Yukarı git


22 Ekim 2018, 11:30:19
Reklamlar  

Gönderen Konu: guiletta maksimum hız  (Okunma sayısı 2471 defa)

pylon ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

james_52

    Çevrimdışı
  • Üye
  • *
  • Kayıt Tarihi
    26 Mayıs 2017, 10:14:08
  • İleti: 16
  • 1 Mesajı Toplam
    1 Kere Beğenildi
guiletta maksimum hız
« : 11 Eylül 2017, 15:15:03 »
slm arkadaşlar 1.6 distintive guim var arabadan gayet memmunum ancak arabanın maksimum hızı 185 denedim ve 185 den fazla gerçekten gitmiyor neden 260 ibresi olan bir  araba 185 den fazla gitmez






Konuyu Paylaş:
  facebook  twitter

ercagt

    Çevrimdışı
  • Yeni Üye
  • *
  • Kayıt Tarihi
    20 Ocak 2017, 23:01:48
  • İleti: 4
Ynt: guiletta maksimum hız
« Yanıtla #1 : 11 Eylül 2017, 16:40:42 »
Aracınızı bir kontrol ettirin derim.

Sakarya'ya giderken araçta 4+1 yolcu ile klima açık 190 ı gördüm.

Aracım 1.6 JTD Giulietta.


Kibitzer

    Çevrimdışı
  • *
  • Kayıt Tarihi
    14 Ekim 2011, 20:59:25
  • İleti: 553
  • 66 Mesajı Toplam
    71 Kere Beğenildi
Ynt: guiletta maksimum hız
« Yanıtla #2 : 11 Eylül 2017, 21:25:54 »
Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap
slm arkadaşlar 1.6 distintive guim var arabadan gayet memmunum ancak arabanın maksimum hızı 185 denedim ve 185 den fazla gerçekten gitmiyor neden 260 ibresi olan bir  araba 185 den fazla gitmez

Düz yolda zorla 200'ü görüyor. Üstü stock araç ile imkansız gibi. Aracın teknik verilerinde zaten son hız olarak 185km/h yazıyor. Üstünü zorlamanın anlamı yok.

İbrenin ne olduğunun önemi yok. Tüm giuliettaların hız göstergeleri aynı. QV ile 260 görülür belki küçük oynamalar ile.


james_52

    Çevrimdışı
  • Üye
  • *
  • Kayıt Tarihi
    26 Mayıs 2017, 10:14:08
  • İleti: 16
  • 1 Mesajı Toplam
    1 Kere Beğenildi
Ynt: guiletta maksimum hız
« Yanıtla #3 : 11 Eylül 2017, 22:06:15 »
İyi de coğu araba da maksimum hız göstergesi 185 de olsa 200 ü geçiyor neden bunda 185 de sınırlı ki orneğin opel maksimum hız 188 KEN 200 İ RAHAT GEÇİYOR


Kibitzer

    Çevrimdışı
  • *
  • Kayıt Tarihi
    14 Ekim 2011, 20:59:25
  • İleti: 553
  • 66 Mesajı Toplam
    71 Kere Beğenildi
Ynt: guiletta maksimum hız
« Yanıtla #4 : 11 Eylül 2017, 23:36:51 »
Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap
İyi de coğu araba da maksimum hız göstergesi 185 de olsa 200 ü geçiyor neden bunda 185 de sınırlı ki orneğin opel maksimum hız 188 KEN 200 İ RAHAT GEÇİYOR

185'te sınırlı değil. 185'in üzerine çıkıyor. Fakat artık vites oranının ekonomi odaklı olması mı dersiniz, motor gücü mü yetmiyor dersiniz ne derseniz deyin 190 üzerinde çok çok isteksiz hızlanıyor.


Ormanci

    Çevrimdışı
  • *
  • Kayıt Tarihi
    16 Kasım 2011, 16:42:05
  • İleti: 697
  • 74 Mesajı Toplam
    85 Kere Beğenildi
Ynt: guiletta maksimum hız
« Yanıtla #5 : 12 Eylül 2017, 11:59:47 »
Her ikisinde de hacim yeterli değil. 1.4'ün şansı daha da az.


