Yukarı git


20 Kasım 2017, 12:38:36
Reklamlar  

Gönderen Konu: ALFA ROMEO 155 Q4 Genel Tanıtım.  (Okunma sayısı 5676 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

MaxiGauges

    Çevrimdışı
  • Üye
  • *
  • Kayıt Tarihi
    26 Eylül 2013, 13:24:51
  • İleti: 13
  • 4 Mesajı Toplam
    6 Kere Beğenildi
Ynt: ALFA ROMEO 155 Q4 Genel Tanıtım.
« : 19 Şubat 2014, 16:59:13 »
Önemli güncelleme:

ALFAROMEO 155 Q4 VISCOUS COUPLING

Bu bölümde 4 çeker sisteminin en önemli parçası olan viscousu tanıtmak istiyorum.

*Herşeyden önce bana bu konuda yardımlarını esirgemeyen ankaralı Q4 sahibi arkadaşım mahmut
  ve subaruimpreza.org forumundan sevgili Barışa çok teşekkürler.
  viscous coupling değişimi ve testler alfa sportivo`da yapılmıştır, bu imkanı sağladığı için yılmaza extra teşekkür.


Son bir kaç senedir müsait oldukça viskoz üzerine çalışmalar-araştırmalar yaptım
mahmut çıkma viskozlar satın aldı onları dağıttım, yurt dışından özel silikon sıvıları getirttik denemeler yaptık.
internette en az bulabileceğiniz bilgi viscous coupling üzerinedir.

Senelerdir viskozu problemli olan arabamın nihayet yol tutuşu gene eskisi gibi oldu.
Viscous değişimi sonrası hızlı girdiğim virajda arkadan kayan araç şimdi aynı yerde banamısın demiyor. Resimlerin Görüntülenmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap
 
Resimlerin Görüntülenmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap
Resimlerin Görüntülenmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap


Fakat önce bir takım bilinen yanlışlar var onların üzerinden geçmemiz şart.

*Her 4 çeker sistemi ve yapısı aynı değildir, karıştırmayın, karıştıranlara inanmayın !
burada anlatılan sistem alfaromeo 155 Q4, lancia delta integrale içindir.
audi quattro başkadır, yada subaru impreza veya mitsubishi evo, bmw x drive yapısı işleyişi farklı olabilir.

*Aracınızı lifte kaldırıp, motoru çalıştırdıktan sonra 1. viteste lastikleri çevirmek
viscous un sağlam olduğunu göstermez. 4 tekerin havada dönmesi birşey kanıtlamaz.

*Viscous içinde dişli yok, balata yok
dolayısı ile basitçe bu bozuk yada bu sağlamdır diyemezsiniz.
ne kadar bozuk? ne kadar sağlam? demek en doğrusudur.

*Viscous içerisinde 37 adet metal plaka var ve bunlar silikon yağ içerisinde döner.
silikon sıvısı bildiğiniz yağların aksine "ısındıkça kalınlaşan", özel bir yağdır.
yukarıdaki şema sizi yanıltmasın, viskoz ön differansiyel ile sağ teker arasında durur ama
plakaların yarısı ön tekerleklere, yarısı arkalara bağlı gibi düşünebilirsiniz.

*Ana görevi ön tekerlekler ile arka tekerleklerin aynı hızda dönmesini sağlamaktır.
viskoz tam sağlam değil ise veya zayıf ise aktarım dengesizleşir, virajlarda arkadan kaymalar başlar.
araç iyi yol tutmaz, özellikle gaza basıl-madığı durumlarda kendini çok belli eder.

*Siz Q4 sahipleri anlamıyor veya fark edemiyor olabilirsiniz
ama ben 14 senedir kullandığım bu aracın sağlam viskoz ile ne kadar iyi yol tuttuğunu gayet iyi biliyorum
ilk satın aldığımda sağlam olan viskoz nedendir bilmiyorum sonradan bozuldu.
o yüzden sağlam viskoz ile zayıf viskoz arasındaki farkı iyi bilirim.

*Yukarıda yazmıştım tekrar yazayım.
asla aracı önden kaldırıp çektirmeyin
muayene sırasında fren testinde dönmeyen tekerlekler altına roller koyulduğundan emin olun.
ya 4 teker yerde olacak yada 4 teker havada olacak, kural budur.
ama audiler böyle değil ama bizde 4 çeker subaru var diyenlere arkada yazan alfaromeo yazısını gösterin.
her 4 çeker yapısı aynı değil unutmayın.


Peki gelelim fasulyenin faydalarına
sizin aracınızdaki viscous sağlammı değilmi nasıl test edeceksiniz?


aklınızda bulunsun satın alacağınız çıkma 2. el viskozun sağlam olduğunu kimse garanti edemez
ancak araca taktıktan ve test ettikten sonra anlayabilirsiniz.

En güzel kontrol, muayene istasyonlarındaki fren testi sırasında yapılabilir.
ön tekerlekler tambur üzerine bindirilir, arka tekerlekler roller üzerindedir (dikkat yerde değil!)
araç boşta ve el freni iniktir.
tambur dönmeye başlar yani ön tekerlekler dönüyordur.
bu esnada rollerlar üzerinde olan arka tekerleklerinde dönmesi gerekir
yok dönmüyorsa sizin viskozunuz malesef tam çalışmıyor demektir.
aynı test arka tekerlekler içinde denenebilir, bu esnada önler roller üzerinde olmalıdır.

tabi muayene 2 senede bir yapılıyor o yüzden her istediğiniz an bunun yapılabilmesi zor.



