Yukarı git


20 Kasım 2017, 10:58:17
Reklamlar  

Gönderen Konu: Alfaturk Lastik Merkezi  (Okunma sayısı 79509 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

halil

    Çevrimdışı
  • *
  • Kayıt Tarihi
    20 Şubat 2012, 10:56:45
  • İleti: 2634
  • 115 Mesajı Toplam
    134 Kere Beğenildi
Ynt: Alfaturk Lastik Merkezi
« Yanıtla #30 : 04 Nisan 2012, 12:01:13 »
Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap
Bi ara bu lastik-jant genişlikleri -ağırlıkları meselesine fena halde kafayı takmıştım. O zaman öğrendiğim şey lastik taban genişliğinin performans ve yakıt tüketimine sürtünmeyle ilgili olarak hiç bir etkisinin olmadığıydı. Tüketimin ve performansın etkilenmesi sadece ve sadece lastiğin ve jantın büyümesinden dolayı ağırlığın artmasından kaynaklanıyor. Misal 7x17" jantla 7,5 veya 8x17" jantın ağırlığı neredeyse 7x18" jant kadar oluyor. Bu da tabii ki performans ve ekonomi kaybına yol açıyor (performanstan kastım hızlanma, yol tutuş değil)

Çünkü aksın ucundaki ekstra her ağırlık yuvarlanma direncini artırıyor ve araçtaki diğer ağırlıklara oranla en ufak bir değişimi bile rahatlıkla farkedebiliyorsunuz.

lastik genişliği artacak ,hızlanma ve yakıt tüketimi artmayacak.bu biraz fizik kurallarının dışında.sürtünme ne kadar fazla olursa ,sürtünmeyi yenmek için harcayacağınız güçte o kadar fazla olur.jantın ve lastiğin ağırlığının artmasının  elbetteki yakıt tüketimine ve hıza direk olarak negatif etkisi vardır.






Konuyu Paylaş:
  facebook  twitter

Tuncay N

    Çevrimdışı
  • *
  • Kayıt Tarihi
    13 Ekim 2011, 21:37:41
  • İleti: 5387
  • 314 Mesajı Toplam
    406 Kere Beğenildi
Ynt: Alfaturk Lastik Merkezi
« Yanıtla #31 : 04 Nisan 2012, 12:17:24 »
Lastik genişliği artarken yanak genişliği sabit kalırsa dediğiniz doğru ama bu da aynı oranda değişmek zorunda zaten. Yoksa yere basan alan değişir. Rakamları atıyorum anca örnek olması amacıyla şöyle söyleyeyim, 215 45 17 bir lastiğin 7x17" lik bir jant üzerinde doğru hava basıncında 195 55 16 lık bir lastikle 6,5x16" lık bir jantla doğru lastik basıncında yere bastığı alanın aynı olması gerekir. (Fabrika verilerinin böyle olduğunu varsayıyorum). Yoksa otomobil üreticileri her lastik için farklı performans verileri ve yakıt tüketim değerleri vermek zorunda olurlardı. Bu oranların aynı kalması için belirli ölçüler veriliyor tabii ki.

Lastik yanağı geniş bir aracın yere bastığı noktaya dikkat edin, yere daha ince yanaklı lastiklere göre daha yayvanmış gibi basacaklardır. Çünkü ince yanaklılar zaten lastik geniş olduğu için yere basan alanı var olduğundan dolayı ince yanaklı.

Neyse acil çıkmam gerek daha sonra vakit bulduğumda daha detaylı yazmaya çalışırım

Kimde bir güzellik varsa, bilsin ki o ödünçtür. (Mevlana)

cetiner

    Çevrimdışı
  • *
  • Kayıt Tarihi
    23 Ekim 2011, 19:20:18
  • İleti: 345
  • 1 Mesajı Toplam
    1 Kere Beğenildi
Ynt: Alfaturk Lastik Merkezi
« Yanıtla #32 : 04 Nisan 2012, 13:01:30 »
Peki ben birşey sormak istiyorum.Gecenlerde Metin Ustanın oraya gittigimde kırmızı bi 147 geldi.Aracın üstünde 17" yanılmıyorsam 4c deki jantlar vardı.Lastik ebatları da 215 45 17 idi kontrol ettim.Yalnız o araç benimkinden daha bi kaslı duruyordu arkadan baktıgımda.Onda da eibach 3.5 cm vardı.Lastik tabanı çok daha geniş gibi duruyordu.Bunun nedeni nedir? Jantla bi alakası olabilir mi?