Bu iş biraz motosiklete benziyor, daha doğrusu bu olayı en rahat burada anlarsınız. Aynı veya yakın kiloda motorlar, hepsi de neredeyse 2-3sn'de 100'e çıkar, ancak üst süratlere çıkışı hacim belirler. Hacim arttıkça nefesi daha az kesilen motorlar görürsünüz.


Otomobilde de işin içinde birçok faktör olmasına rağmen temel anlamda böyle. Küçük hacimli motorların belirli bir hızdan sonra hızlanma isteği ne olursa olsun daha azdır.


Mesela 170hp 1.4 turbo motor ile 200'e zorlanarak çıkarken, 170hp 3.0lt araba ile çok çok daha rahat çıkılabilir. 100km/h üzeri süratlerde hacim işin içine girmeye başlıyor ufaktan.


sinay6692

    Çevrimdışı
  • Üye
  • *
  • Kayıt Tarihi
    22 Mayıs 2016, 16:34:10
  • İleti: 11
Ynt: guiletta maksimum hız
« Yanıtla #6 : 12 Eylül 2017, 22:34:57 »
1.5 dci Fluence ile 225 hızı görüyorken aynı bg sahip 1.6 giu ile 185 hızın üzerinen çıkamamak garip.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Ormanci

    Çevrimdışı
  • *
  • Kayıt Tarihi
    16 Kasım 2011, 16:42:05
  • İleti: 697
  • 74 Mesajı Toplam
    85 Kere Beğenildi
Ynt: guiletta maksimum hız
« Yanıtla #7 : 13 Eylül 2017, 12:53:04 »
Şanzıman oranları, eğim vb. faktörler de var tabi. Fluence'in öyle bi hız görmesi ilginçmiş, son vites baya baya, bitiremeyeceği kadar uzun oranlı olsa gerek.


james_52

    Çevrimdışı
  • Üye
  • *
  • Kayıt Tarihi
    26 Mayıs 2017, 10:14:08
  • İleti: 16
  • 1 Mesajı Toplam
    1 Kere Beğenildi
Ynt: guiletta maksimum hız
« Yanıtla #8 : 13 Eylül 2017, 21:36:00 »
benide sasırttı fulunce in oyle bi hız yapması işte sıkıntı orda başlıyor fluencegibi bi araba 225 görüyorsa benim italyan aygırım niye boyle pasif kalıyo anlamadım


sinay6692

    Çevrimdışı
  • Üye
  • *
  • Kayıt Tarihi
    22 Mayıs 2016, 16:34:10
  • İleti: 11
Ynt: guiletta maksimum hız
« Yanıtla #9 : 22 Eylül 2017, 18:10:49 »
Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap
Şanzıman oranları, eğim vb. faktörler de var tabi. Fluence'in öyle bi hız görmesi ilginçmiş, son vites baya baya, bitiremeyeceği kadar uzun oranlı olsa gerek.

Evet şaşırtıcı ama otomatik  Fluence ile Bursa-İstanbul otobanında yokuş aşağı hızı 225 gördüm. Düz yolda ise rahatlıkla 210 seviyelerine çıkıyor ama Giu da bu seviye maalesef imkansız gibi.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


uhunk

    Çevrimdışı
  • Üye
  • *
  • Kayıt Tarihi
    24 Şubat 2016, 00:22:55
  • İleti: 12
Ynt: guiletta maksimum hız
« Yanıtla #10 : 01 Ekim 2017, 00:52:28 »
Aracıma Goodyear f1 asymetric 3 lastiklerini taktırdığımda denemek için İzmir aydın otobanında tünelden hemen sonraki  yokuştan aşağı biraz yüklenmiştim. Araç yüksüz tek kişi d modda 210 km hızı gördü. Sonra tedirgin olduğun için ayağımı gazdan çekitim. 185 sen fazlasını yapıyor araç. Acaba ben mi yanılıyorum. Bu arada jtd kullanıyorum  Resimlerin Görüntülenmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap


umutekin

    Çevrimdışı
  • Üye
  • *
  • Kayıt Tarihi
    12 Ocak 2014, 21:49:26
  • İleti: 10
Ynt: guiletta maksimum hız
« Yanıtla #11 : 11 Kasım 2017, 21:32:51 »
Bende JTD var. 4 kişi düz otobanda d modunda 205’i gördüm


