçesine dikkat etmek istiyor. Hem keyif alıp hem ekonomik kullanmak istemeniz çok normal. İlla gidip 1.2lt motor hacminde mi araba almak lazım. Eğer denenmiş bir sistem ve sağlıklı kullandığını birebir duyduğunuz insanlar varsa çok da düşünmenize gerek yok bence.

Burada size çok önemli iki tavsiyem olur:
1- Montajı yapan servis ve usta. Buna aman deyim çok dikkat edin, bilindik yerler dışına taşmayın sonra dikiş tutturamazsınız Allah korusun. Ben Kartal Oto Sanayi'de Mucib Otogaz'da yaptırmıştım. Metin Usta var orada. İlgili ve bilgilidir. Hiç ama hiç sorun yaşamadım. Ama siz yine araştırın başka yerleri de.
2- Kabaca bir hesap yapın aylık yaptığınız mesafe üzerinden. Verilecek para az buz değil, kendini amorti etme süresini çıkarmaya çalışın sizin kullanımınıza göre. Mesela ben BRC'yi 1250 TL vererek taktırmıştım ve 8 ay bittiğinde daha taksiti bitmeden kendini amorti etmişti çünkü sağlam yol yapıyordum o zamanlar. Yani siz şimdi 3000TL verip LPG taktırıp arabayı daha bu 3000TL'yi çıkarmadan satacaksanız pek mantıklı olmaz. Ama yine tercih sizin.

LPG gerekli kontrolleri yaptırdığınız, bakımını aksatmadığınız ve düzgün ustalara montajını yaptırdığınız zaman gayet ekonomik kullanacağınız bir sistem.

Benim kullandığım aracın performansında hissedilir bir düşüş hiç yaşamadım bu arada onu da belirteyim. Ama araba biraz yüklüyken yokuş kalkışlarında sorunum oluyordu. Onun da çözümü basit, el freni.

Umarım genel itibarıyla da olsa biraz yardımcı olabilmişimdir. Spesifik olarak araba için yorumu da zaten kullanıcısı burada o yapsın Resimlerin Görüntülenmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap

Hocam şu anda prins vsi-2 turbo map 3700 tl kdv dahil.


Seo4Smf Tagleri: gulietta 
 

Forum Yasal Uyarı
Forum Sistemi: SMF 2.0.11 | SMF © 2011, Simple Machines
Seo4Smf 2.0 © Smf Mod Smf Destek

Uyarı:Sitemizdeki Materyallerin Kaynak Belirtilmeden Başka Sitelerde Yayınlanması Yasaktır.

Sitemiz Bir Paylasim Forum sitesidir Bu nedenle yazı, resim ve diğer materyaller sitemize kayıtlı üyelerimiz tarafından kontrol edilmeksizin eklenebilmektedir. Bu nedenden ötürü doğabilecek yasal sorumluluklar yazan kullanıcılara aittir. Sitemiz hak sahiplerinin şikayetleri doğrultusunda yazı ve materyalleri 48 Saat içerisinde sitemizden kaldırmaktadır.
Bildirimlerinizi sikayet@alfaturk.com adresine yollayabilirsiniz.