Alfa Romeo 147 ti

halil

    Çevrimdışı
  • *
  • Kayıt Tarihi
    20 Şubat 2012, 10:56:45
  • İleti: 2634
  • 115 Mesajı Toplam
    134 Kere Beğenildi
Ynt: Alfaturk Lastik Merkezi
« Yanıtla #33 : 04 Nisan 2012, 13:48:43 »
Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap
Lastik genişliği artarken yanak genişliği sabit kalırsa dediğiniz doğru ama bu da aynı oranda değişmek zorunda zaten. Yoksa yere basan alan değişir. Rakamları atıyorum anca örnek olması amacıyla şöyle söyleyeyim, 215 45 17 bir lastiğin 7x17" lik bir jant üzerinde doğru hava basıncında 195 55 16 lık bir lastikle 6,5x16" lık bir jantla doğru lastik basıncında yere bastığı alanın aynı olması gerekir. (Fabrika verilerinin böyle olduğunu varsayıyorum). Yoksa otomobil üreticileri her lastik için farklı performans verileri ve yakıt tüketim değerleri vermek zorunda olurlardı. Bu oranların aynı kalması için belirli ölçüler veriliyor tabii ki.

Lastik yanağı geniş bir aracın yere bastığı noktaya dikkat edin, yere daha ince yanaklı lastiklere göre daha yayvanmış gibi basacaklardır. Çünkü ince yanaklılar zaten lastik geniş olduğu için yere basan alanı var olduğundan dolayı ince yanaklı.

Neyse acil çıkmam gerek daha sonra vakit bulduğumda daha detaylı yazmaya çalışırım


215*45*17 lastikteki ölçüler şöyledir.

215  mm cinsinden taban genişliği
45    mm cinsinden yanak genişliğinin taban genişliğine oranı (taban genişliğinin % 45 i)
17    inç olarak jant çapı(1"=2,54 cm)

araçlardaki hız hesaplamaları sanzıman vites oranları,diferansiyel dişli oranı ve lastik çapı baz alınarak hesap edilir.orjinal lastiğin yerine farklı ebatta lastik kullanacaksanız çapın aynı olması gerekir.(%2 ye kadar tolaranslıdır)

taban genişliği büyüdüğü zaman yerle temas eden yüzeyde büyür.ve sürtünme artar.


Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap
Peki ben birşey sormak istiyorum.Gecenlerde Metin Ustanın oraya gittigimde kırmızı bi 147 geldi.Aracın üstünde 17" yanılmıyorsam 4c deki jantlar vardı.Lastik ebatları da 215 45 17 idi kontrol ettim.Yalnız o araç benimkinden daha bi kaslı duruyordu arkadan baktıgımda.Onda da eibach 3.5 cm vardı.Lastik tabanı çok daha geniş gibi duruyordu.Bunun nedeni nedir? Jantla bi alakası olabilir mi?

her aracın kullanacağı lastik ebatına göre ,kullanılan jantın da bir genişliği vardır.jantların üzerinde  belirtilir.6,5j,7 j gibi.6,5-7-7,5-8 gibi ölçiler inç olarak jantın genişliğini ifade eder.aynı lastiği normalden geniş janta taktığınızda ,lastiğin geniş görünmesi normaldir.sonuçta lastik biraz daha açılıyor.


shame

    Çevrimdışı
  • Genel Moderatör
  • *
  • Kayıt Tarihi
    05 Kasım 2011, 10:52:23
  • İleti: 693
  • 11 Mesajı Toplam
    13 Kere Beğenildi
    • Eros' Photography Workshop
Ynt: Alfaturk Lastik Merkezi
« Yanıtla #34 : 04 Nisan 2012, 14:29:33 »
Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap
Peki ben birşey sormak istiyorum.Gecenlerde Metin Ustanın oraya gittigimde kırmızı bi 147 geldi.Aracın üstünde 17" yanılmıyorsam 4c deki jantlar vardı.Lastik ebatları da 215 45 17 idi kontrol ettim.Yalnız o araç benimkinden daha bi kaslı duruyordu arkadan baktıgımda.Onda da eibach 3.5 cm vardı.Lastik tabanı çok daha geniş gibi duruyordu.Bunun nedeni nedir? Jantla bi alakası olabilir mi?

Bahsettiğiniz araçta spacer kullanılarak tekerler 0.5 - 1 cm kadar dışa doğru alınmış olabilir. Yayların da etkisiyle aracın daha kaslı gibi görünmesi sağlanmış olabilir.