umdere

    Çevrimdışı
  • Yeni Üye
  • *
  • Kayıt Tarihi
    28 Kasım 2017, 21:02:54
  • İleti: 6
Ynt: guiletta maksimum hız
« Yanıtla #12 : 11 Aralık 2017, 18:59:38 »
2012 jtd progression plus gui var. Düz yolda iki kişi ve 100 kg kadar bagajla 202-203 gibi bisey gordum. Daha fazla deneyemedim çünkü gece idi ve 200den sonra fazla titreme oldu. Tabi ustaya gittim o da sol ön alt salıncak, motor kulağı ve arka gergi rotunu değiştirdi. Yani sıkıntılı parçalarla 200 yapmışım  Resimlerin Görüntülenmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap


sertacunal

    Çevrimdışı
  • Üye
  • *
  • Kayıt Tarihi
    24 Ağustos 2016, 00:11:00
  • İleti: 12
Ynt: guiletta maksimum hız
« Yanıtla #13 : 08 Nisan 2018, 12:43:53 »
Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap
Her ikisinde de hacim yeterli değil. 1.4'ün şansı daha da az.


Bu iş biraz motosiklete benziyor, daha doğrusu bu olayı en rahat burada anlarsınız. Aynı veya yakın kiloda motorlar, hepsi de neredeyse 2-3sn'de 100'e çıkar, ancak üst süratlere çıkışı hacim belirler. Hacim arttıkça nefesi daha az kesilen motorlar görürsünüz.


Otomobilde de işin içinde birçok faktör olmasına rağmen temel anlamda böyle. Küçük hacimli motorların belirli bir hızdan sonra hızlanma isteği ne olursa olsun daha azdır.


Mesela 170hp 1.4 turbo motor ile 200'e zorlanarak çıkarken, 170hp 3.0lt araba ile çok çok daha rahat çıkılabilir. 100km/h üzeri süratlerde hacim işin içine girmeye başlıyor ufaktan.


Otomobiller için bu yorum doğru değil. Aslında motosikletler için de kısmen hatalı. Son hızı belirleyen temel faktör, sürüklenme direnci ve ağırlığı sabit tutarsak ve her iki araçtaki yola aktarılan gücün aşağı yukarı aynı olduğunu kabul edersek beygir gücüdür. Beygir gücü bir makinenin bir saatte yaptığı toplam iş miktarını belirler. Bu güce turbo ya da atmosferik besleme ile çıkmanın arasında bir fark yok. Bu fark sadece sürüş kalitesini ve gaz hissiyatını belirler. Beygir gücü aynı olan iki araç arasında, ağırlıklar arasında bariz bir fark yok ise son sürati belirleyen temel faktör Cd değeri denilen rüzgar direnci diye ağzımızın alıştığı değerdir. Çünkü her iki motorun da yaptığı toplam iş aynıdır.

Giulietta'ya gelirsek 1.4 170BG motorun maksimum hızı fabrika verilerine göre 218 km saat. Ben 200 kmye kadar hiç zorlanmadan akıcı bir biçimde çıktım, daha üstüne de gidiyordu ama denemedim yol müsait değildi. Yol düzdü ve rüzgar hafif ön çaprazdan esiyordu buna rağmen zorlanmadı. Aracın bakımı tamsa ve motorda kompresyon kaybı yoksa 200 km çok rahat çıktığı bir hız.

Şimdi gelelim karşılaştırmaya. Aynı güç ve tork değerine sahip BMW 3.20i ED araç ise son sürat olarak 240 kmleri görüyor. Ama bizim giular egzotik bir tasarıma sahip olduğundan 0,31 gibi bir Cd değerine sahipken, F30 kasa 3 serileri 0,27 Cd değerine sahip. Her iki aracın da 0-100 değeri aynı. Ama yüksek süratlerde giu çok direnç yaratıyor. Vites oranları son süratte, yani motorun zorlandığı limitlerde de çok önemli değil. Çünkü artık aktaracak ekstra güç kalmıyor. Fark etse bile bu fark çok az kalır. BMW motoru 1.6litre tamam ama dediğim gibi bunun çok önemi yok teknik açıdan. Aynı şekilde 156 beygir güce sahip mercedes cla modeli ise 0-100 hızlanmada daha geride olmasına karşın 0,22 gibi efsane bir Cd değerine sahip olduğu için 240 km üstüne çıkabiliyor.