Şimdi herkesin yapabileceği testlere geçelim.
*Bu test öncesi aracı yarım saat kadar kullanmanız lazım, vizkoz çalışma sıcaklığına ulaşması gerekli.

buna yurt dışında jack testi deniyor, türkçesi kriko testi
arabayı arkadan kriko ile kaldırıyorsunuz, arkalar havada iken yavaşça ilerliyorsunuz
ÖN İLE ARKA tekerler aynı hızda dönmesi gerekiyor
ön 1 tur attı, arkada 1 tur atması lazım, en sağlam viskoz bu.
arka fırıl fırıl dönüyorsa yada araç hiç ilerleyemiyorsa geçmiş olsun.

bu test sırasında sorumluluk size aittir, zira araç krikodan düşerse hoş şeyler olmaz.

KRIKO YERLEŞİMİ:




ESKİ VISCOUS:




YENİ VISCOUS:
*tam bu noktada bir trick var, videoya dikkatli bakarsanız ilk hareket öncesi arka teker çeyrek tura yakın dönüyor.
zaten litaratürde viskozun devreye girme zamanı 1/10 saniyedir diyorlar, buda kabaca çeyrek tur gibi demek.
ilk çeyrek tur sonunda ön tekerleklerde hareket alıyor ve arkalar ile ön tekerler "aynı hızda" dönerek ilerliyor.
Eski viskoz videosunda ise arkalar hareket öncesi kaç tur atıyor belli değil ve araç hareket ettikten sonra bile
arkalar öne göre daha hızlı olarak dönüyor.





Birde elle kontrol var
aracı lifte kaldırın
el frenini tam çekin ve vitesi boşta bırakın.

ESKİ VISCOUS:




YENİ VISCOUS:




Birkaç 155 Q4 viscous coupling resmi:
Resimlerin Görüntülenmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap

Resimlerin Görüntülenmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap

Resimlerin Görüntülenmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap


-------------------------------------------------------------------
Q4 MOTOR BALANS KAYIŞI İPTALİ
Önce şunu yazmam lazım
inanın bana dünyanın en aptal insanı bile balans kayışını basit bir yan keski ile kesip alabilecek kabiliyete sahip.
Balans kayışını sökmeniz balans iptali yaptınız anlamına gelmez Resimlerin Görüntülenmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap

Balans mili iptal kitleri satılıyor üstelik yüksek fiyatlarla
sizce bunları satın alan insanlar o kayışı sökmeyi düşünemedimi?

Tamam konumuza dönelim Resimlerin Görüntülenmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap

Biliyorsunuz Q4 motor bloğu fiat tipo, fiat tempra, fiat coupe, lancia delta integrale ile aynı 2.0 16valve.
dolayısı ile balans olayı bu araçların hepsini ilgilendiriyor.

Sağ tarafta kalan balans miline takılı olan rulman üzerinden triger kayışı geçmektedir
Siz balans kayışını söktüğünüz zamani bu mil boşta kalır.

şekil 1a:
Resimlerin Görüntülenmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap

Boşta kalan mil ve ona bağlı bir rulman var, rulman her zaman dönüyor
fakat mil boşta olduğu için dönen rulmanın atalet kuvvetinden dolayı "bazen" içide dönebilir
bunun belli bir devri yok, şansa belki hiç dönmezde ama genelde dönme ihtimali çok yüksek.
eğer mil kafasına göre dönerse, motorda dengesiz bir titreşim meydana gelir, zararlı bir titreşim.
normalde millerin balans kayışı takılı iken krank pozisyonuna göre orantılı dönmesi lazım.

Onun için bazı üreticiler balans iptal kitleri üretmişler
Resimlerin Görüntülenmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap
fakat bu kitleri takabilmek için millerin sökülmesi lazım, yani motor araç üzerinde iken olamayacak birşey bu.

Peki ne yapmak lazım?
Önce, sadece balans kayışını sökerek balans mil iptali yapamıyorsunuz-yapmayın, bunu bilmeniz lazım.
sağ taraftaki milin bir şekilde dönmesini engellemeniz şart
bunun için bazı çözümler üretenler var.
Resimlerin Görüntülenmesine İzin Verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap

yada daha akılcı çözümler üretmeniz gerekmektedir.
o mil dönmesin yeter.


MaxiGauges





« Son Düzenleme: 20 Şubat 2014, 16:40:21 Gönderen: MaxiGauges »

Konuyu Paylaş:
  facebook  twitter

MaxiGauges 'nin Mesajlarını Beğenen Kullanıcılar: Tuncay N (22 Temmuz 2015, 00:56:27)
Seo4Smf Tagleri: genel tanıtım 
 

Forum Yasal Uyarı
Forum Sistemi: SMF 2.0.11 | SMF © 2011, Simple Machines
Seo4Smf 2.0 © Smf Mod Smf Destek

Uyarı:Sitemizdeki Materyallerin Kaynak Belirtilmeden Başka Sitelerde Yayınlanması Yasaktır.

Sitemiz Bir Paylasim Forum sitesidir Bu nedenle yazı, resim ve diğer materyaller sitemize kayıtlı üyelerimiz tarafından kontrol edilmeksizin eklenebilmektedir. Bu nedenden ötürü doğabilecek yasal sorumluluklar yazan kullanıcılara aittir. Sitemiz hak sahiplerinin şikayetleri doğrultusunda yazı ve materyalleri 48 Saat içerisinde sitemizden kaldırmaktadır.
Bildirimlerinizi sikayet@alfaturk.com adresine yollayabilirsiniz.