Lastik konusuna gelirsek, fabrikanın önerdiği ebatların dışına çıkmayın. 215-45-17 ebadındaki lastiklerle taşıyıcı arasına parmak girmiyor zaten.. Daha fazla taban genişlikleriyle sorun yaşanabileceği için Fabrika önermiyor. Ayrıca Avrupa Ralli Şampiyonu filan olmadığınız sürece 215 ile 225 arasında ne performans, ne yakıt tüketimi, ne de yol tutuş anlamında hissedebileceğiniz bir fark göremezsiniz.


Erhan Meço / GT: 34 S 0217  &  159: 34 BRA 94

Tatmir07

    Çevrimdışı
  • *
  • Kayıt Tarihi
    17 Ekim 2011, 17:18:44
  • İleti: 3197
  • 88 Mesajı Toplam
    99 Kere Beğenildi
Ynt: Alfaturk Lastik Merkezi
« Yanıtla #35 : 04 Nisan 2012, 14:56:49 »
Bu başlık altında gerçekten çok değerli, faydalı ve tutarlı açıklamalar yapıldığını düşünüyorum. Bu bakımdan bilgilerini paylaşan herkese kendi adıma teşekkür ederim. Burada, üstünkörü bilgilerden ziyade bu işin doğrusu nedir, teknik özellikler nedir ve ne işe yararlar, lastik seçiminde nelere dikkat edilmelidir gibi birçok bilgiye ulaşmak için araştırmaktan kaçınmayan ve bu bilgileri paylaşmaktan çekinmeyen insanların olması çok güzel.

Çok uzun zaman önce bir ara kendi kendime "tik" gibi birşey geliştirmiştim. Neredeyse gördüğüm her aracın lastiğine, desenlerine, ebatlarına v.s. bakardım. Sonra bu tiki üzerimden attım ama yine de arasıra bakarım araçların üzerindeki lastiklere (Özellikle kırmızılarda beklerden yanımdaki araçların lastiklerine bazen gözüm takılır). Alıcı gözle bile olmadan baktığımda çoğu aracın yanlış lastiklerle ve özellikle bitik durumdaki lastiklerle seyahat ettiğini görüyorum. Hele daha geçen hafta gördüğüm çok eski kasa ve "bol modifiyeli" bir BMW'nin lastiği şok ediciydi.  Vatandaş o kadar çok "yanlamış ki" abartmıyorum lastiklerın yarısı dümdüzdü (Formula 1 lastikler gibi), diğer yarısında ise az biraz desen kalmıştı. 100 metre uzaktan "ben yanlış ölçülerde bir lastiğim" diye bağıran ve özellikle kuş serilerinde bolca gördüğümüz devasa genişlikteki ve F1 aracı lastikleri gibi olanları saymıyorum bile Resimlerin Görüntülenmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap

Demem o ki biz sürücülerin de lastik seçimlerinde bilgili ve bilinçli olmamız gerekiyor. Sadece satıcıların "abi şu lastiği kullan bence süper, hiç sorun yaşamadık" tarzı belli bir temele oturmayan argümanlarıyla gaza gelip yanlış lastik (ve yanlış ölçülerdeki lastik) kullanmamalıyız.


cetiner

    Çevrimdışı
  • *
  • Kayıt Tarihi
    23 Ekim 2011, 19:20:18
  • İleti: 345
  • 1 Mesajı Toplam
    1 Kere Beğenildi
Ynt: Alfaturk Lastik Merkezi
« Yanıtla #36 : 04 Nisan 2012, 19:46:18 »
Halil Bey verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.Bende jant ile alakalı düşünüyordum zaten,doğruymuş.

@shame

Araçta spacer yoktu özellikle sormuştum.

Alfa Romeo 147 ti

Tuncay N

    Çevrimdışı
  • *
  • Kayıt Tarihi
    13 Ekim 2011, 21:37:41
  • İleti: 5387
  • 314 Mesajı Toplam
    406 Kere Beğenildi
Ynt: Alfaturk Lastik Merkezi
« Yanıtla #37 : 05 Nisan 2012, 01:13:13 »
Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap

215*45*17 lastikteki ölçüler şöyledir.