Dizel giuliettalara gelirsek, bu motorlar kuvvetli olmasına karşın (tork), yüksek devir çeviremedikleri için bir saatte ürettikleri iş miktarı azalır (beygir gücü). Bu sebeple 0-100 hızlanmaları ve son süratleri düşüktür. Rampalarda da 320Nm sahip olmalarına rağmen 1.4 benzinli 250 Nm torka sahip ancak bir alt viteste yüksek devir çeviren aracın gerisinde kalırlar. Tek başına tork değeri de rampada ivmelenme için yeterli gelmez. Yüksek tork düşük devirde kararlı bir tırmanış performansı sağlar ama iş ivmelenmeye gelince rampa da olsa farketmez doğru vitese atılmış bir araçta 0-100 hızlanma değeri yüksek olan, yani iş yapma kapasitesi yüksek olan benzinli araç galip gelir.

Motosikletlere gelirsek, motosiklet motorları atmosferik beslemeye sahip. Büyük hacim doğrudan daha fazla tork ve beygir gücü demek. Karşılaştırdığın iki motor da aynı güçte mi? Fazla bilgim yok yanlış bir şey söylemek istemem ama büyük hacimli motorların üstündeki sürücü ile birlikte Cd değeri daha düşük olabilir. Bu da daha yüksek sürat demek.

Ayrıca sonuç olarak, dizel araç son sürat için 185 diyorsa en fazla 185 gider, benzinli 218 diyorsa en fazla 218 basar. Hiç bir firma aracı hakkında rekabette kaybetmek pahasına düşük değer vermez. Hatta gerçek hayatta bu değerlerin biraz altında kalır. Çünkü asfalt kalitesi, lastik durumu ve aracın kondisyonu gibi verim düşüren unsurlar vardır. Şimdi ben biliyorum ki 230la gidiyorsam ya hafif de olsa yokuş iniyorumdur ya da arkadan beni iten hatırı sayılır bir rüzgar vardır. Dizel araçla da 185 üzeri görüyorsan bu şartlar vardır. Ya da araçta chip tuning vardır.


isik_h

    Çevrimdışı
  • Üye
  • *
  • Kayıt Tarihi
    25 Ocak 2015, 14:21:18
  • İleti: 41
  • 3 Mesajı Toplam
    7 Kere Beğenildi
Ynt: guiletta maksimum hız
« Yanıtla #14 : 26 Nisan 2018, 20:41:26 »
arkadaşlar, araçların hız göstergelerinde hata payları da çok yüksek. Bunu da heasaba katmak gerekli. Bence en sağlıklı ölçüm, GPS ölçümüdür.

Ben aracımın hızını 170'e ayarlıyorum Cruise Control ile, sonrasında telefon GPS'i ile kontrol ettiğimde hız 162km/h olarak ortaya çıkıyor. Bazı araçlarda hız yükseldikçe de hata payı artıyor.



Seo4Smf Tagleri: guiletta maksimum 
 

Forum Yasal Uyarı
Forum Sistemi: SMF 2.0.11 | SMF © 2011, Simple Machines
Seo4Smf 2.0 © Smf Mod Smf Destek

Uyarı:Sitemizdeki Materyallerin Kaynak Belirtilmeden Başka Sitelerde Yayınlanması Yasaktır.

Sitemiz Bir Paylasim Forum sitesidir Bu nedenle yazı, resim ve diğer materyaller sitemize kayıtlı üyelerimiz tarafından kontrol edilmeksizin eklenebilmektedir. Bu nedenden ötürü doğabilecek yasal sorumluluklar yazan kullanıcılara aittir. Sitemiz hak sahiplerinin şikayetleri doğrultusunda yazı ve materyalleri 48 Saat içerisinde sitemizden kaldırmaktadır.
Bildirimlerinizi sikayet@alfaturk.com adresine yollayabilirsiniz.