215  mm cinsinden taban genişliği
45    mm cinsinden yanak genişliğinin taban genişliğine oranı (taban genişliğinin % 45 i)
17    inç olarak jant çapı(1"=2,54 cm)

araçlardaki hız hesaplamaları sanzıman vites oranları,diferansiyel dişli oranı ve lastik çapı baz alınarak hesap edilir.orjinal lastiğin yerine farklı ebatta lastik kullanacaksanız çapın aynı olması gerekir.(%2 ye kadar tolaranslıdır)

taban genişliği büyüdüğü zaman yerle temas eden yüzeyde büyür.ve sürtünme artar.



halil abi biliyorum zaten dediklerini de, benim kastım taban genişledikçe önerilen basınçta lastiği şişirirsen daha dar tabanlı bi lastik de aynı oranda şişirildiğinde daha "yayvan" durur ve sürtünme aynı olacak şekilde yere basar zaten. Yoksa ikisini de yere aynı şekilde basacak şekilde şişirsen tabii ki geniş tabanlı daha çok sürtünmeye sahip olur. Ama pratikte öyle değil işte.


Yani 15 jantlı stock bir 156nın yere basmasına bak, fabrikanın tavsiye ettiği ölçülerde 17" jantlı bi 156ya bak, 17liğin lastik yere daha az değiyormuş gibi gözükür aynı basınçta, 15lik yere daha çok yayılır çünkü. Neyse yanyana çekip bakmak lazım, biz baya incelemiştik bu konuyu 156lı arkadaşlar arasında Resimlerin Görüntülenmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap

Kimde bir güzellik varsa, bilsin ki o ödünçtür. (Mevlana)

halil

    Çevrimdışı
  • *
  • Kayıt Tarihi
    20 Şubat 2012, 10:56:45
  • İleti: 2634
  • 115 Mesajı Toplam
    134 Kere Beğenildi
Ynt: Alfaturk Lastik Merkezi
« Yanıtla #38 : 05 Nisan 2012, 09:02:27 »
genişliği 21,5 cm gelen bir lastiğin yere bastığı alan ,genişliği 19,5 cm gelen lastikten fazladır.böyle olmasa arabalara kuru zeminde yol tutuşu artırmak için niye geniş taban lastik taksınlar?

"Yani 15 jantlı stock bir 156nın yere basmasına bak, fabrikanın tavsiye ettiği ölçülerde 17" jantlı bi 156ya bak, 17liğin lastik yere daha az değiyormuş gibi gözükür aynı basınçta, "

daha az değiyormuş gibi sadece gözükür.ama gerçekte öyle değildir.


Tuncay N

    Çevrimdışı
  • *
  • Kayıt Tarihi
    13 Ekim 2011, 21:37:41
  • İleti: 5387
  • 314 Mesajı Toplam
    406 Kere Beğenildi
Ynt: Alfaturk Lastik Merkezi
« Yanıtla #39 : 05 Nisan 2012, 11:32:04 »
Abi basınçtan dolayı 17lerin yatay olarak basması daha fazla, dikey olarak daha az. Yataydan kastım aracın önünden arkasına bi eksen çizip buna X dersek X eksenine daha az, Y eksenine daha fazla basar. Tutuşu bu yüzden daha fazla.

Kimde bir güzellik varsa, bilsin ki o ödünçtür. (Mevlana)

halil

    Çevrimdışı
  • *
  • Kayıt Tarihi
    20 Şubat 2012, 10:56:45
  • İleti: 2634
  • 115 Mesajı Toplam
    134 Kere Beğenildi
Ynt: Alfaturk Lastik Merkezi
« Yanıtla #40 : 05 Nisan 2012, 14:34:25 »
x-y eksenini anlamadım ama bunu denemenin en iyi yolu sudan geçen lastiğin bıraktığı izdir.
lastiğe bastığınız 32-34 psi hava basıncı ile dar veya geniş görüntü ortaya çıkmaz.


halil

    Çevrimdışı
  • *
  • Kayıt Tarihi
    20 Şubat 2012, 10:56:45
  • İleti: 2634
  • 115 Mesajı Toplam
    134 Kere Beğenildi
Ynt: Alfaturk Lastik Merkezi
« Yanıtla #41 : 05 Nisan 2012, 14:37:56 »
Resimlerin Görüntülenmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap

Resimlerin Görüntülenmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap

biri 195  diğeri 205 tabanlı..


Tuncay N

    Çevrimdışı
  • *
  • Kayıt Tarihi
    13 Ekim 2011, 21:37:41
  • İleti: 5387
  • 314 Mesajı Toplam
    406 Kere Beğenildi
Ynt: Alfaturk Lastik Merkezi
« Yanıtla #42 : 05 Nisan 2012, 16:01:23 »
Ben anlatamadım o zaman abi, burda açıklaması var:

Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap


Sudan geçen lastiğin bıraktığı izden anlayamazsın, çünkü bi eksen üzerinde hareket eder, yani durduğu yerdeki izi ölçmek önemli. Dar tabanlı geniş yanaklı lastik daha yuvarlak bi yere baskı yapar, geniş tabanlı ince yanaklı olan daha oval, hatta dikdörtgene yakın bi yere baskı yapar.
« Son Düzenleme: 05 Nisan 2012, 16:03:13 Gönderen: Tuncay N »

Kimde bir güzellik varsa, bilsin ki o ödünçtür. (Mevlana)

Soner

    Çevrimdışı
  • Üye
  • *
  • Kayıt Tarihi
    16 Ekim 2011, 01:05:18
  • İleti: 163
Ynt: Alfaturk Lastik Merkezi
« Yanıtla #43 : 05 Nisan 2012, 18:20:02 »
goodyear Eagle Asy.2 almayı düşünüyorum
ama aklımda P Zero'da var
benım ıcın önemli krıterler.
1-yol tutuş
2-kuru ve ıslak perfomansı

Özellikle kurudan bir anda ıslaga gectiğinde

Onun harıcınde gürültüsü,konforu,benzın sarfiyatı öenmsizdir.

Hiçmi Sınır Yok

Tatmir07

    Çevrimdışı
  • *
  • Kayıt Tarihi
    17 Ekim 2011, 17:18:44
  • İleti: 3197
  • 88 Mesajı Toplam
    99 Kere Beğenildi
Ynt: Alfaturk Lastik Merkezi
« Yanıtla #44 : 06 Nisan 2012, 11:34:22 »
Ben de 1 haftadır lastik araştırıyorum, fiyat alıyorum. Benim için de öne çıkan 2 lastik var. birisi "Good Year asym. 2," diğeri "Continental sportcontac5". Yalnız bunların fiyatı yüksek. 215/45/17 ölçülerinde alacağım için 4 lastik 1200-1300 TL'leri buluyor. 1-2 hafta içerisinde karar vermeliyim çünkü havalar ısındı ve kışlıkları daha fazla kullanamam. Bazen de diyorum "1. sınıf" bir lastik kulllanacağıma yine bilinen ama 1. sınıf düzeyinde görülmeyen lastik mi alsam diyorum. Örneğin;
Petlas Veloxsport PT711 TLRF 175 TL (Durun hemen vurmayın  Resimlerin Görüntülenmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap )
Barum (Continental'in yan ürünü diyorlar, Good Year -Sava gibi, Continental bayisi yakın bir arkadaşım eğer Conti SPC5 alamayacaksam şiddetle bunu öneriyor)
Lassa Impetus sport

Fiyat konusu gerçekten kafamı kurcalıyor. Sonuçta memur adamım, ayın 15 ini bekliyorum. 4 conti ye 1300 TL yerine 4 Petlas 700 TL yapıyor. Arada 600 TL var  Resimlerin Görüntülenmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap Evet tamam lastik çok önemli, güvenlik, yol tutuş v.s burada çok konuştuk ama aradaki farkı alt takımlar için harcayabilirim.
« Son Düzenleme: 10 Nisan 2012, 00:27:34 Gönderen: Tatmir07 »


Seo4Smf Tagleri: alfaturk lastik merkezi 
 

Forum Yasal Uyarı
Forum Sistemi: SMF 2.0.11 | SMF © 2011, Simple Machines
Seo4Smf 2.0 © Smf Mod Smf Destek

Uyarı:Sitemizdeki Materyallerin Kaynak Belirtilmeden Başka Sitelerde Yayınlanması Yasaktır.

Sitemiz Bir Paylasim Forum sitesidir Bu nedenle yazı, resim ve diğer materyaller sitemize kayıtlı üyelerimiz tarafından kontrol edilmeksizin eklenebilmektedir. Bu nedenden ötürü doğabilecek yasal sorumluluklar yazan kullanıcılara aittir. Sitemiz hak sahiplerinin şikayetleri doğrultusunda yazı ve materyalleri 48 Saat içerisinde sitemizden kaldırmaktadır.
Bildirimlerinizi sikayet@alfaturk.com adresine yollayabilirsiniz.